vrijdag 7 mei 2010

Updates

Ik hang vandaag maar een beetje rond, nog niet echt veel gedaan behalve een beetje huishouden, ik voel me best beroerd, gewoon een flinke verkoudheid denk ik. Ik heb ook niet zoveel inspiratie vandaag maar ik zag m'n naam nog ineens op de blog van "geen handen" (zie leeslijst), goh, grappig en ineens dacht ik dat ik wel even updates kon geven van alle wilde plannen die hier bekokstoofd worden.

Plan om geen kleding te kopen een half jaar lang: ik heb nu echt niets meer gekocht maar ik heb wel al m'n enige joker ingezet en een keer gezondigd maar dat had ik al opgebiecht.
Mijn zondige tuniek is trouwens al een beetje kapot, Sarah heeft het lusje waar je de kraaltjes aan moet haken los getrokken en het haakje ook. Ik heb net zitten tellen dat ik sinds vorig jaar mei 7 kledingstukken en 1 paar schoenen heb gekocht (ik geloof tenminste dat ik nog een beetje positiekleding en goede schoenen voor mei heb gekocht) dus ik heb al wat geoefend. Als dit half jaar over is ga ik het principe "1 ding kopen, dan 1 ding wegdoen" toepassen.

Plan om meer te gaan fietsen/ uberhaubt te gaan fietsen: gelukt! Ik gebruik de auto nu veel minder, nou gebruikte ik die al niet super veel maar toch.

Plan om op dinsdag en donderdag een don't day te doen (geen vlees, wassen aan de kraan ipv douche): mwa.. klad begint er een beetje in te komen, sommige dagen wil ik toch echt douchen ipv aan de kraan wassen maar dan probeer ik later in de week nog eens een douche over te slaan. Het minder vlees eten, daar is de klad wat ingekomen, het is wel makkelijk om op de automatische piloot de dingen klaar te maken die je altijd al kookte en ik kan echt niet zonder boterhammetjes rosbief of filet american af en toe.

Plannen voor de (groenten)tuin: op de boerenkool na gaat het met alle zaaïngen goed. Ik dacht even dat ik ze teveel water gaf maar dat bleek toch mee te vallen. Ik wacht op iets beter weer om alles in de tuin te planten. Ik heb inmiddels ook een beplantingsplan in m'n hoofd om groenten en sierplanten met elkaar te combineren in mijn tuin, ben benieuwd hoe het wordt. Manlief heeft laatst ook een stuk gras voor me afgestoken en de grond omgespit voor me (spontaan, zonder zeuren, geweldig, super!).

Zelf babyvoeding maken: Sarah heeft nog niet een keer een potje gehad, ze staan wel als reserve in de kast. Vandaag zat ze te kraaien van plezier om de boontjes met aardappel. In het apparaatje dat ik heb wordt aardappel met een beetje vocht eigenlijk een soort aardappelmousse dus ze zal de stuctuur ook wel lekker vinden. Ik ga nog een nieuwe groentenzeef/passefiet/roerzeef kopen (deze is verroest), zodat ik over een tijdje de hapjes iets minder glad kan maken.

Ik ga nu lekker uitzieken, manlief is weer thuis dus ik ga even wat TLC scoren (Tender Love & Care).

Heel soms belde mijn vaste arts al eerder zelf met de uitslag van de controle (als het heel goed was of juist als het fout was om meteen een afspraak te maken) maar ik had het deze keer al niet verwacht omdat nu niet meer echt een vaste arts heb en omdat ik die arts in opleiding erbij had, vandaag dus geen telefoon. Maandagmiddag weet ik dus pas de uitslag. Eigenlijk hebben we allebei zo'n gevoel dat het nu echt weg is, nou maar hopen dat we gelijk hebben. Misschien mag ik maandag taart halen of bakken!

6 opmerkingen:

  1. Ik heb nagedacht over het niet kopen van kleren maar ik vind dat niet handig. Ik heb de 10 euro methode: ieder kledingstuk moet minder dan 10 euro kosten en in de aanbieding flink afgeprijsd zijn. Dus wel van goede/redelijke kwaliteit. Zo heb ik wel de afwisseling die ik leuk vind. Ik ga eens bijhouden voor hoeveel geld. Deze week: 1 jeans, 2 t-hirts: 25 euro.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, even ter aanvulling. Ik ben bijgekomen en moet alles nieuw kopen omdat ik niet van wandelende rollades hou of van dat effect.
    Wel snoep ik minder maar ik neem niet aan dat ik morgen weer maatje 38 heb.

    groetjes
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is goed om van die goede voornemens te hebben, maar het is ook niet erg als niet alles lukt.
    Je wilde al best veel dingen ineens "goed" volhouden. Dat is best moeilijk.
    Ga gewoon met goede moed verder en alles wat al wel lukt is al goed meegenomen!!!

    sterkte met je ziek zijn en de groetjes van Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een vrijwel nieuwe garderobe aangeschaft. Ben in anderhalf jaar tijd 18 kilo afgevallen en van maat 42 naar 36 gegaan. Kreeg voor mijn verjaardag van mijn familie voor elke maat minder 100 euro. Voor 300 euro kun je best veel leuke dingen kopen, goed opletten in de uitverkoop. Heb voorlopig eigenlijk niks meer nodig.

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Kim: WAUW!!! Wat goed zeg, gefeliciteerd daarmee. Je hebt je nieuwe garderobe dubbel en dwars verdiend!! Dare I ask hoe je dat geflikt hebt? Ik moet nl. ook echt eens gaan afvallen, ik ben weer aangekomen en weeg nu meer dan voor m'n zwangerschap..oeps..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat haakje aan die tuniek...
    Dat overkwam een vriendin van mij ook( door een tuinhekje nog wel). Kralendoosje van de action (in mijn geval had dochter die), bood precies het goede haakje.
    Weet dus niet hoe duur dat setje was ( maar gezien van action,valt het vast wel mee).
    Dan is in ieder geval je tuniek weer compleet( veel leuker met kraaltjes).

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.