maandag 16 december 2013

Kerst to do lijstje

Mijn to do lijstje vanmorgen... ging best goed vandaag. Moet morgen alleen nog verder met die vervloekte wijkkrant en nog wat ruilen en dan is m'n lijstje van vandaag klaar. Yeah me!

Kerststukjes maken: 
Veel groen verzameld, meeeer dan genoeg. Dennenappels geraapt en nog nat op coctailprikkers gezet, als ze droog zijn, zit de prikker goed vast. We hebben ook nog het boompje met sierappeltjes in de straat aangevallen met een paraplu, dat kun je ook makkelijk op een coctailprikker zetten. We maakten van alles extra, voor de school van Minipenny. Ik had gehoord op het schoolplein dat veel ouders niets meegeven. Bleek een beetje stemmingmakerij te zijn vandaag. Fijn, zondag voor niets m'n vingers aan elkaar geplakt gehad met hars van die verse dennenappels. 

Ik had nog oud geworden klei die weg moest, die heb ik tussen de oase gepropt; gratis oase.

Twee kleine kerststukjes voor op de secretaire. Er zitten echte kerstroosjes tussen in een plastic bloempotje. Het leek me leuk om een kerststukje te maken rond een mooi plantje, zodat er iets levends in zat. Ik dacht eerst aan een kerstster maar kerstroosjes vind ik veel mooier. Gemaakt met oplaadbare ledtheelichtjes (set van 8, bij Action, kind- en keelvriendelijker dan theelichtjes, van theelichtjes branden krijgen veel mensen wat keelpijn). Dat kleine meisje op de foto links ben ik, toen ik nog jong was ;-). 

Groot kerststuk, versie 2. In dit kerststuk zit een azalea.Valt nog best tegen, een mooi kerststuk maken, versie 1 was echt niet mooi, vind deze redelijk. Oefening baart kunst, dit is geloof ik de tweede keer ooit dat ik kerststukjes heb gemaakt.
Kerstkaarten voor de klas. Minipenny komt de laatste week thuis met kerstkaarten van klasgenoten. Sturen wij geen kerstkaarten meer, voel je je weer een beetje verplicht om aan zo iets mee te doen. Ik was er dus niet zo heel erg voor maar ja... 
Ik heb op de computer een kleurplaatjes kerstkaart gemaakt. Van internet copywright-vrije plaatjes geplukt en op alle zijden een kerstkleurplaatje geprint zodat ze dat kunnen inkleuren. Zo vind ik het iets minder zonde van het papier en gedoe. Een enveloppe doe ik er niet omheen, dat is alleen maar weer oud papier, het is zo ook goed.

"Afspraken kalender" was ook een leuk actiepunt, ik heb afgelopen vrijdag een afspraak gemist bij de osteopaat door het gedoe met de drie agenda's. Dacht dat het pas deze vrijdag was... Als ik weer tijd heb me verder oriënteren op een smartphone. Ik heb uiteindelijk besloten er eentje aan te schaffen.


6 opmerkingen:

  1. Nou nou, dat was een druk dagje. Vandaag rustiger aan doen?
    Ik vind het nogal wat om nu al kerstkaarten mee te geven.
    Hier mogen ze trouwens niet in de klas gegeven worden alleen voor en na school buiten.
    Om te voorkomen dat je in de klas zit en duidelijk overgeslagen wordt. Vind ik ook wel handig.
    Maar voorlopig nog geen kerstkaarten gezien dus gelukkig ook dit jaar nog niets hoeven doen.

    Maar jouw kerststukjes zijn écht wel mooi geworden, maar das denk ik net als jouw glaskunsten. Een ander ziet niet wat jij in gedachten had. Ik begin er ook steeds makkelijker in de worden hoor. Zo gaat Hannah elke herfst wel bosschatten zoeken. Vorig jaar mijn best gedaan om er een kunstig iets van de maken in een glazen schaal, ledlampje erin leuk! Viel de schaal om... Dit jaar gewoon het zakje geleegd in de schaal en het zag er evengoed leuk uit ;-) Zo zie je dat zelfs met minimale inzet je iets leuks neer kan zetten!

    Nog een paar dagen dan is het kerstvakantie. Hopelijk kunnen jullie dan allemaal weer opladen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar wel lekker doeltreffend, want andermans probleem ís niet jouw probleem.
      Wij doen ook dit jaar lekker makkelijk géén kerstboom :)
      Maar serieus... doe je rustig aan?

      Verwijderen
  2. Fijn dat je zoveel hebt kunnen doen. Ik ben onder de indruk van de kerststukjes!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw je bent wel druk zo weer :-) enik twijfel zelf nog over dat kerstkaarten op school gedoe, wel hebben mijn kleintjes van diverse andere kindjes een kkaartje gekregen, maar ik vind het een beetje onzinnig... dilemma's dilemma's .....ik wil er niet eigenlijk aan meedoen, maar jah .....je voelt je idd een beetje gedwongen ( en dat staat me al helemaaaal tegen, ken je dat?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. Ik heb trouwens gesmokkeld, ik heb zelf schots en scheef een zonnetje erop gestempeld, zodat het leek of Mini er zelf nog wat persoonlijks mee had gedaan, hmpffrr.. hihihi.

      Verwijderen
  4. Ja het is leuk, maar ook weer anders. En vaak ben ik blij dat thuis gewoon thuis blijft ook al is er op school ook al een hoop poeha. Zeker nu Hannah na de kerst overgaat naar een volgende klas. Maar lekkere tv middag gewenst! =D

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.