woensdag 14 oktober 2009

Gister niet zoveel gedaan aan besparen of consuminderen. Alleen bespaard op een parkeerboete maar dat was eigenlijk niet helemaal netjes. Ik moest 's morgens naar de fysio en een mevrouw uit mijn groep, die altijd superleuk en lief is, moest helemaal met 2 verschillende buslijnen naar een straat die met de auto helemaal niet zo ver is dus ik heb aangeboden om even te rijden, dat zou haar zo één uur tot anderhalf uur tijd schelen. Ze moest alleen maar een klein dingetje hebben een een speciaalzaak dus ik zou gewoon even op haar wachten in de auto, alleen kon ik geen parkeerplek vinden, alleen een laad- en losplek. "Ach", zei ik, "als er politie aankomt begin ik gewoon wel te puffen en zeg ik dat ik me even niet goed voelde".
Even later, ja hoor, het gebeurde toch, oom agent in m'n achteruitkijkspiegel. Ik heb dus m'n buik vastgehouden en ben mooi een beetje gaan puffen maar niet te erg, anders was oom agent nog komen kijken of geen hulp nodig had. (Dan had ik het niet vol kunnen houden, dan had ik gewoon gezegd dat ik verkeerd stond en dat wist, ik hou niet van liegen en ik kan er ook niks van.) Oom agent parkeerde even verderop met het boekje in de hand dus toen ben ik maar gaan rijden om meteen de auto te keren, waarop vervolgens mijn passagier net die winkel uit kwam en helemaal verbaasd mij weg zag rijden maar even laten hebben we elkaar weer gevonden.

Nog even op de koffie geweest bij die mevrouw, toen ik zei dat ik eens naar huis ging omdat ik ook nog wat wilde naaien bleek dat ze ook nog een probleempje had met een feestjurk met te diep decolleté. Ik ben niet zo goed in "nee" zeggen dus die jurk heb ik bij thuiskomst nog vermaakt voor ik aan iets voor Minipenny begon. Het was wel een heel gepriegel en als je voor een ander wat maakt wil je zeker dat het goed is dus ik heb er wel even over gedaan en het allemaal extra stevig vastgezet voor ik nog de eerste "Niple gate" van Suriname op m'n geweten heb (de jurk gaat mee naar Suriname voor een feest).

Ach, ik heb m'n goede daden weer gedaan gister, voel ik me nog eens nuttig. Ze zeggen wel eens: "Wie goed doet, wie goed ontmoet". Nou had ik 's morgens op de fysio ook al goed ontmoet, daar kwam Mr.Penny ook achter 's avonds. Toen hij de badkamer op ging, schrok ie zich helemaal lens (slecht geweten??), er lagen ineens twee hele grote beren-heren in het bad en hij wist eerst niet wat er nou lag. Oeps, oh ja, die had ik 's morgens nog spontaan gekregen van iemand anders van de fysio (die had gehoord dat ik iets met Winnie de Pooh ging doen in het babykamertje en die twee beren weg wilde doen) en ik was ze even vergeten.
Ze zijn echt 60 tot 75 cm. groot dus vol water kreeg ik ze niet meer uit de badkuip getrokken (daar even in de handwas gedaan zodat ze weer schoon waren). Mr. Penny heeft dus nog mogen wringen en persen en toen hebben we ze boven de badkuip en boven een plastic bak te drogen gehangen, gaat nog wel een paar dagen duren voor ze echt droog zijn. Wel weer super lief en onverwachts. Het is wel een fijn gevoel om zoveel goeds mee te maken de laatste tijd, het gaat me niet om het bezit van dingen die ik krijg maar het is wel fijn om mee te maken dat veel mensen ook gul zijn en niet alleen aan zichzelf denken zoals velen lijken te doen, zelfs mensen die ik maar nauwelijks ken.
Gister mezelf nog helemaal uitgeput met m'n naaiwerk voor Minipenny dat ik per sé af wilde hebben, Mr. Penny heeft me op de strafbank gezet. Het ging weer eens niet zoals gehoopt en ik moet nu kunst- en vliegwerk gaan uithalen om het te herstellen (de opgestreken plaatjes zijn gaan vlekken op andere plekken op de stof door het persen van de naden, dom-dom, had ik als laatste moeten doen).
Oh ja, nog wel een kleine bespaartip: krab en wis de ruiten van je auto nu heeel goed, ik had vanmorgen bijna een aanrijding veroorzaakt omdat ik niet goed zag, pff.. dat was echt zonde geweest (ter mijn verdediging; ik had de ruiten niet zelf gedaan, Mr. Penny had ze gedaan en we hadden een beetje haast, ik zat nog te twijffelen of ik de auto niet aan de kant zou gooien om het in orde te maken, bijna te laat geweest dus...).
Groetjes,
Moneypenny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.