zondag 25 april 2010

Zaterdag 8 en zondag 9 mei: Nationale molen- en gemalendag

Binnenkort is het weer Nationale molendag. Welke molens meedoen en eventuele activiteiten kun je hier opzoeken (op woonplaats, provincie of soort activiteit): http://www.nationalemolenengemalendag.nl/programma.html

Ook in de rest van het jaar zijn er heel veel molens te bezoeken, 90-95% is gratis en 90% van de molenaars geven graag uitleg of beantwoorden vragen ( ;-), die 10% is verpest door irritante, onbeleefde of vervelende bezoekers die je voor zijn gegaan of ze zijn ff te druk). Op deze website kun je ook zoeken naar molens en bij, zover ik weet, elke molen die regelmatig open is voor bezoek staan de openingstijden erbij, zie: http://www.molendatabase.nl/nederland/

Dus Margreet, vast ook molens genoeg bij jou in de buurt!

Ik zie om meer dan een reden enerzijds al uit naar de Nationale molendag en anderzijds helemaal niet.. "Onze" molen (godzijdank is ie niet van ons, dat kost meer dan we ooit bij elkaar gaan verdienen in een paar jaar) gaat daarna in restauratie dus dan heb ik m'n man voor een paar maanden thuis op zaterdag. Da's ook wel eens lekker, gezellig en fijn, kunnen we samen wat doen enzo.
Wat zal die arme jongen ook gaan klussen, er is nog een hele waslijst van dingen die al zo lang af moeten (ik ben nog niet niet tranentrekkend schrijnend genoeg voor "Help, mijn man is klusser" maar het komt in de buurt). Anderzijds arme ik, manlief krijgt na een paar weken geen molen ontzettende ontwenningsverschijnselen waarvan de vervelendse uitingsvormen bestaan uit hangende mondhoeken en chagerijnigheid in de hoogste categorie (als het zo ver is, stuur ik hem op de koffie bij een andere molen(aar), bij mooie wind en een vriendelijke collega-molenaar waarvan ie ook nog wat mag malen worden de mondhoeken weer wat omhoog gekrikt).

5 opmerkingen:

  1. Sterkte alvast met die lastige man van je !!!

    (Volgens mij is -ie anders best wel lief, toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Hanneke: Nee, hij is super lief! Heeft alleen ook ADD (ADHD zonder H) dus kan er ook niet alles aan doen maar na bijna 3 jaar wachten toch wel redelijk achter het behang plakbaar ;-). Stond vanmorgen met een stuk van het kozijn van het raampje op zolder in m'n hand en even later heb ik me goed zeer gedaan en is m'n ring vernield door een uitstekende schroef, dat soort dingen gaan toch wat kriebelen. M'n was doen is ook lastig omdat de vloer op zolder nog steeds uit betonbrokjes en een stoffige betonvloer bestaat, als er iets per ongeluk op of over de vloer gaat kan ik het weer opnieuw wassen. Denk dat ik het maar mijn papa ga zeggen en die er maar bij ga halen...;-), papa is een klusgod.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn woonplaats is aan de rand van de stad ook een molen.(een zaagmolen) En vorig jaar ben ik nog in een oliemolen op bezoek geweest. Ik was even benieuwd waar "jou" molen was.

    Lekker dat jullie de komende tijd even "samen" kunnen klussen in huis. (ondersteuning is hierbij toch ook heel belangrijk....)

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Margreet: dan woon je waarschijnlijk in D. (of in L.). Sja, dat weet ik nu dan alweer van jou en ik wil ons privé graag privé houden aangezien ik een ex heb die het reuze interessant vond, en om de zoveel jaar nog steeds vind, om mij via internet en en vervolgens in levende lijve te volgen. (Neeej, bedoel jou natuurlijk niet he K!! Een "normale" ex leest hier mee en die weet nu vast ook wel wie ik wel bedoel)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Moneypenny,
    Ik woon in D. en ik snap dat je je zorgen maakt om je privicy. Bedankt voor je antwoord.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.