maandag 1 maart 2010

Wie heeft er klachten over een product, dienst, etc.?


Om mijn studie af te ronden ga ik een onderzoek doen naar klachten(management). Ik moet nog even flink aan de slag om het voor de nieuwe datum af te krijgen.
Ik wil gaan onderzoeken hoe er wordt gereageerd op klachten van consumenten, wordt er auberhaubt gereageerd, hoe lang duurt dit, hoe wordt er gecommuniceerd naar de klant, welk gevoel geeft het de klant?
Nou vind ik het niet netjes om "nep-klachten of vragen" in te gaan dienen dus ik ben op zoek naar mensen met klachten!
Als je dus klachten hebt of onlangs een klacht of vraag hebt ingediend, zou je dan contact met mij op willen nemen via moneypenny.33 apestaartje hotmail.com? Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in eventuele correspondentie die je hebt ontvangen (e-mail, brief).
Als je een "echte" klacht hebt maar je hebt zelf geen zin of tijd om te klagen, dan wil ik dat ook wel voor je doen.
De klachten mogen over van alles gaan, over producten die je hebt gekocht, diensten van commerciële bedrijven of niet-commerciele bedrijven, echt alles. Voor mijn onderzoek is het juist prettig als ik klachten in verschillende branches kan volgen.
Naschrift:
Op verzoek meer achtergrond informatie:
Ik rond met dit onderzoek mijn HBO-studie Kwaliteits- en procesmanagement af, als het een beetje lukt ga ik misschien ook nog een Master hierin doen.
Ik kan nog niet te veel vertellen over het hoe en waarom van het onderzoek omdat ik antwoorden dan een bepaalde richting in zou kunnen sturen.
In het kort komt het er op neer dat er al verschillende onderzoeken zijn gedaan naar klachtenafhandeling waarbij geconstateerd is dat er "goede" methoden zijn en methoden die voor zowel de klant als het bedrijf nadelig zijn. Ik wil deze bevindingen toetsen aan de praktijk en deze vertalen naar eigen oplossingen en aanbevelingen voor een goed klachtenmanagement.

5 opmerkingen:

  1. Welke studie doe je precies en wat wil je ermee gaan doen? Helaas heb ik momenteel geen klacht voor je.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op dit moment een geschil met iemand waarvan ik wat gekocht hebt via Marktplaats, is echt heel moeilijk om dan iets geregeld te krijgen. het gaat nu maar om 75 euro, maar ik heb het ook een keer gehad over een partij van 800 euro, Inmiddels 2 jaar geleden) wat nooit gelukt is om er iets van terug te zien.

    Marktplaats kan niet helpen, de politie wil zelfs geen aangifte opnemen.

    Lijkt me een interessant ( maar moeilijk ) onderwerp!

    groetjes boskoopje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa! Ik heb wel een klacht voor je! Heb al een brief gestuurd, het gaat over het incasseren van een onjuist bedrag al een paar jaar lang. Interesse?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je gemaild, kijk even of dat niet in je spam terecht is gekomen. Heb het 'klacht / studie' genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.