maandag 17 mei 2010

Van links naar rechts: vanmorgen thee gezet en in een thermoskan gedaan, zo hoef ik niet steeds opnieuw water te koken. Het olijfolieflesje gebruik ik voor het afwasmiddel omdat a. het onder uit het kastje moest vanwege Mini voor later, b. manlief nogal scheutig was in het gebruik, er komt nu minder afwasmiddel uit de opening van de fles en je hebt er ook nog eens maar een hand voor nodig. Rechts van de kraan staat een waterkan om (koud) water op te vangen terwijl ik wacht tot de kraan warm wordt, dat water gebruik ik weer om thee te zetten, koken, de planten water te geven, etc. Het spaart weer wat water (tip komt van Treemagotchi) en eigenlijk is water op kamertemperatuur ook nog beter voor de planten. De grote gieter voor het buitenwerk staat nu naast de achterdeur, als ik het water niet ergens anders nodig heb, gooi ik het even daar in. Ik was hier bezig om zelf fruithap te maken, ik kom er steeds meer achter dan mijn apparaatje niet zo handig is voor "gevorderde" babyhapjes, het maakt alles TE fijn, ik ga maar overstappen op de vork, staafmixer en roerzeef. Het gepureerde fruit lepel ik in ijsvormpjes die in een afgesloten zakje in de vriezer gaan. De volgende dag maak ik de blokjes los van hun vormpje en stop ik ze in afsluitbare zakjes waar ik op zet wat er in zit. Wij hadden toevallig pijltjes en zeebanket vormpjes, laatst moest de leidster van het KDV wel lachen toen ik hardop ging uitrekenen hoeveel gram ongeveer errr... even denken twee pijltjes rijst en 3 schelpjes groenten was.
In de kan zitten appelschillen, met wat warm water erbij, een theezakje en wat suiker maak ik daar lekkere appelthee van.

Ik moet de laatste week tot mijn grote frustratie steeds meer onder ogen zien dat het nog niet zo goed gaat met mijn herstel als ik zou willen en ik vaak denk. Ik ben nog heel veel en behoorlijk vermoeid, het valt enorm tegen dus. Ik had gedacht snel weer genoeg energie op te bouwen en weer "gewoon" alles te kunnen doen wanneer en hoe vaak/veel ik wilde. Ik heb in principe ook wel energie maar m'n lijf wil blijkbaar dus (nog) niet. Het dieptepunt was wel dat ik zaterdag de energie en kracht niet meer had om Sarah nog op te tillen en dat alleen omdat ik twee dagen achter elkaar 's middags niet ben gaan slapen/rusten en nog een uurtje had gesport. Dat is wel hard aangekomen, bah. Ik voel me net 3 ipv 33 omdat ik nog 's middags een slaapje moet doen. Er zijn natuurlijk ergere dingen.. maar ook wel leukere..

Maandag heb ik wat was gedaan en maar meteen m'n kledingkast uitgemest, er is een vuilniszak afgevoerd naar het goede doel en ik heb een zak gemaakt met kleren waar ik de stof nog van kan gebruiken/ van plan ben te gebruiken om iets voor mezelf of Mini te (ver)maken. Ik bewaar het een jaar, is er dan niets mee gedaan, dan gaat het alsnog weg. Ik ben nu makkelijker met afvoeren maar toen ik dat nog niet was deed ik dat wel vaker met opruimen, spullen in een zak stoppen, afsluiten, datum erop en als je er een jaar lang niet aan bent gekomen, heb je het dus waarschijnlijk niet nodig. Vinden jullie nou trouwens niet dat mijn overtreding met de tuniek op mijn "een half jaar geen nieuwe kleding kopen -belofte" is ingelost nu ik ook nog kleren heb weg gedaan ;-))). Ik moet trouwens wel echt wat gaan afvallen, anders heb ik alsnog extra kleren nodig.....sjips...

Mini is nu een half jaar en hoeft geen hypo-allergene voeding meer, ik ben maar meteen overgestapt op een voordelig huismerk. Wij hebben zo het idee dat er in al die pakken zo ongeveer hetzelfde zit, als het al niet van dezelfde fabriek komt, dan vanwege wettelijke bepalingen. Ik geloof dat het huismerk van AH uit de fabriek van Friso komt, ik weet niet waar bonbébé vandaan komt maar het zal vast even goed zijn.


In onze kliko heb ik nog een plastic afval zak gehangen, voor die plastic dingetjes die kunnen gaan ruiken (vleeswarenverpakkingen, etc.). Manlief gooide daarom vaak nog plastic bij het restafval, nu hopelijk niet meer. We zullen de zak wel af en toe naar boven moeten halen zodat ie nog tussen het restafval uit getrokken kan worden maar volgens mij gaat het wel werken.

3 opmerkingen:

  1. Vleesverpakkingen ed.even mee afwassen als je afwas klaar is. Zo gaat het niet ruiken, wel goed laten drogen of afdrogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Moneypenny,

    Leuk om te lezen hoe je bezig bent. Goed idee ook van die waterkan, ga ik ook doen.

    Wat betreft je vermoeidheid. Wellicht ben je de laatste tijd al genoeg door een dokter gezien, maar ben je ook gecheckt op je schildklier? Komt meer voor dan bekend is, dat deze na een bevalling ontregelt kan zijn, en dat geeft allerlei vervelende klachten, m.n. de vermoeidheid.

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Moneypenny,

    Het is al zo goed wat je allemaal kunt en doet! En de oude regel is 9 maanden zwanger ook 9 maanden ontzwangeren....Dan heb jij het nog extra zwaar gehad dus geef je zelf wat meer tijd en rust om te herstellen.
    En het even helemaal op zijn heeft elke jonge moeder (en vader) op zijn tijd. Alle veranderingen,gebroken nachten etc moet met de tol van vermoeidheid betalen.
    En om af te vallen het Montignac dieet heeft snel en goede resultaten! Kost niets,goed eten en geen dieet stress.Valt i.p. ook niemand op.
    De schildklier kan natuurlijk meespelen de functie kun je door bloed prikken laten bepalen.
    Ha je ziet het een reactie van een oudere verpleegkundige en moeder...
    Sterkte en hartelijke groet Roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.