donderdag 17 januari 2013

Duur dagje

Vorige week begaf de vaatwasser het ALWEER. Grrrrrrrr... konden we weer afwassen! Nou ja, we... MrPenny dus.
Dus maar weer gebeld naar Electrolux, toch maar eens gevraagd, of het kreng niet vervangen kon worden. Ja, dat kon omdat het de vierde keer in een jaar zou worden dat ze langs moesten komen dus ik zou terug gebeld worden.
Een paar uur later hing de monteur aan de lijn, die kwam dezelfde dag kijken als dat kon. Nou, prima en graag!
Binnen een paar minuten was het euvel gevonden en opgelost. Het was errr.... ons verlengsnoer... de schakelaar was stuk. Daar hadden we dus niet aan gedacht.
Tja, dat viel dus niet onder de garantie van de vaatwasser en dus kreeg ik een rekening van 75 euro aan voorrijkosten, 10 minuutjes arbeidsloon en de BTW.
Ooops! Flatertje! Dure flater, dat wel maar dat zal ons dus niet nog een keer gebeuren.

Inmiddels stond mijn auto op de brug bij de garage (ik had net gebeld voor de monteur kwam, of er al nieuws was).
Nu heeft de garage mijn auto voorzien van een heeeele goede accu, waardoor de waarde van mijn auto omhoog is geschoten ;-). Bijna 80 euro was ie en dan nog 20 minuten arbeidsloon en een loodtoeslag, inclusief BTW: 115 euro. (De vorige keer kocht ik er eentje en schroefde ik de accu er zelf in met hulp en was ik nog geen 50 euro kwijt).
Ai, het was dus een dure dag!

Toen moest ik ook nog een stuk rijden met de auto om de nieuwe accu wat op te laden en inmiddels was het al voorbij etenstijd geworden en was ik uitgeput. "Ik heb honger mama!!", riep de achterbank.
Al sinds 2 dagen rook en proefde ik op een of andere manier Big Macs. Zwangerschapstrek... De achterbank vroeg constant om MacDonalds (die rotbordjes ook langs de weg...;-) ) waardoor de trek nog veel erger werd.
Ach, de dag kon toch niet meer stuk, vooruit dan maar...

En weer thuis.... lagen er fijne rekeningen op de mat van de zorgverzekering, voor zowel 2012 als 2013.
Soms heb je even van die dure dagen maar het is wel fijn, dat het niet elke dag is.

Gister kostte gelukkig niks. Minipenny speelde heerlijk in de tuin met de sneeuw in een skipak dat ik ooit van een vriendin kreeg en maakte een mooi verfwerkje. Na de lunch gingen we lekker slapen samen en toen we wakker waren nog even gezellig wat spelen en knuffelen in bed. Zo gelachen, heerlijk.

De fysiotherapie voor vandaag is afgebeld omdat zij ziek is en dat vindt ik stiekem niet zo erg. Dan kan ik straks even lekker rusten als Mini naar de peuterspeelzaal is. Ze heeft niet de waterpokken gekregen maar ze wil wel heel erg veel aandacht en maakt veel gedoe de laatste dagen. Ze zit even niet helemaal lekker in haar vel. Ik ben nu alweer moe merk ik dus ik zie wel uit naar een hazeslaapje terwijl zij lekker kan spelen bij de juf.

3 opmerkingen:

  1. Oei, dat is inderdaad duur! Nou ja, snel vergeten en doorgaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dure dagen zijn er nu eenmaal, maar ij hoop voor je dat er veel meer fijne dagen zij, zo als gisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke discussie onder bespaarders altijd: wel of geen vaatwasser?
    Ik ben het met je eens dat er wat te zeggen is voor gewoon op de hand afwassen. Als je na de afwas het sopje wat laat bezinken, kun je met het water weer andere dingen schoonmaken (bijvoorbeeld stoepje schrobben, plastic vleesbakjes uitwassen voor het plastic scheiden).

    Anderzijds zijn de zuinige vaatwassers van tegenwoordig dan weer zuiniger dan afwassen op de hand. Zoveel bespaar je dus niet meer met op de hand afwassen.
    Bij mij is de keuze niet zo moeilijk c.q. beperkt; van afwassen krijg ik dagenlang last van m'n rug en m'n handen (exceem, ook met niet latex handschoenen, van het zweten). Ik heb een beetje een moeilijke rug.
    Mijn man is vies van op de hand afwassen maar dat komt ook omdat hij niet goed bloedheet afwast ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.