woensdag 18 december 2013

Bijna kerstklaar

Gisteravond hebben we alvast het "gerechtje" voor het kerstdiner op Mini's school gemaakt. MrPenny heeft het deeg en het gehaktmengsel gemaakt van de worstenbroodjes. Ik had weer eens een moeilijk plan in m'n hoofd: worstenbroodkerstkransjes.
Deeg uitgerold en het gehakt in cirkeltjes er op gelegd.

Tweede lap deeg erop alles goed aandrukken. Dan het middelste rondje weggehaald met een appelboor en de buitenste rand gemaakt met een koekjesuitsteker.
En toen het ging rijzen bedacht ik me ineens: "ai, dit gaat z'n vorm niet houden waarschijnlijk tijdens het rijzen en bakken". Koekjesdeeg natuurlijk iets heel anders.

Hum, tja, ik weet niet of een kleuter er een kerstkransje in ziet maar ze zijn wel lekker.

Na bijna 2 uur was de kerstboom eindelijk klaar. Ik vind er eigenlijk niet zo heel veel aan, zo'n kerstboom. Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat ik naar de kerstboom kijk en denk "jaa, leuk, gezellig!" Ik heb het gedaan voor de kinderen. 
Vanmorgen zei Minipenny dat ze het heel fijn en leuk vond dat ik de kerstboom had neergezet (nog geen antwoord gehad van papa op de vraag of hij dit ingefluisterd had) en Ienimini keek vandaag ook blij naar de kerstboom. Kijk, daar doen we het voor, mijn rotklus is dus alweer ruimschoots beloond.

Nu eindelijk alles klaar was, kon ik lekker gaan relaxen. Vanmorgen eindelijk de nieuwe Bridget Jones erbij gepakt. Lekker op de bank onder een dekentje (scheelt stookkosten). Naast me lag Ienimini te snurken, was zo moe, dat ik ook in slaap viel.

Nou dacht ik dus klaar te zijn maar ik bedacht me ook dat we nog veel boodschappen moeten doen, heel veel. Net een menu bedacht voor tweede kerstdag, eerste kerstdag komt familie bij ons gourmetten (lekker makkelijk!). Ben maar aan het boodschappenbriefje begonnen, ik hoop dat ik alles kan krijgen.


We moeten ook nog een keer verder met de tuin winterklaar maken. MrPenny is al het fruit aan het snoeien. We hebben er een boekje bij nodig en het is spannend of het lukt maar meestal komt het wel goed.
Op de voorgrond staat een strooibak met gemalen eierschalen, die hebben we een tijdje bewaard om kalk te hebben voor de moestuin in het najaar . Het moet nog over de moestuin uitgestrooid worden en wat ingewerkt.


Er hangt ook al een lijstje met leuke dingen voor in de kerstvakantie klaar. We willen verschillende musea gaan bezoeken die ook leuk zijn voor kinderen en waar onze museumkaart geldig is .  Minipenny krijgt daarom haar eigen museumkaart deze kerstvakantie.
In de tweede week ga ik met Minipenny naar een kasteel waar een lichtjesavond is, waarop sprookjes worden verteld door acteurs. Zal ze super vinden. Met museumkaart kregen we 10 euro korting p.p., met de kerstvakantie erbij, heb ik Mini's kaart er misschien alweer uit.
We willen ook wandelingen gaan maken en zeker een levende kerststal bezoeken, met wat rustdagen tussendoor thuis. We gaan ons dus wel vermaken, lekker hoor, met z'n viertjes.

4 opmerkingen:

  1. Poeh, jullie zijn nogal wat van plan!! Best druk... Ik hoop daarmee te mogen concluderen dat het inmiddels beter met je gaat? (hope so!)

    Veel plezier, iig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We doen het juist lekker rustig aan met Kerst. We hebben beiden kanten van de familie medegedeeld dat we voortaan de ene Kerst naar de een gaan en de andere naar de ander en dat is wonderwel goed gevallen.
      Nou komt mijn schoonfamilie ook nog eens naar ons toe dit jaar dus ik hoef ook geen kleine volksverhuizing te organiseren. Hihaa! Dat gourmet op tafel zetten doen we even samen en tweede kerstdag ga ik het mezelf ook niet te moeilijk maken.
      We willen in de kerstvakantie wel ook allebei even goed bijkomen van alles dus we gaan ook rustdagen plannen.
      MrPenny ontspant alleen niet van thuis aankneuteren, die moet ook echt geregeld naar buiten, anders wordt hij ongelukkig.
      Maar ik hoef niet altijd mee, hij kan ook prima met een of twee kinderen het bos in ;-). Dit weekend heb ik voor het eerst weer mee gekund naar het bos, de osteopaat heeft zijn wonder weer op me verricht en nu kan ik weer langer lopen. Echt enorm van genoten, zo lekker met z'n viertjes.

      Verwijderen
  2. Kijk, het ziet er dus naar uit dat je écht een vakantie hebt straks!
    Ik ben blij voor je. Dat je de rust hebt gevonden om op de bank in slaap te vallen bijvoorbeeld.
    Je bent ver geweest dit jaar maar kijk eens wat je nu allemaal gedaan krijgt.
    Het is genieten om je blogs te lezen =D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik ga zo nog even lekker genieten van de rust in huis, vanaf morgen is iedereen twee weken thuis. Straks denk ik nog even een dutje.

      Verwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.