zondag 27 januari 2013

Hallo februari

Hallo februari,

Goh, ik ben dit jaar best benieuwd naar je. Wat je gaat brengen.
Weet jij al wat ik aan het eind van de maand aan inkomen heb? Ik weet het namelijk nog steeds niet.

Zoals je misschien weet, heeft de regering in al haar wijsheid besloten om het meest te gaan korten bij het UWV.
Ze denken dat als je mensen met een uitkering maar flink pest en weinig geld geeft, ze vanzelf weer gaan werken.
Met veel pijn en moeite kreeg ik uiteindelijk een afspraak met een arts maar nu is de arbeidsdeskundige weer ziek en er zijn zo weinig arbeidsdeskundigen daar bij het UWV tegenwoordig... Door de bezuinigen moesten er namelijk 400 mensen uit. Ik had wel een afspraak met de arbeidsdeskundige maar dat verliep heel raar. Ze belde me dat er een gaatje was vrij gekomen (fijn en klantvriendelijk) maar of ik haar even wilde bellen op haar mobiel voor ik weg zou rijden thuis om te vragen of ze niet misschien ziek was geworden. Er waren al veel mensen ziek in haar familie en ze voelde helaas al wat opkomen. Nou, ze was dus vorige week vrijdag ziek en het arme mens heeft blijkbaar geen administratieve ondersteuning meer om mensen met wie ze een afspraak heeft af te bellen voor haar. Wegbezuinigd.
Maar goed, ik ben dus benieuwd, vanaf jou 600 euro eraf of minder eraf?

Klagen wil ik niet te veel, omdat er zoveel mensen zijn die nog dieper in de zorgen of poep zitten dan wij. Ik vind het dus lastig om te klagen bij jou. Jij kan er ook niets aan doen. Maar ik wil er toch ff over zeuren.
Van een hele goede vriend hoorde ik gister, dat hij alweer thuis zit zonder werk. Ook weer wegbezuinigd, over 9 maanden krijgt hij helemaal niks meer.
Andere vrienden krijgen ook een baby net als wij, zelfs rond dezelfde tijd. Hij is ook weer wegbespaard. Ik weet niet wanneer zijn WW ophoudt maar volgens mij kan het niet lang meer zijn. Dat zijn nog maar twee mensen die ik ken, die ik de laatste dagen gesproken heb.

Maar februari, zou jij nou niet graag in de geschiedenisboeken komen als DE maand in 2013 van het begin van het eind van die recessie? Misschien de maand waarin het politiek en economisch gebazel zich begon op te lossen? De maand waarin mensen inzagen dat het niet alleen om hun functie, macht en bankrekening gaat (of daartoe gedwongen werden door de politiek)?
Hoe diep moeten we nog met z'n allen, voor er echt iets gaat veranderen? All for one, one for all.
Doe je best februari.

Oh ja, en zou jij de maand willen zijn waarin het wat beter ging met m'n zere zwangere kont en rug, als je nog tijd hebt? ;-).

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop toch zo dat februari voor jou een positieve maand wordt en de rest van het jaar ook Moneypenny!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk wordt februari inderdaad een mooie maand en het begin van het einde van de recessie. Wij zijn er wel aan toe!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.