zaterdag 13 maart 2010

Mislukte zelfmaak/ recycle projectjes

Ik wilde al een hele tijd uitproberen of het mogelijk was van papierpulp weer nieuwe dingen/vormpjes te maken. Laatst kreeg ik een plastic ei met wat gaatjes bovenin (op z'n kop kan er dan het water uitlopen) dus ik dacht mooi een paasei te maken. Zie hiernaast het resultaat, het is een nogal overjarig ei geworden. Volgens mij moet het toch echt op een of andere manier kunnen maar misschien moeten er dan meer gaatjes in het vormpje zitten en moet je er met nog meer kracht de pulp in drukken/aandrukken.
Van een handdoek en band dat ik nog had dacht ik ook even snel 6 slabbertjes te maken maar het band was te stug, 't licht net iets te donker en dus ging dat ook mis. Nou zou ik andere, ook iets bredere band kunnen kopen maar als ik het speciaal voor die slabbertjes koop ben ik misschien wel goedkoper uit door gewoon slabbertjes te kopen.

Ach ja, je kunt beter eens iets proberen dan niks doen!

Ik moet straks nog even een duik nemen achter de wasmachine, volgens mij moet daar ergens nog paasdecoratie liggen. In de tuin moet ik toch nog een paar takken snoeien die mooi als paastakken kunnen dienen. Ik denk dat dat toch nog wel moet lukken allemaal ;-).

Morgen naar Tilburg, naar de genoeg/consuminder/...-dag, ik ben benieuwd hoe het wordt. Ik hoop dat het gezellig wordt. Ik moet er wel aardig vroeg voor op, voor een zondagochtend. Ach, om 7 uur wil kamer 1 toch het ontbijt geserveerd hebben (een smakelijke fles uit 2010 op de juiste temperatuur) dus dan ben ik er toch uit.

3 opmerkingen:

  1. Och jammer van dat ei, je kan nog eens een poging wagen, en wat betreft de slabbetjes kan je ook stof repen schuin van draad knippen van een soepel katoenen stofje. Leuke dag morgen. Het is hier te ver vandaan jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ei kun je in de verf dopen en dan als kunst betitelen: Ei in de kreukels....

    Veel plezier vandaag, ik heb toevallig gisteren ook een kaartje gekregen maar wil niet alleen gaan reizen dus ik laat het overgaan.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je project is niet mislukt,je hebt gewoon een menhir gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.