donderdag 15 oktober 2009

Babykamer en opbergzakken geval eindelijk klaar


VOOR

M'n zelf ge/vermaakte gordijntjes waren na een wasbeurt gekrompen en de voering kwam eronderuit. Oeps!
M'n opbergzakken-geval voor boven de commode was nog steeds niet klaar.


NA

Een stuk stof onder aan het gordijn gemaakt met een bandje ertussen, probleem opgelost.
Gister was eindelijk m'n opbergzakken-geval voor boven de commode af. Er hebben heel wat uurtjes in gezeten. Denk dat Mr. Penny ook nog massagetijd mag gaan uittrekken, ik heb best wel last van m'n rug en schouders gekregen ervan.
Op het bedje staat een van de Winnie the Pooh beren die ik had gekregen, in deze kun je een pyjama opbergen. We gaan 'em nog even ophangen. Oh ja, en Ijoor (paarse ezeltje van Winnie the Pooh, hangt aan het bedje) heb ik nog genezen van het gat in z'n hand, dan kon uiteraard niet in ons consuminder huishouden ;-). Op de stoel ligt een stoelkussen van stof die ik overhield van het gordijn. Het "achterwandje" van de opbergzakken is ook van dezelfde stof dus alles past nog wonderwel bij elkaar ook.

In een van de opbergzakken zit een w.c.-rol, uit een boek van Marieke Henselmans heb ik deze tip. Met wat toiletpapier kun je ook een baby-bips schoonmaken in plaats van met van die dure en vette doekjes. Ik ga het eens proberen...
Het opbergzakken-geval heb ik zo bedacht om allerlei verzorgingsdingetjes bij de hand te hebben maar ook om het lichtgekleurde en dunne behang te beschermen bij de commode. Mocht Minipenny het nu eens voor elkaar krijgen om eh... "lichaamseigen vocht en aanverwante artikelen" tegen de muur te krijgen, dan kan ik die zak mooi uitwassen. Een vriendin van mij heeft 't anders opgelost, die heeft een spiegel boven de commode gehangen, die kun je ook makkelijk afnemen.

Hopelijk zakt de nesteldrang zo een beetje en ga ik een beetje rustiger aan doen zodat ik lekker uitgerust aan de bevalling kan beginnen. Nog 13 dagen tot de uitgerekende datum.

Groetjes,

Moneypenny

10 opmerkingen:

  1. hoi hoi Je babykamertje ziet er al prachtig mooi uit hoor :-).Kwam bij toeval op je blog.
    Ben zelf ook moeder van 4 , mijn jongste is nu 11 weken, maar zeker voor de eerste ontlasting zou ik geen wc papier aanraden, eerste ontlasting kun je t beste met stroop vergelijken.Dan moet je vrij lang die tere billen boenen.Wel kun je eventueel ehm wattenplukje nemen, nat maken en eventueel zelf er een paar drupjes babyolie op doen dan.Dat werkt weer wel.En je zou het bipsje natuurlijk ook gewoon met een nat washandje schoon kunnen maken? die kun je immers weer wassen en steeds hergebruiken, lijkt me nog zuiniger dan wc papier?
    Succes met de laatste loodjes van de zwangerschap en rust lekker uit.
    gr sillie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er leuk uit hoor! Ik zat me al een tijdje te bedenken wat je nu bedoelde met dat 'commode-zakding' maar nu snap ik het. Lijkt me handig!

    Wel valt het me op dat de langere gordijnen nu een groot deel over de radiator vallen. Heb je dan niet veel warmteverlies omdat de warmte naar boven (en achter het gordijn) verdwijnt?

    En wat jammer dat de rompertjes nog niet hangen.. haha! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Oei, 4 kids, ik denk dat ik het straks al even druk genoeg krijg met eentje! Knap hoor. Ik heb wel van die doekjes in huis, een hele hoop zelfs, ik ga gewoon kijken wat gaat en bevalt. De eerste ontlasting komt toch in het ziekenhuis (we moeten naar 't ziekenhuis en twee dagen blijven) en dat mag dus de verpleging of Mr.Penny oplossen ;-), ik geloof niet dat ik daar rauwig om hoef te zijn ;-).

    Volgens Mr. Penny kan het geen kwaad dat de gordijnen nu lang zijn, als je maar het grootste deel open laat. Zou juist deels de bedoeling zijn dat de warmte via het raam omhoog ging en dan boven 't gordijn door ofzoiets.... Ikweenie meer precies, hij heeft ervoor geleerd, ik niet.

    De rompertjes hebben trouwens al wel even gehangen, we hadden uitgemikt waar de zuignappen moesten komen en toen hebben we ze er weer heel vlug af gehaald en tussendoor in de gaten gehouden of de buurvrouw niet net naar buiten kwam. We voelden ons net een stel kwajongens, haha. Je zult het vlak na de buurvrouw wel zien hoor Petra. Zal Mr. Penny vragen of ie foto's wil maken en plaatsen of ik neem de laptop in ons bed, zal toch wel mogen neem ik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moneypenny het kamertje is leuk geworden zeg!
    Mooi die andere rand onder de gordijnen, al zou ik ze zelf tot op de verwarming of vensterbank gemaakt hebben.
    Het "commode zakkending"is leuk geworden. Handig met al die vakjes.
    Nog een fijne tijd!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die rol wc papier is handig als mini wat ouder is en je er de eerste veegjes mee doet. Wc papier met olie vond ik geen oplossing, het werd me te vies om aan te pakken dus ik kocht die in de aanbieding of pakte even een teiltje met washandje. Maar dat kan niet overal!

    Je zou van mede-mama's de potjes van de hapjes kunnen vragen, goed schoonmaken en daar hapjes in doen die je zelf maakt, scheelt veel geld. Maar dit wist je waarschijnlijk al.

    Succes en geniet...rust nog maar nu het kan!

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de reacties en complimenten. De gordijnen zijn nu ook extra lang geworden omdat er nog teveel licht onder het gordijn door kwam. Er staat een lantaarnpaal voor het kamertje van Minipenny.

    Ik wilde inderdaad zelf de babyhapjes gaan maken over een half jaartje. Het liefst vers maar ik wilde ook wat vooruit gaan maken, is wel handig.
    Ik heb uitgezocht of je dit nou kon inwecken in kleine potjes. Via Teunie L. (zie blogs die ik lees) heb ik gebeld met een mevrouw die zei dat het prima ging. Ik had echter al eerder gelezen dat je moest oppassen met het inwecken van groenten. Daarbij kan iets ziekmakends ontstaan waarvan ik de naam even kwijt ben. Toen ik naar een winkel ging waar ze veel weck-spullen verkopen vonden ze het daar toch best griezelig en werd me aangeraden om het toch maar niet te doen.
    Ik heb nu bij Xenos hele kleine bakjes gekocht, die kunnen in de vriezer en magnetron. Ik kan eerst beginnen met één bakje en als Minipenny wat meer eet twee bakjes per maaltijd gebruiken(opwarmen en dan mengen van aardappelpuree en groentenpuree). Voor het allereerst schijnt het heel handig te zijn om babyvoeding in te vriezen in ijsblokjes-bakjes (goed afdekken met deksel of anders) omdat de kleine dan steeds maar een eetlepel van iets krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi,

    Ik heb een dochtertje van eeen jaar en vier maanden en ook al vanalles geprobeerd. Nu eet ze met de pot mee, maar daarvoor vrieste ik het gewoon in kleine porties in. Ik kookte gewoon een pan vol en verdeelde dat . Wat ben je trots als ze voor het eerst van je eigen gemaakte eten aan het smikkelen is.

    Wat verschonen betreft. Ik had een hele voorraad doekjes, maar mijn dochter kon er niet goed tegen. Een vriendinnetje blij gemaakt met een tas vol doekjes en zelf gebruik ik gewoon washandjes. Net zo makkelijk vriendelijker voor de billen en het milieu.

    Straks kom je ook op het moment dat je zijn of haar toetje moet schoonmaken. Eerst gebruikte ik van die dure stinkende doekjes, maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb bij de Action een stapeltje washandjes voor 0,40 per stuk gekocht en dat zijn mijn snoetenpoetsers. Werkt prima!

    Ik heb ook van die zakken in de babykamer en makkelijk om allemaal spulletjes kwijt te kunnen. Ik kreeg een kant en klare zak van mijn tante toen ik nog zwanger was.

    Succes met de laatste loodjes!
    groetjes,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig babykamertje is het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Moneypenny, Ik word gewoon een beetje jaloers - wat heerlijk om zo 'in verwachting' te mogen zijn! Ik zie je rijtje Pooh- figuurtjes hangen: ik heb nog een Piglet van een cm of 18 hoog, met een rijstlijfje (denk ik). Kan ik je daarmee een plezier doen? Ik zie dat -ie in jouw rijtje onbreekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Moneypenny,
    Verhalen over "het eerste jaar", wie staat er op als "het" huilt, wie loop er de hele nacht met een zielig kind rond, en gaat de volgende morgen weer gewoon naar haar /zijn werk, werken érg goed tegen kinderwens, dat kan ik je vertellen. En nee hoor, ik had graag kinderen willen krijgen, maar ben daar nu écht te oud voor... Dank je wel voor je aanbod, maar ik zag dat jij Piglet nog miste, en ik adopteer altijd alles wat ik op straat vind (kun je je mijn minihuisje voorstellen?), dus vandaar mijn aanbod!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.