maandag 14 januari 2013

Top of tob?

Vorige week was me het weekje wel, vreselijk gedoe met het UWV, met griep in bed, gedoe met afspraken etc., allerlei dingen die mis gingen, dikke stress vanwege de houding en fouten van het UWV. Geen topweek maar tobweek dus.

Vanmorgen begon goed. Ik mag op maandag nl. lekker uitslapen en heb dan een paar uurtjes het huis voor mezelf.
Stukje bij beetje ben ik de babykleertjes aan het uitzoeken. Gelukkig blijk ik weer op een paar kleine dingen na echt meer dan genoeg kleertjes te hebben. Vanmorgen dus even lekker gezwangerd.

Toen werd het tijd om Minipenny van de peuterspeelzaal te halen en daar ging het mis. Auto wilde weer niet starten.
Vanwege de inkomensdaling dacht ik er over om de auto weg te doen, al kost ie maar 24 euro per maand (excl benzine). Een half uur later, was ik van die gedachte helemaal genezen. Het is gewoon geen doen nu voor me, fietsen. Tranen in de ogen van de pijn en ik zwalk maar een beetje als een slak rond.
Vanavond mag MrPenny dus weer duwen en dan gaat de auto naar de garage. Even heel erg duimen dat het alleen de accu is.

Mini had ook nog van alles toen ik haar ophaalde, in de broek geplast, alleen maar huilen, toen nog een keer onderuit gegaan en met een klap op de salontafel (daar schrok ik me ook rot van), helemaal ontroostbaar, hartsikke moe en heel misschien de waterpokken (ben nog benieuwd hoe dat gaat aflopen).

Nou, we zullen zien wat de komende week gaat brengen.

Sinds vorige week pluis ik online alle folders na van supermarkten in de buurt. Omdat ik al een tijdje prijzen bijhoud in een prijzenboek, weet ik al snel wat echt leuke aanbiedingen zijn die geld besparen.
Gister kreeg Mr een online uitnodiging voor een afspraak in zijn agenda "graag 4 flessen diksap meenemen", die zijn namelijk in de aanbieding bij de supermarkt naast zijn werk. Meteen even inslaan, het bederft niet.
Vandaag wilde ik eigenlijk zelf even vlug naar Lidl voor wat aanbiedingen, dat gaat dus even niet lukken maar dat mag ik Mr ook nog mailen en dan gaat hij even.
Handig, zo'n boodschappenboy ;-)

Hij heeft het er een beetje moeilijk mee dat we straks met een stuk minder rond moeten komen. Ik betrek hem daarom nu nog meer bij de administratie, kasboek, etc. zodat hij ziet, dat het wel, met veel moeite, ongeveer kan. "We leven nu al zo sober", zei hij een paar keer dit weekend.
Daar ben ik het niet mee eens, vorige week wilde hij zo graag pizza afhalen en dan kon en dit weekend maakte hij een dagje uit met de kleine. Welliswaar geen entree betaald ergens maar toch, de benzine is nu zo duur. Er zijn genoeg mensen, die dat niet kunnen, dan hebben wij het dus nog niet slecht of echt sober.
Ik maakte griesmeelvla voor hem 's avonds, met rozijnen en zei, dat er heus nog wel genoeg krenten in de pap zouden zitten.
Niet alles hoeft ook geld te kosten en geluk is onbetaalbaar. Hij maakt zich ook zorgen om de vakantie maar dat fikst Money wel weer, let maar op. Ergens in september vind ik wel een leuke aanbieding voor een prikkie.
Met de kledingkasten en het huis tot de nok toe gevuld, het kasboek in de hand en een gezonde buffer en vooral elkaar, gaan we het echt nog wel goed hebben.

6 opmerkingen:

  1. Precies Moneypenny, soms is het even lastig om de zon te zien schijnen. Zeker als er dingen gebeuren waar je geen vat op hebt! Zoals het Uwv, een val of een ziekte.
    Dan is het moeilijk om positief te blijven.
    Maar gelukkig lukt het jou na een dipje weer! Knap!
    En ga je weer bedenken hoe je/jullie het weer gaan redden. En inderdaad: gelukkig ben je samen!
    Sterkte met alles!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha moneypenny.
    Met een duurder huis en een baan in de bouwsector vliegt het mijn man ook wel eens aan. Mijn reactie is gelijk aan die van jou. Maar ja, mannen hebben toch meestal een sterk gevoel van ' ik moet de kost verdienen' voor mijn gezin en voelen daardoor meer druk.met een kleintje op komst zal dat gevoel bij jouw man vast extra aanwezig zijn . Probeer vooral samen te genieten van wat kOmen gaat.
    Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu is het inderdaad nog wel makkelijk, maar wat ga je doen wanneer Minipenny naar de basisschool gaat en je alleen in de dure periode op vakantie kunt gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op zich wel fijn dat het nu heel duidelijk is dat je de auto toch moet houden! Stel je voor dat je hem had weggedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat het je soms even tot de nok zit. Maar geweldig hoe positief dit bericht weer eindigde.
    In principe is een heleboel wat wij hebben luxe. Maar dat beseffen we uiteraard pas als we het krap krijgen.
    En als je bespaart blijven er heus wel genoeg krenten in de pap zitten =D
    Liefde is onbetaalbaar en voor de rest draaien we elk dubbeltje om ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou het is heus wel wennen minder inkomen, maar juist het feit dat je/jullie het zo duidelijk en helder hebben scheelt denk ik al wel een hoop?
    groetjes Sillie

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.