maandag 7 januari 2013

Opruimweek

Vrijdag legde MrPenny met een vriend een vinylvloer op zolder. We kochten een coupon van heel goede kwaliteit en legden die dus zelf. Dat scheelde wel minstens 50%, schat ik.
Wat ben ik blij nu ik eindelijk een vloertje op m'n zolder heb en ook ruimte, dat scheelt zoveel met de was doen!

Leuk nieuws is dat mijn vader gaat samenwonen na heel lang LAT-ten. Ik ben heel blij voor ze, dat ze eindelijk de knoop hebben doorgehakt. Het blijft je vader hè, je bent toch blij als ie goed uit kan vliegen uit het ouderlijk huis ;-) ;-).
Gevolg is dus, dat "de boedel" in het ouderlijk huis grotendeels nu al werd verdeeld. Gister mochten wij zeggen wat we graag wilden hebben en meteen meenemen.
Ik heb heel veel handige en fijne dingen gekregen en ook hele mooie, zoals het Delfts blauw servies. Daar ben ik echt heel blij mee.
Over de Delfts blauwe kastset (twee vazen en een "pot") verschillen mijn man en ik van mening (hij vroeg, of we er een buks bij kregen, nou ja!) maar die heeft hij me toch gegund.
Ook heb ik nu een mixer met standaard, waardoor ik wat vaker kan bakken misschien (vijf minuten kloppen zit er niet altijd in spiertechnisch gezien). Zo nog wat meer dingetjes die ik nog zocht, super allemaal.
Kwam mijn vader gister aan met wat stukken echt zilver bestek, het werd aangeprezen (jullie zien wel wat dit is hè, je moet het alleen even poetsen, kijk eens, misschien ieder de helft?). Mijn zus en ik kijken elkaar tegelijkertijd aan, trekken tegelijk onze schouders op en zeggen "Meuh".
In sommige gezinnen zou er nog ruzie over komen, het oud zilver, wij talen er niet naar. Wij kijken meer naar of we het kunnen gebruiken en kwijt kunnen dan naar de waarde.
Och, als ik het toch kwijt kon had hier nog meer in dozen gestaan, die mooie glazen taartstandaard, mooie schaaltjes en schalen etc., etc. Maar ja... geen plek en niet echt nodig.

Met de babykamer ook nog half gevorderd en half tot tijdelijke opslagplek bevorderd is er een het hele huis maar een opgeruimde kamer; de nieuwe van Minipenny.

De kerstzooi moet ook nog opgeruimd worden, de box staat maar vast in de woonkamer toen de zolder toch half leeg moest en ik trek net de trapkast open en "gaaaah, wat is hier gebeurd?!". Is de Jekko doos alweer gevallen en heeft het ding allerlei dingen meegenomen van de planken. "Gelukkig" moest de trapkast ook toch weer eens opgeruimd worden.

Dus... heb ik geloof ik een hele week op- en inruimen voor de boeg. Al het mooie, fijne en leuke spul moet ook weer een plekje krijgen, 6 dozen ervan. Ik hoop dat ik het eind komend weekend (dan kan MrPenny meehelpen en wat spullen wegbrengen naar de kringloop en stort) weer op orde heb en weer lekker rustig zit.

Net zag ik de bomen echt even niet meer door het bos en ging ik er haast van gillen in m'n hoofd. Gauw mijn to do lijst gepakt en hulp ingeroepen voor het poetswerk. Dat moet namelijk ook nog, her en der nodig en veel kan ik nu niet zelf.
Een kennis/vriendin die in de thuiszorg werkt, komt daarom bij ons poetsen eens in de twee weken zolang ik niet zo goed vooruit kan. Ik kan wel indicatie voor thuiszorg krijgen maar dat kost veel meer, nu ik nog een normaal inkomen heb en ik zit er niet op de wachten dat er iedere week een andere vreemde mevrouw in mijn huis komt. Zolang het nog anders kan...

Daarover gesproken: het heeft geholpen, een klacht indienen bij het UWV. Morgen wordt ik opnieuw gekeurd en weten we hopelijk meer, ook over inkomen.
Heel dubbel; financieel gezien moet ik dus hopen dat ik nog verder wordt afgekeurd tijdelijk maar mentaal denk ik daar heeeel anders over, Ik krijg er al een brok van in m'n keel en tranen in m'n ogen als ik eraan denk.
Ach, wat er dus ook uit komt, ik win er ofwel mentaal, ofwel financieel wat mee, positief bekeken.
 Ik heb al weken UWV-gerelateerde nachtmerries (dat ik daar ben en niet wordt geholpen, afgebekt wordt, er rare dingen gebeuren, uitgemaakt wordt voor profiteur etc. en dan ben ik nog niet verder gekomen dan de receptie in al die dromen ;-)). Nog een nachtje en dan ben ik daar hopelijk vanaf maar ja, je weet het natuurlijk nooit daar ;-).

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je dromen niet uitkomen en dat je heel vriendelijk en respectvol wordt behandeld.
    verder hier ook nog wat kasten op te ruimen en uit te ruimen...pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je UWV dromen niet uitkomen en de rest gewoon lekker wel als het leuke dromen zijn! Wat heerlijk die nieuwe spulletjes.
    Succes met het opruimen ervan. Doe alles in kleine stapjes: elke dag iets, zo bereik je veel!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een druk weekje, als ik dat zo lees. Maar wel lekker, als je daarna een fijn opgeruimd huis hebt. Als het mij begint te overweldigen dan maak ik ook altijd een lijstje: dan wordt het weer controleerbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.