zaterdag 10 oktober 2009

Vrijdag

Gisterochtend zijn we langzaam begonnen, eerst even ontbijten met koffie en thee. Op vrije dagen maken we genoeg thee en koffie voor ongeveer een halve dag en gieten we die in onze thermoskannen. Zo blijft 't lekker warm en we kunnen het koffiezetapparaat afzetten en de waterkoker hoeft ook niet opnieuw aangezet te worden. Scheelt weer stroom. Als we nog weg gaan, wandelen ofzo, kunnen de kannen ook meteen mee. Lekker voor tussendoor en we hoeven niet meer een terrasje of cafeetje op te zoeken als we dorst hebben (als het warm is, gaat er koud drinken mee in nagevulde drankflesjes). Wij hebben van die metalen zoals je ziet, die vind ik helemaal ideaal, die gaan ook zonder problemen in de vaatwasser mee (zit geen binnenkan in). We maken ook "gewone" koffie ipv Senseo, Mr. Penny vindt dat nog lekkerder ook. We hebben nog een Senseo (nog uit Mr. Penny's vrijgezellen-huisraad), maar die staat onder in de kast en gebruiken we nog nauwelijks. Wat betreft de Senseo kan ik van die Senseo-filterzakjes die je zelf kunt vullen met koffie afraden om geld te besparen by the way, onze Senseo liep er vast van, pas na een dag ofzo kregen we 'em (gelukkig) weer open.

Gister hebben we ook eindelijk eens die herbruikbare stofzuigerzak die ik al tijden geleden had gekocht in gebruik genomen. We hoeven nu geen stofzuigerzakken meer te kopen, die zijn ook niet bepaald goedkoop. Het grappige is dat die herbruikbare stofzuigerzakken soms nog goedkoper zijn dan de papieren die je weggooit.
Ik heb me ook wel eens van de knip- en plaktechniek bediend (zak openknippen, legen en weer dichtplakken en opnieuw gebruiken) maar die beviel niet zo, de zak is toen opengeklapt en da's weer niet zo goed voor je stofzuiger. Hij heeft het toch nog overleefd, tot iemand tijdens onze verhuizing met die stofzuiger het beton ging zuigen (overtreffende trap van "veegschoon opleveren"?) zonder zak erin, moest ook maar kunnen..... en bedankt....
Op deze link vindt je een voorbeeld van zo'n herbruikbare stofzuigerzak: http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/nl/p5279.html Er staat wel een waarschuwing bij; bij hele krachtige stofzuigers kun je er problemen mee krijgen.

En zo ziet mijn buik er uit op dit moment:



Pfff... ik hoop echt dat Minipenny niet blijft zitten tot 43 weken...

Groetjes,
"Big Momma"

6 opmerkingen:

  1. Ja, Minipenny is goed aan de maat. Eerder waren er zorgen omdat de baby onder de maat was dus ik vind het niet zo erg!
    Met een hond of kat kun je inderdaad blijven zuigen. Mijn ex had een kat die de hele dag nix anders deed dan op de bank liggen te verharen. Ik vond 't ook wel een handig tip toen om de haren met een huishoudhandschoen (beetje vochtig) van de bank af te wrijven als de stofzuiger niet genoeg opzoog.
    Konijnen zijn trouwens hele goede stofdetectives. Denk je dat je redelijk netjes hebt gezogen in huis, komt je konijn van onder de verwarming uitgelopen met een giga pluk stof op zo'n kop NET als je bezoek hebt :-). Het is me al twee keer gebeurd. Gelukkig hebben we de konijnen nu buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een buik! (haha, de enige paar maanden waarin je dat zonder bot te zijn mag zeggen ;-))
    Ik kan me voorstellen dat Mr.Penny moet helpen om je uit bad te komen, al is het alleen maar om te voorkomen dat je uitglijdt.

    Is het al gelukt om een bericht te krijgen als je een reactie hebt? Moet toch wel ergens in te stellen zijn?
    (en oh, ik moet de berichten nog steeds in 3x plaatsen: 1x keer foutmelding, 2e keer moet ik een controle-woord invullen en 3e keer versturen gaat dan goed... weet niet of ik de enige ben die er last van heeft, maar misschien kun je het navragen bij de helpdesk o.i.d.?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Petra,

    Ow... dus dat probleem is er ook nog steeds..grr... Als ik eraan toe kom zal ik eens verder gaan zoeken naar de oplossing, ik moet nu alleen m'n energie een beetje verdelen dus ik kan niet beloven dat het snel is opgelost (ik moet ook nog steeds het opbergzakken-geval maken, etiketten voor de geboortekaartjes printen, er ligt een berg was me aan te kijken etc. etc.).
    Ik heb gister wel eindelijk de beruchte 5 of 6 rompertjes met de opstrijkletters gemaakt ;-) ;-) ;-)
    Groetjes,
    Moneypenny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JIJ BENT FLAUW!!! ;-) Als je in ieder geval zegt of het 5 of 6 rompertjes zijn geworden, dan kom ik mijn druilerige zondagmiddag ook weer door. :-P
    Nog even zeuren: je tijd staat verkeerd. Het is hier pas 13.20 (nouja, 13.25 tegen de tijd dat ik het bericht heb kunnen versturen, haha) maar bij jouw reactie staat 2.50. Misschien kun je de tijdszone bij je instellingen aanpassen?

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 5... oh, dan wordt het natuurlijk Petra! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahahahaha. Hè, sjips, nou heb ik 't verraden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.