zaterdag 20 maart 2010

Weer wat (baby e.a) besparingstips

Gister naar een babywinkel geweest om badstof hoezen voor het autostoeltje te kopen en nog wat dingetjes. Ik schrok van de prijs; 32 Euro voor een badstof hoeslaken met vier gaten! Staat er soms “gek” op m’n voorhoofd??!
Gelukkig was het huismerk een stuk goedkoper maar thuisgekomen bleek de kwaliteit daarvan nogal tegen te vallen, dus nog steeds duurkoop (ik vrees dat ze niet lang mee zullen gaan).
Ik ga nu kijken of hoezen van het aankleedkussen (of anders hoeslaken v. een kinderbedje) over het stoeltje heen passen en dan maak ik op de naaimachine er wel zelf (knoops)gaten in en vermaak ik ze een beetje. Ik zal nog wel laten weten of het gelukt is maar volgens mij moet het gewoon lukken.

Ik had ook nog steeds een brief liggen dat ik een gratis babydoos mocht ophalen bij die winkel, die had ik eigenlijk veel eerder moeten krijgen maar daar is iets mis mee gegaan. Toch zijn die babydozen wel de moeite waard geweest (zeker als je ze op tijd krijgt). Je kunt ze krijgen bij/via Prénatal, Babydump, Etos, Kruitvat en C1000. Je gegevens komen uiteraard wel in bestanden terecht (daarom vul ik bij zulke dingen een extra of verkeerde voorletter in, als ik post krijg met een voorletter die niet klopt weet ik dat het reclame is) maar laatst kreeg ik daardoor een hele set kortingsbonnen die veel geld hebben bespaard (op luiers, shampoo, afwasmiddel, Brinta en zo nog wat dingen).
Het schijnt overigens dat je kortingsbonnen voor bungalowparken, zitten ook vaak in die dozen, zelfs nog op Marktplaats of andere websites kunt verkopen (kortingsbonnen voor pretparken etc. ook) Ik had die van mij dus al weg gegooid toen ik dat las…. Jammer, als de gek er nog wat voor geeft, waarom niet?
Dingen uit de doos die ik niet meer kon gebruiken omdat Minipenny te oud/groot ervoor was en nog wat dingetjes die ik over had, heb ik net naar de overburen gebracht (twee buurvrouwen zwanger, de grond is hier ineens vruchtbaar!). Buurman vertelde dat je inderdaad helemaal leegloopt iedere keer als je gaat babyshoppen. Zij kopen bijna alles nieuw. Wat hebben wij geluk gehad dat we tweedehands en gekregen precies kregen wat we in gedachte hadden. Ik heb beide buren al verteld dat ze wel e.e.a. van ons kunnen lenen als ze willen maar ik weet niet of ze dat gaan doen, we zien wel.

Op het kinderdagverblijf hebben de leidsters gevraagd of ik de plastic bakjes met voeding wil labelen met Mini’s naam, om verwarring te voorkomen. Ik wilde eerst met een graveerpen iets moois gaan maken maar toen bedacht ik me dat de bakjes daarna niet meer gebruikt kunnen worden door iemand anders en dat vond ik zonde. Ik plak er wel weer stukjes schildertape op, die bleven zelfs redelijk goed zitten in de vaatwasser. Ik plak ook schilderstape op bakjes die in de vriezer gaan, veel goedkoper dan de officiële stickers maar nog belangrijker; schilderstape gaat veel makkelijker en zonder restjes weer van een bakje af.

Ik ga nu braaf was vouwen en strijken, er ligt weer genoeg voor bijna twee afleveringen van "Flikken Maastricht" (zie blog TV-dieet), joepie!

2 opmerkingen:

  1. Dat is nou nog eens een handige tip, dat van die schilderstape. In mijn vriezer zwerven allemaal etiketten die eraf gevroren zijn. Daardoor heb ik weleens knolselderijsoep ontdooid terwijl ik appelmoes wilden...

    Ik ga meteen zo'n rol klaarleggen!

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik dus ook een heel handige tip. Ik gebruikte wel altijd tape op de schoolbekers en om niet plakkende pampers toch te kunnen gebruiken, maar bij de vriezer had ik het nog niet bedacht.

    Ik heb (lang geleden)hoesjes voor de autozitjes gemaakt van badstof hoeslakentjes voor een wieg van het eigen merk van de HEMA. Hebben bijzonder lang dienst gedaan. Een gewone handdoek, los erin gelegd en tussen bank en stoeltje geklemd is minder fraai, maar soms een prima noodoplossing.

    Groeten, Herminez

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.