donderdag 25 februari 2010

De koek is op...

Deze advertentie stond in de krant (een supermarkt wilde laten weten hoe voordelig de koekjes aldaar waren). Ik vond 'em wel grappig.

Ik bedenk momenteel zelf wat verdere besparingen voor ons huishouden om te voorkomen dat de koek opraakt (ivm kosten kinderopvang en daling inkomen).

* water voor Minipenny's flesjes gaan we voortaan weer in de waterkoker koken en bewaren in een thermoskan.
Dat doen we nu in de combimagnetron en die is wat bejaard en geeft soms onvoorspelbare resultaten en de grill is grillig, daarom denken we eraan een nieuwe te kopen maar hij moet nog maar even mee tot 't echt niet meer kan (zelfde voor de stereo, laatst 10 minuten bezig geweest om een CD te starten maar nog maar even wachten, echt super vaak gebruiken we 'em niet en wie weten lopen we nog ergens voordelig tegen een andere stereo aan)
Bovendien vreet die magnetron meer stroom dan de waterkoker+thermoskan!

*We willen eigenlijk allebei een nieuwe fiets.
MrPenny is er echt aan toe, die moet ook een uur enkele reis fietsen naar het werk en dat gaat echt bijna niet op de fiets die hij nu heeft. Ik wil nu zijn oude fiets en mijn stationsfiets verkopen op Marktplaats en mijn andere fiets oplappen, voor manlief kopen we een goede tweedehands ipv een nieuwe fiets. Dan op Marktplaats nog een goed zitje kopen voor Minipenny en we zijn weer klaar.
Ik heb Mini op de wachtlijst gezet voor een locatie van het kinderdagverblijf dichterbij huis, dan ben ik ook nog minder afhankelijk van de auto (mijn snoeppie komt dit jaar waarschijnlijk niet meer door de keuring) en hoop ik straks geen auto meer nodig te hebben.

* We moeten weer broodnodig besparen op "fast food" (makkelijk uit de super of Mcfrietjes etc.).

Ik ga nu hopelijk een zuinige tandartsrekening produceren. De buuf past even op Mini in ruil voor een keertje oppassen op haar beepje straks. De tandarts moet wel een beetje doorwerken, anders ben ik niet op tijd terug voor de voeding...

3 opmerkingen:

  1. Wat betreft de fiets van Mister: is er in zijn bedrijf een fietsenplan? Dat kan ook een flinke tegemoedkoming zijn bij aankoop van een goede fiets. Dan wel bij de fietsenwinkel, maar het is het overwegen waard.

    En handig dat je oppasdienst kunt regelen met de buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bedrijf waar mijn man werkt telt 3 medewerkers maar zijn werkgever is wel voor veel in (heeft ook bedrijfsfitness voorgesteld, de heren lagen onder hun bureau van het lachen), hij zou het eens kunnen vragen. Bedankt voor de tip.

    Ik had inderdaad wel erg veel geluk dat de buuf thuis was. Ik vond het best wel een hele stap hoor, onze kleine meid thuis laten ook al was het maar even en was de babyfoon bij de buurvrouw. Fijn is het wel, de buuf en overbuuf zijn nu in verwachting dus misschien wordt het nog wel een babyfoon roulatiesysteem hier. Wel super fijn voor iedereen dat de grond hier blijkbaar ineens vruchtbaar is geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij dat "De grill moet maar even wachten" en "Ik ben 10 minuten bezig geweest met een CD" moet ik onwillekeurig denken aan die commercial van 'het was het wachten waard' van BCC (High service low pricing)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.