maandag 15 maart 2010

deel 2 verslag landelijke consuminderdag

Ik heb me tussen tandarts en ziekenhuis maar even achter de pc geïnstalleerd met iets lekkers omdat ik dat verdiend had, het eet alleen niet zo lekker met nog een kant verdoofd. Wortelkanaaltjes zijn nu weer brandschoon en zelfs de verdoving heb ik goed doorstaan (yeah me!). Ik heb een soort van jeugdtrauma opgelopen rondom tandartsverdovingen (/het zien van zo'n enorme contraptie die de tandarts gebruikt bij een verdoving) maar ik vond het vandaag tijd om oude angsten, herinneringen, pijn en gewoonten achter me te laten. Na de verdoving heb ik de spuit uitgebreid bekeken en zelfs vastgehouden, zo, klaar ermee.

Je bent nooit te oud om te veranderen! Ik accepteer op meerdere vlakken niet meer van mezelf dat ik bepaalde gewoonten en patronen vasthoud, hoe goed ze ook te verklaren zijn.
Dat zal nog wel van pas komen, ik heb net gezien dat ik mijn voetafdruk ook echt eens moet veranderen!
Geïnspireerd door de Low Impact Man gistermiddag, mijn voetafdruk weer eens berekend. Zoals hij misschien zou zeggen: "Amaaaai! " Een score van 3.5 hectare. De landelijke score is 4.7, gelukkig, daar zit ik nog onder. Echter, mijn eerlijk aandeel zou 1,7 hectare zijn (huh? Waarom mogen wij volgende de Nederlandse site maar 1,7 terwijl onze zuiderburen 1,8 mogen gebruiken zoals ik gister begreep van de Low Impact Man??). Oeps... ik vrees dat ik wel weet waar de pijnpunten liggen, we zijn toch langzaamaan weer elke dag vlees gaan eten, ons eten komt van ver en ik heb nog steeds m'n fiets niet gemaakt.

Op dat laatste punt heb ik vanmorgen al een slag gemaakt, ik moest de plastic-afvalzakken uit de berging uitgraven (MrPenny mag in de berging rommel maken en ik ruim dan zo af en toe eens op) omdat het vandaag ophaaldag is en ik heb meteen dus mijn fiets(en) opgedoken. Slag 1 gemaakt, slag 2 is ze maken, slag 3 is er één gaan gebruiken en de ander proberen te verkopen.

Zondagmiddag, na de Low Impact Man, maakte Godelieve nog een zeer goede en indrukwekkende statement. Misschien wil ze de tekst nog ergens plaatsen, het is lastig samen te vatten. Maar......wij gaan het doen Godelieve!

Als laatste was er cabaret, aangekondigd als "niet grof", ik vond een "grapje" echter bijzonder grof en absoluut niet grappig. Ik vond meneer de komiek betere stukjes schrijven in de Genoeg en ik denk dat het prima was dat er een redactie was die zo nu en dan bijschaafde of soms zelfs stukjes afkeurde. Ik heb om sommige dingen nog wel kunnen lachen maar het kon mij verder niet echt bekoren. Jammer.

Na het cabaret heb ik me toch laten ophalen door MrPenny en Mini (die inmiddels 15 minuten verderop op bezoek waren ergens) ipv mee te gaan eten. Ik mistte mijn lieve meisje toch wel errug en wilde nog wel even lekker wilde knuffelen voor ze naar bed ging. Mini is dus ook nog heeel even op de consuminderdag geweest en werd bestempeld als "de jongste consuminderaar". In de auto merkte ik dat ik toch eigenlijk doodmoe was en ik denk dat ik eerder sliep dan Minipenny.

Al met al een zeer inspirerende dag, als ik klaar ben met mijn studie (oh ja, daarover gesproken, het probleem is dat ik m'n studie niet mag afmaken van het UWV!!! Heeel maf verhaal! ) wil ik echt weer eens wat oppakken.
Oei, moet nu laagvliegen wil ik nog op tijd zijn in 't ziekenhuis, ga toch maar met de auto had ik al bedacht, heb geen pijnstilling nodig. Dat wordt betaald parkeren.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.