dinsdag 11 mei 2010


Nog even terugblikken op mijn eerste moederdag. Ik voelde me net zoals ik me voelde toen ik jong en jarig was, zo leuk en ook spannend. Mannie en Sarah waren naar beneden voor de fles en het ontbijt maken en ik moest nog even boven blijven. Ik heb nog wat kleding opgeruimt en de nachtkastjes voor de foto's van m'n eerste moederdag ontbijt en toen moest ik nog wat wachten... pfff... Via de babyfoon manlief opgeroepen of hij Sarah niet alvast naar boven wilde brengen zodat ik alvast lekker kon knuffelen en spelen. "Oh", was het antwoord, "je mag zo naar beneden komen, ik ben bijna klaar!". Naar beneden??! Oh... (Zoals ik al tegen mijn zus zei toen ik die aan de lijn had en ik mijn beklag deed en zij al had geroepen "Wat? Niet op bed?" "Tja, het enige wat je kunt doen is er een keer subtiel iets van zeggen hè?" Vanaf de bank ging het "nouououhhh..")
Van Sarah kreeg ik een sieradendoosje met haar voetafdruk erop (met elf tenen maar dat is nou net zo leuk, ze heeft natuurlijk weer niet stil kunnen zitten). Van mannie kreeg ik een hele lieve kaart met lieve lovende woorden. Tranen met tuiten natuurlijk. Daarna had ik eigenlijk al niets meer hoeven te krijgen, voor mij was het zo al helemaal goed. Ik zeg manlief regelmatig dat ik liever een lief briefje, kaartje, desnoods een post-it krijg of iets zelfgemaakts (behalve konijnenhokken maar dat is een ander verhaal) dan een cadeau maar ja... toch krijg regelmatig toch nog iets en da's he-le-maal niet erg hoor ;-). Ik werd dus nog verwend met een lavendel douche-bad-body-massage olie pretpakket, precies goed, manlief kent mij goed. We vonden het allebei ook wel zo leuk omdat het zo'n typisch moederdagcadeau is, lekker fout, lekker leuk, echt moederdag, yeahhh..:-).
Ik had ook gevraagd of we ook een burgerlijk moederdaguitje zouden gaan doen, daar was ook aan gedacht, ik mocht wat uitkiezen en een paar uur later waren we in het openluchtmuseum (ik dacht ook aan dierentuin maar da's weer nog leuker als Sarah groter is, openluchtmuseum is gratis (MK) dus als het dan niet gaat met Sarah is er geen man over boord). We zijn niet heel ver gekomen eigenlijk omdat we laat daar waren en hier en daar wat gekletst hebben met mensen die we daar kennen en toen moest Sarah alweer eten maar het was eigenlijk prima.

Thuis heb ik nog wat in de tuin gerommeld en toen was er kaasfondue met een wijntje. Heerlijke dag!!



In de tuin heb ik in driehoeken wat sierplantjes gezet, de groenten komen ertussen. De driehoekige vorm zit ook in de fruitbomen erachter. Ik ben zo benieuwd hoe het wordt. Aan de andere kant heb ik stoeptegels ook weer schuin neergelegd, in de open vakken komt nog pompoen en courgette. De pompoenen kunnen mooi op de tegels liggen en ik hoef niet zoveel onkruid te wieden!

1 opmerking:

  1. Een eerste moederdag...het is duidelijk goed geslaagd en wil je echt met man en kind in bed eten? Geef mij maar een mooi gedekte tafel beneden..geen geknoei in de slaapkamer.

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.