vrijdag 27 december 2013

Klaar met Kerst

Ik geloof dat ik altijd carnaval leuker zal blijven vinden dan Kerstmis ;-). Het ligt niet aan Kerst, het ligt aan mij maar ik ben blij dat het over is eigenlijk.

 Eerste Kerstdag kwam mijn schoonfamilie gourmetten. De brownies en het gourmet waren lekker maar enorm gezellig was het niet. (Laat maar, heel verhaal, ik kan mijn energie beter in positieve dingen steken.)

Als toetje hadden we wel een lekkere pavlova naar een recept van Ramon Beuk (website van de Lidl dus ;-)) en Nigella Lawson. Echt een aanrader.
Ik heb alleen wel vier pogingen moeten doen om de caramel goed te maken maar dat is altijd een probleem bij mij. Zonder caramel kan ook.
Nigella Lawson zag ik toevallig op TV, vooral gekeken om me te verbazen over de acteerprestaties van Lawson. Ze kon zo mooi, genietend van het uitzicht en gelukzalig in de camera lachen alsof er niets naars was gebeurd het afgelopen jaar. (Okee, ik geloof nu wel dat ze niet alleen dingen bereidt om in haar mond te stoppen maar ook voor haar neus ;-))

Tweede Kerstdag zijn we naar een levende kerststal geweest waar ook kinderactiviteiten waren.
De meeste mensen waren wel gekleed op het bos maar een enkel jong meisje kwam in kerstoutfit. Vooral een meisje op 7 centimeter hoge suède hakken, met studs, als Bambi door het weiland wankelend, bibberend in haar dunne panty, waarvan je aan haar gezicht kon aflezen dat ze niet bepaald de kerstgedachte in haar hoofd had, werkte op onze lachspieren.
Zo ben ik ook geweest vroeger, ach, dan zal ik ook wel mensen aan het lachen hebben gemaakt, mooi zo ;-).
Minipenny zette zich na het knutselen toch nog over haar angst heen en wilde toch op het paardje rijden. Ik was heel trots op haar en genoot van haar op dat paardje. Ze zat helemaal trots te stralen.
Mijn diner voor tweede kerstdag heb ik iets simpeler gemaakt (ook door gebrek aan rode wijn voor stoofpeertjes en cranberrysaus) en we aten gewoon op placemats ipv het damast. Ik was wel even klaar met moeilijk doen.

Ik probeerde nog een leuke, mooie kerstfoto te maken van mijn twee engeltjes:

Maar met veel gegiechel van de dames en "wohoow-wooh-aah!", schoof en kieperde Ienimini zo van de schoot van grote zus af:

Waarop grote zus er maar gezellig bij kroop (en even later klaagde omdat kleine zus aan haar haar had getrokken en dus niet lief was, waarop gehuil van Ienimini omdat zuslief te hard op haar leunde om overeind te komen).


Vervolgens was het niet meer mogelijk om normaal en kerstachtig te glimlachen maar moest de mond wijd open terwijl Ienimini ging gymnastieken:

Nou ja, het was kerst, ze hadden iets aan wat op elkaar leek en ze hadden het leuk. Tot zover de poging tot een mooie Kerstfoto. Ik vind het goed zo.
Had ik al verteld dat je voor het perfecte plaatje je kunt wenden tot vele tijdschriften maar niet tot mijn blog? ;-) ;-). Ik doe daar niet aan mee.

7 opmerkingen:

  1. leuk je foto s

    Fijne dagen en goed 2014!

    met een hartelijke groet ,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach zo hebben we allemaal wel iets aan de kerstdagen beleefd wat we liever overslaan ;) Het schoonmaken van de bakplaten bijvoorbeeld!
    Wist je dat je stoofpeertjes gewoon met water, flink wat suiker en kaneel kan maken? Wij doen het nooit met wijn omdat we dat nooit in huis hebben ;)
    En een mooie kerstfoto, dat lukt alleen per ongeluk of met paspoppen!
    En jouw meiden lijken er wel op, want ze waren mooi aangekleed en zullen ook best wel kerstig gekeken hebben maar niet op de foto lol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemachtig, dat klinkt inderdaad niet al te gezellig. Wellicht volgend jaar zorgen dat je plannen hebt voor kerst vóórdat schoonouders hun plannen maken? Vrienden kun je kiezen (schoon)familie niet, maar als het zo moet gaan dan zou ik er toch weinig zin in hebben om dat nog eens over te doen...

      Verwijderen
    2. We hebben niet voor niets vanaf dit jaar ingesteld dat we het ene jaar naar de ene schoonfamilie gaan en het andere jaar naar "de andere kant".
      Aan "de andere kant" heeft met name mijn man veel moeite met mijn boze stiefmoeder. Hij is helemaal op van de zenuwen voor we daarheen gaan.
      Er is mij/ ons al vaak aangeraden door hulpverleners om het contact met familie op een zeer laag pitje te zetten of helemaal niet meer te gaan maar weet je wat het is? Mijn opa en oma en hun dochter hadden het ook niet op elkaar maar ik had wel een superfijne, liefdevolle band met mijn opa en oma. Ik heb zo genoten van logeerpartijtjes daar en alles wat ze me geleerd hebben en de liefde die ik van ze kreeg.
      De problemen zitten tussen de volwassenen niet tussen de grootouders en de kleinkinderen. Wat er allemaal fout zit tussen ons en hoe ze ons behandelen, dat mag niets te maken hebben met de band die mijn kinderen met ze kunnen hebben. Ik gun mijn kinderen ook die fijne band met hun grootouders die ik heb ervaren. Inmiddels heb ik wel begrepen dat mijn grootouders ook niet altijd bepaald engeltjes waren maar dat hoef en wil ik allemaal niet weten als kleinkind. Ik hield en houd veel van ze. In mijn woonkamer staan geen foto's van mijn ouders, wel een van mijn oma.
      Pas als mijn kinderen niet goed behandeld worden door hun grootouders of als onze kinderen te lijden hebben onder de spanningen, wordt het voor mij tijd om ze te beschermen.
      Wat dan wel moeilijk is, is dat je je kinderen het goede voorbeeld wilt geven, dat je niet alles hoeft te pikken van mensen en je grenzen mag aangeven.

      We kunnen er hier overigens ook al over lachen, we hebben net heerlijk fout hysterisch zitten doen over een vuile bakpan en het toetje. Mijn man zegt dat ie de volgende keer de slijptol erbij pakt als ie iets moet schoonmaken wat van z'n moeder is ;-). Belofte maakt schuld, zeg ik ;-).

      Verwijderen
  3. Die taart ziet er echt super uit!
    En de foto's van jou meiden zijn wat mij betreft juist leuk zo, het leven is toch niet allemaal zo strak :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja geweldig he familie. Je wordt erin geboren of erin getrouwd maar écht een keuze heb je niet. Behalve inderdaad de dingen naast je neer te leggen en er geweldige sketches van te maken. Het punt is dat je moet beseffen dat je nu voor elkaar hebt gekozen en samen verder gaat. Je bent niet meer 1 van het gezin van je ouders maar 1 van het gezin met elkaar. En dat je leert van de dingen die vroeger niet goed gingen, of nog steeds niet, en jouw kinderen naar eer en geweten opvoed als nette burgers. En volgens mij slagen jullie daar heel goed in, anders stonden ze wel netjes op de foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfect is saai! Jouw foto's geven juist aan hoeveel plezier je kinderen hebben, vertrouwdheid en tevredenheid en liefde in jouw gezin. Doe je goed.
    Moest glimlachen om jouw opmerking over de immer perfecte Nigella L. Alweer dat woordje perfect. Brrrrr..

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.