zaterdag 17 april 2010

Klimaatstraatfeest en sieraden maken

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van de website van het klimaatstraatfeest, mijn straat (inmiddels 3 deelnemers op iets van 800 huisnummers) zit bij de 500 eerste straten wbt puntenaantal. Er wordt een feestpakket en drie waardebonnen van 25 euro voor C1000 opgestuurd naar degene die zich het eerst heeft aangemeld. Dat was ik dus, ik heb de buurtjes dus maar vlug een mailtje gestuurd wat we gaan doen met dat budget. Ik kreeg vanmorgen al een idee; de hele straat 1/8 groen A4 in de bus doen met uitleg en een uitnodiging voor 29 mei, ook wat links naar websites waar leuke en goede tips te vinden zijn. Op de andere kant kunnen mensen dan iets opschrijven, een tip of iets anders en van het rechthoekige blaadje een boomblaadje knippen. Inleveren op 29 mei en als tegenprestatie iets lekkers met wat leuke dingen voor de kids erbij en gewoon gezellig "buurten". Zo kunnen we onze eigen "klimaatboom"of stuik, planten. Nog leuker zou het zijn (om die later te vervangen voor) een echte boom of struik zodat er iets blijvends overblijft in de buurt waar mensen regelmatig langs lopen en misschien nog eens denken aan wat ze zelf kunnen doen ivm het klimaat.

Tot zover de theorie.... Dat houdt dus wel e.e.a. aan organisatie in en heeeel lief vragen bij de gemeente en elders en drie keer raden wie zich aangeboden heeft daarvoor... Wel super leuk om te doen hoor maar ehm.... die scriptie die eind mei af moet zwerft hier nog ergens op m'n bureau. Nou ja, we zien wel, eigenlijk valt het ook wel mee wat er moet gebeuren.

Op dit moment is er een creabeurs in ons winkelcentrum, dat was gister mijn uitstapje op mijn vrije dag (vrijdag is papadag). Heb me reuze geamuseerd, leuke dingen gezien (ook minder leuke dingen; kaarten, kaarten, kaarten en nog eens kaarten, wanstaltige kaarten, suikerzoete kaarten en vooral veel kerstkaart 3D-lint-stickers-ponsjes-afwrijfgebeuren-papier-voorgestanste kaarten-glitter-kralen-draadgedoe zodat je het hele jaar kunt besteden om je hele adressenlijst van een kerstkaart te voorzien, mij niet gezien).
Er stond een kraam met kralen etc. Ik heb daar 10 euro gespendeerd en nog eens 2 euro bij Xenos en nu heb ik al 3 kettingen ervan kunnen maken en er komt nog veel meer. Voor een beetje en veel fantasie heb je dus al snel veel! Ik wil nog steeds leuke methoden vinden om waardeloos materiaal te herbruiken, ook in sierraden. Ik was al begonnen met plastic maar dat was niet zo'n succes.
Ik heb ook leuke kralen bij elkaar gezocht voor een ketting voor een bruiloft waar we daggasten zijn, aangezien ik geen kleding ga kopen het komende half jaar moet ik iets netjes bij elkaar zoeken in mijn eigen kledingkast en ik wilde nog een leuke kralenketting om het op te leuken.

Ahum..... over het "kijke-kijke-nie-kope-kledingplan" gesproken.....
Het lijkt verdorie net wel op lijnen, zo gauw je besluit te minderen, krijg je toch enorme trek en zie je vanalles. Gister bij de Zeeman en vandaag op de markt hingen twee superleuke tops die echt "helemaal me" waren, ze riepen "koop me-koop me, ik ben maar 10/15 euro ook nog!...
Ik ben sterk geweest..... niet gekocht.... die niet.....
Ik heb m'n (enige) joker al verbruikt... Ik wilde al weken en weken een spijkerrokje, toch besloten niet te kopen maar nu had Dirk leuke rokjes voor nog geen 8 euro en die viel zomaar een in m'n mandje... ;-) Echt dubbel fout ook nog, een rokje van 8 euro zal zeer waarschijnlijk wel niet bijzonder duurzaam zijn.

En dames en heren, voor deze actie gaat de ezel-actie award naar: Moneypennieieieh....









Toen ik me trouwens nog officieel wilde aanmelden bij Wardrobe Refasion kwam ik erachter dat degene die daar achter zit nu graag je dankbaarheid voor het initiatief uitgedrukt wil zien in (Australische) dollars. Duh! I skippy damn't ain't gonna mate! Dan maar onofficieel.

4 opmerkingen:

  1. Er zijn kortingsbonnen van Zeeman bezorgd, 1,5 week geleden. Daar kun je 10 t/m 20% korting krijgen op een willekeurig artikel. Mócht je nog overstag willen gaan dan zou je even bij iemand die bonnen moeten opscharrelen. Ze zijn geldig van 19 t/m 24 april. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1. Oh, wat leuk, zo'n creatiefmarkt! Als ik dat geweten had was ik gisteren jullie kant op gefietst, i.p.v. de andere kant (waar ik te laat was voor de creatiefwinkel, te lang gedwaald.....)
    2. Ik doe al jaren met een zeer dierbare spijkerrok - ga zo maar eens kijken of die het wordt, vandaag - van een euro of 10.... Ik heb 'm toen gekocht omdat ik dacht dat -ie voor zó weinig geld niet zolang mee hoefde, maar gelukkig blijft -ie draagbaar - wel wat valer, maar dat is nou juist het leuke van spijkergoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd hou ik de aanbiedingen in de gaten en iedere keer als ik ga winkelen dan hou ik in gedachten wat ik nog nodig zou kunnen hebben.
    Eindelijk heb ik nu de perfecte riem, afgeprijsd en wel...
    Je hoeft je toch niet vast te leggen als je dan net het kledingstuk van je leven vindt? Onder de 10 euro zou je een vrij budget kunnen vormen.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hanneke: zal 't de volgende keer eerder melden ;-). Heb vandaag m'n rokkie aan, ben er wel erg blij mee, kan inderdaad nog jaren mee, past altijd wel in de mode, zover ik me daar al door laat leiden.
    @Pien: het "probleem" met mij en kleding is ook dat ik gewoon zoveel heb, dat ik in principe niks meer nodig heb. Ik weet niet meer wat de kip en wat 't ei is maar mijn grote hoeveelheid kleding heeft ook iets te maken met de grote berg (vieze-vouw-strijk)was die ik altijd heb liggen. Ik ga binnenkort wel wat weg doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.