dinsdag 8 januari 2013

Energierekening weer omlaag (97 -> 74 p.m.)

Gister werd bij ons de "domme" meters vervangen door een slimme, naar aanleiding van het aanmelden van de zonnepanelen. Ik kom niet zo vaak in de meterkast omdat dat lastig is dus ik heb meteen alle meterstanden genoteerd. 

Vervolgens heb ik de meterstanden doorgegeven bij mijn energieleverancier en toen zag ik een handig dingetje, wat ik meteen heb ingevuld.
Oh goody! Goed opletten, de zuinigere koel/vries en wasmachine en de zonnepanelen sinds september hebben wat opgeleverd!


Het verbruik aan electriciteit zal nog verder dalen, de zonnepanelen gaan meer dan 1400 kWh per jaar produceren.
Nieuwsgierig op "uw voorschotbedrag herzien" geklikt en daar bleek, dat ons voorschotbedrag van 97 euro per maand naar 74 euro mocht.

Af en toe twijffel je wel even of het wel allemaal zoveel zin heeft, of je echt wel wat gaat besparen aan verbruik. Leuk om te zien dit.
Als nou nog eens het vastrecht naar beneden mocht voor mensen die zuinig zijn... ;-).

Ach ja, ik mag dan wel de staatskas belasten, ik ontlast de aarde weer en let op; er komt nog een tijd dat de hardwerkende burger en belastingbetaler die nu op me neerkijkt daar blij mee zal zijn ;-) ;-)
Gelukkig is de herkeuring nu achter de rug, nu nog wachten op de uitslag. Geen enge nachtmerries uitgekomen, zonder dat vond ik het al verschrikkelijk genoeg. Beetje je vuile medische was buiten moeten hangen om geld te krijgen om je gezin te onderhouden... er zijn toch een hoop leukere dingen. Maar ja, het is nu achter de rug en wat beslist wordt, wordt nu beslist, ik heb gedaan wat ik kon voor m'n gezin. We zien wel.

5 opmerkingen:

  1. Goed gedaan met gas en electra en je eigen perikelen! Fijn voor jou dat het achter de rug is. En fijn dat jullie zo besparen nu; ga zo door. Maar dat gaat vast wel lukken.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Quote:

    Als nou nog eens het vastrecht naar beneden mocht voor mensen die zuinig zijn... ;-).

    Net mijn aanvraag binnen betaal 3,99 aan vastrecht dat is toch niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is vreemd en weinig.
      Bij Greenchoice betaal je voor de elektra 23,80 per maand en voor het gas 16,57 per maand. Ik betaal dus meer aan vastrecht dan aan verbruik.

      Verwijderen
  3. Fijn zeg! Zo zie je inderdaad resultaat van je inspanningen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.