maandag 12 april 2010

Ik ben miljonair geworden!

Afgelopen week hadden we op het Omni chat "consuminderen met een knipoog"- forum het over een gratis e-book over Rijk zijn.
http://groups.omni-chat.com/consuminderen/WELKOMPAGINA.ocgp

Ik heb de discussie ge-anoniemiseerd en hier gekopieerd. Vandaag heb ik het boek even met snellezen doorgenomen, wat ik al dacht; ik ben al miljonair.

In het boek staat een oefening: schrijf op wat je zou doen als je de loterij zou winnen, vervolgens gaat het boek hier verder op in (zie website, ga 't niet verklappen ;-) ).
Ik heb die oefening jaren geleden al eens gedaan en anders ingevuld; ik heb opgeschreven wat ik zou willen als ik overal geld voor zou hebben wat m'n hartje begeerde. Toen ben ik gaan kijken welke verlangens en dromen er echt in zaten en hoe ik die kon realiseren op dat moment.
Het zwembad en de fitnessruimte die ik wilde had ik eigenlijk al: ik woonde toen op loopafstand van beiden (nu ook weer) en dat zwembad hoefde ik niet te onderhouden of schoon te maken (en een zwembad alleen voor mij verbruikt ook alleen stroom voor mij, is ook wel jammer). De planten en de dieren om me heen waar ik van droomde: binnen de mogelijkheden die ik had aan ruimte en budget nam ik meer mooie planten in huis en ik adopteerde later een konijn, zo realiseerde ik ook min of meer die droom. De betrouwbare en nette auto; een auto kun je zelfs per uur huren en dan hoef je 'em ook nog niet eens te poetsen of ermee naar de garage, da's eigenlijk nog luxer dan er een bezitten. Ik wilde meer "goeds" doen; dat was ook goed te realiseren dmv vrijwilligerswerk. Ik kon ook best studeren ook als ik echt wilde en ik ben toen ook iets minder gaan werken (36 uur, eens in de twee weken een dag vrij, dat pastte bij mijn situatie en vond ik ook al fijn).
Nu gaat onze gezamenlijke droom over min of meer zelfvoorzienend leven, vrijstaand huisje ergens, tuin, beestjes, zonnepanelen, windmolentje, etc. etc. Veel daarvan kan ook gewoon in onze tussenwoning in een woonwijk! Dat doen we nu dus ook.
Ik voel me best wel rijk; ik heb een fijn huis met tuin, ik kan kopen wat ik wil maar ik wil gewoon niet zoveel, we hebben geen geldzorgen meer, we zijn gelukkig samen en ook nog eens gezegend met een lieve dochter, leuke mensen om ons heen, we maken fijne uitstapjes, etc.. Rijker als dit kan ik niet worden denk ik.

Verzonden: 2010-04-10 11:55:28
Deze week gelezen in de Metro (je moet toch wát tijdens het forenzen):

http://www.springleven.nl/

Hierop is o.a. het e-boek: Rijk in een jaar te downloaden, maar ik vind er snel rondkijkend nog meer leuke dingen op.....

Verzonden: 2010-04-10 13:29:32
Keb gehoord over dat boek. De schrijver was op TV. tja tis een kwestie van benadering en van wat je rijk noemt....feitelijk bedoelt ie gewoon tevreden zijn met wat je hebt en voor jezelf DIE prioriteiten stellen die belangrijk zijn voor jou en niet meedraven met de hebzucht van een ander.
Mooi toch??

Verzonden: 2010-04-10 14:04:04
Interessant, bedankt voor de tip. Wel een eye-opener dat boekje Rijk in 365 dagen. Daar kan ik wel een weblogje over volschrijven. Morgen maar eens doen, nu eerst mezelf verrijken door weer aan het werk te gaan :-).


Van: Moneypenny Verzonden: 2010-04-10 15:30:07
Oh, zijn wij hier dan al niet stinkend rijk?


Verzonden: 2010-04-10 15:50:36
Zeer!

Want wij consuminderaars zien de parels in de dauwdruppels (Godfried Bomans), horen de nachtegaal in de mus, zien de regenboog in een plensbui.....


Van: Moneypenny Verzonden: 2010-04-11 09:39:34
Och, ik ben miljonair...

Straks komen er vrinden naar ons paradijslijk kasteeltje, eten we wat ambachtelijk geproduceerde appeltaart en voor erbij exclusieve verse appelijsthee*. Vervolgens begeven wij ons naar onze "state of the art" moderne natuurlijke tuin om daar gezallig wat te keuvelen. Omstreeks 5 uur begeven wij ons naar het luxe drie gangen diner bestaande uit een cr
emesoep van een compositie van tomaat, ui en kruiden, gevolgd door een hoofdgerecht van kogelbiefstuk met champignonsaus, malse boontjes en een bijzonder aardappelgarnituur. Het dessert zal bestaan uit bokkepootjes ijs met echte vanille met warme chocoladesaus en slagroom.


HET IS MAAR HOE JE HET ZIET!!!!!

*(appelschillen in warm water laten staan, theezakkie erdoor zwabberen en wat suiker erbij en in de koelkast plempen)
Gister zelf appeltaart gebakken, behalve appels, ei en boter kwam de rest uit een kerstpakket, toen ook de appelijsthee gemaakt (had ik ergens gelezen, lekker!)
Straks gooi ik wat ui, gepelde tomaat. wat italiaanse kruiden, knoflookteentje en een bouillonblokje in wat water, vroem, de staafmixer erdoorheen en voor 't opdienen een beetje slagroom in het midden.
Biefstuk was nog geen 5 euro voor 4 personen, champignonsaus maak ik zelf (even champignons aanbakken en saus maken met wat bloem, boter en melk), boontjes waren niet duur en de krielaardappeltjes ga ik nog in champignonvorm snijden (appelboor in steken, rond de appelboor gaan met een schilmesje, appelboor eraf, restje aardappel in de soep gooien). Het toetje heb ik gister gemaakt: vanille ijs kopen en te voet terug gaan gaan huis, ijs is aldaar wat gesmolten wat de gelegenheid geeft om er wat verkruimelde bokkepootjes tussen te roeren, alles weer terugzetten in de vriezer. Vandaag wat hagelslag met water smelten tot saus in de magnetron, wat slagroom erbij, in leuke coupes en klaar. Oh ja, ik ga er ook nog versuikerde munt op leggen: dun laagje eiwit op verse munt strijken en in suiker dopen, laten drogen in de zon of in de oven. We gingen met deze vrienden vaak even uit eten als we afspraken, we zijn zo veel voordeliger en gezelliger uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.