dinsdag 5 februari 2013

(Bespaar) dingen van de afgelopen week

Ik heb zo lichtjes het vermoeden dat kleine kruimel in mijn buik aan het verder ontwikkelen van de botten werkt. Er heerst in mijn gestel namelijk een enorme trek aan calciumproducten.
Van sojamelk schreef ik maar zes pakken op bij de boodschappen dit weekend, ze vliegen er doorheen.

Ook had ik dagenlang trek in puddingkruimelvlaai. Alleen is taart niet goedkoop dus ik wilde zelf gaan bakken. Boodschappen halen kwam er maar niet van en woensdagavond won de trek van budget. Mijn lieverd ging voor zwangere mij 's avonds nog op jacht naar puddingkruimelvlaai en custard.
Het was er nog en het was lekker maar ik zag op de verpakking heel trots een sticker van 2,99 Euro staan. Zes euro voor een hele kruimelvlaai dus?!
Zaterdag bakte ik voor een fractie van de prijs er zelf een:
En die was super lekker. Ik gebruikte dit recept voor de puddingkruimelvlaai. Kosten? Circa een tot anderhalve euro?

Eerder in de week sneed ik zelf witte kool. Eerlijk toegeven, wel in de keukenmachine gedaan ;-). Wat heb ik enorm veel uit die ene kool gehaald! Echt veel waar voor je geld.
Een deel ging dezelfde dag in de nasi, met nog een klein preitje en een ui. Ik had veel meer groenten dan normaal met een nasipakketje.
Een groot deel ging de vriezer in, om er nog een keer koolschotel mee te maken.
Van het derde deel maakte ik koolsalade met alleen wat yoghurt, fritessaus, rozijnen en een beetje kruidenzout. De salade was de volgende dag heerlijk bij wat gebakken aardappelblokjes en ossehaaspuntjes (2 euro in de aanbieding, vriezer).
Dan was er nog een kleiner bakje over, waarmee ik kool-aardappel koekjes wilde maken maar dat is er niet van gekomen.

Vrijdag had ik "vrij", dan mag ik doen wat ik zelf wil. Meestal is dat rusten maar ik wilde deze vrijdag toch echt er eens op uit.
De spenenfee zou komen om Minipenny's speentjes op te halen en wij hadden een leuk cadeau gezien ergens. Dat zou ik even gaan halen.
Ook wilde ik bij een babywinkel kijken naar een nieuwe luiertas, aangezien mijn luiertas, die ik tweedehands kreeg echt rats versleten is.

Ook haalde ik meteen een gratis babycadeaupakket op bij die winkel. Er zat een gratis speentje in, dat scheelt toch weer bijna drie euro. In een ander pakket zat zelfs een complete fles van Avent. Toch wel de moeite om je aan te melden voor die gratis babydozen dus.
Hier vind je een overzicht van diverse babydozen die je aan kunt vragen, de meeste haal je gratis op in een winkel.

Ik had nog wel meer willen rondkijken en shelfshoppen (variatie op "windowshoppen") maar ik moest het wat kort houden om het vol te kunnen houden. Toch wel van genoten om zo even lekker in het wild rond te lopen.

De luiertassen die ik zag in de winkel vond ik echt drie keer niks. Te slappe stof, geen rits zodat alles eruit kon vallen of een rits die in de winkel al stuk was en iel aanvoelde en dat nog met een nog groter prijskaartje eraan.
Mijn vader kwam gister aan met een schoudertas die hij gratis had gekregen ergens, en die voldoet denk ik ook wel prima. Ik denk dat ik uit de versleten tas nog wat vakjes etc ga tornen en die in de "nieuwe luiertas" naaien en dan is ie perfect. Een nieuwe verzorgingstas voor niets. Mijn zus heeft een schoudertas die ik niet meer gebruikte bij haar tweede gebruikt als luiertas. Alleen maar omdat het verzorgingstas heet, is het ineens hartstikke duur, een andere schoudertas kan ook prima voldoen.

Ik wil voor de babykamer graag nog een trekbeestje met een muziekdoosje erin (eraan trekken en dan speelt een muziekje af, houdt vanzelf op, kost geen stroom). Alleen zocht ik er eentje van Winnie de Poeh en die kon ik niet vinden. Gister had een vriendin de oplossing: een oud trekbeestje ergens vinden (kringloop) en gewoon een Winnie de Pooh knuffel opereren. Ook weer opgelost.

's Avonds "vond" ik een paar uur voor het slapen gaan "ineens" een enorm cadeau en een brief van de spenenfee op Minipennies kamer.
Ze was daarvoor boodschappen gaan doen met papa en die had een sms gekregen "rek tijd!! De kleureninkt is op en ik moet nog bijvullen!"
Sinds kort vul ik zelf mijn inktpatronen bij met een bijvulset, dat scheelt veel geld en bevalt me goed. De prijzen voor inktpatronen zijn echt debiel en irreëel. Bij de set zitten handschoenen en steriel verpakte naalden en spuiten. Ik voelde me net een dokter.
"Ontspant u zich maar", zei ik tegen het inktpatroon, en: "nou... U doet het heel goed hoor, voorbeeeeldig!" Dat zeggen dokters en tandartsen toch ook altijd standaard tegen je?

Ik moet nog steeds lachen als ik Minipenny rond zie slepen met "haar" hond, die ze kreeg van de spenenfee. Misschien was het kleinere maatje toch ook wel goed geweest, ahum.
Lachen deed ons kleine meisje de eerste nachten zonder speentje niet bepaald maar goed, ze lijkt er aardig doorheen te zijn inmiddels


Gister hadden we een verjaardag en de jarige had in de uitnodiging gezet dat hij spaarde voor twee dingen. Nou vind ik gewoon geld geven helemaal prima, beter dan een niet nuttig cadeau maar ik doe het wel liever een beetje origineel.
Ik google dan op: "geld vouwen" en je vind zo wat vouwinstructies. Toch net iets originelers.
Verjaardagskaarten en rouwkaarten haal ik trouwens bij Wibra. Ik hou een kleine voorraad bij en zoek af en toe de leukste uit, voor maar 39 cent.

Nou en verder... nog steeds geen idee wat er aan het eind van de maand op mijn rekening wordt gestort. Het kan zijn dat het nul euro is omdat het UWV te laat is met alles, het kan zijn dat het nog 100% is omdat er nooit is doorgegeven op te houden met betalen, het kan 50% zijn omdat het dat eigenlijk zou worden (maar daar heb ik nooit een defenitieve beslissing over gehad dus dat zou eigenlijk niet mogen) en dan nog alles daar tussenin.



6 opmerkingen:

  1. Oh, die kruimelvlaai ziet er verschrikkelijk lekker uit! En zo te lezen ben je verder weer heel erg lekker bezig op creatief bespaargebied. Leuk om te lezen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh .... ik heb nog 2 prima luiertassen liggen ( niemand die ze wil en omdat ze nog goed zijn kan ik het niet over mijn hart verkruigen weg te doen) mail me even op pip77@hotmail.com , ehmm dan mail ik jou weer foto's en kun je er als er een voor je tussen zit een opgestuurd krijgen? ehmm als je wil natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij eten regelmatig stamppot witte kool, en dan gebruik ik ook zo'n losse kool. Ik heb geen keukenmachine dus ik snijd hem met het keukenmes. Dat gaat ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je weer lekker bezig geweest!
    Ik heb van mijn ouders een tas van kitch kitchen gekregen.
    Superdegelijk, afneembaar want van tafelzeil gemaakt. Goede rits en genoeg vakjes.
    En ik had gedacht er zelf nog een los vakjesding in te maken maar een minitoilettas was genoeg voor de kleine dingetjes als zalfjes etc.
    Die is trouwens ook makkelijk te maken met een lapje stof en drukkers/klittenband. Gewoon plat houden dan heb je hem zo gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lekker uit, zou het zo gaan maken, maar al die suiker, ik ben de cake van mijn verjaardag nog niet vergeten, daarna bleef ik een tijd trek houden in suiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig geweest deze week met allerlei dingen zelf maken!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.