maandag 10 september 2012

Gratis eigen stroom van onze zonnepanelen

Zo, nu maken we dus onze stroom ook zelf!

Vrijdag werden onze zonnepanelen geïnstalleerd, weer een droomwens vervuld. Vrijdag iets na 13:00 uur is de installatie in werking gezet en ik heb nu al 22,3 kWh op de teller staan (ben net nog even speciaal voor jullie gaan kijken op zolder). Vandaag heeft de installatie 0,66 kWh geproduceerd maar gezien het weer vanmorgen vind ik dat toch ook nog wel netjes.
Ik stond bij de meterkast toen de installatie werd aangezet en zag daarom nog mooi voor het eerst de schijf in de meter achteruit draaien.
Vrijdag ben ik natuurlijk tig keer de in de meterkast geweest, de eerste kilowattuur die de meter achteruit was gegaan werd natuurlijk even met gejuich ontvangen.
Zondag was de meter alleen maar achteruit gegaan, wat dus betekent, dat we dit weekend alleen maar onze eigen stroom hebben gebruikt. Ja, oké, heel officieel 's avonds niet, dan is wat wij hebben terug geleverd aan het net natuurlijk al lang weer weg (naar de buren of zo).

Het lollige is nu ook weer dat we nog meer gaan nadenken over ons stroomverbruik. Het zou natuurlijk wel helemaal leuk zijn, als we zo min mogelijk nog bij moeten betalen en ons verbruik nog lager zou worden.

Dat het maar een mooie nazomer mag worden!

Vrijdag zijn we mijn schoonouders het grote nieuws nog gaan vertellen, zoals ik al dacht vond mijn schoonvader het wel erg leuk. Zaterdag hadden we een fantastische monumentendag op de molen, het was erg gezellig (mijn man is 's weekends molenaar). En gister was ik dus kapot ;-).
Ik weet niet, ik voel me sinds gisterochtend anders, misschien is m'n buik gewoon wat aan het zakken of maakt het een groeisprong door allemaal of het is niet goed. Misschien zijn mijn darmen weer een beetje gekalmeerd, waardoor het allemaal een beetje zakt/daalt en minder strak aanvoelt allemaal, ik geloof dat ik dit ook heb gehad met Minipenny. Ik zal zo blij zijn als ik de kleine op de echo heb zien bewegen en het hartje heb gehoord, ik maak me toch zorgen dat het weer niet goed gaat. Maar goed, ik moet dus geduld en vertrouwen hebben. Ik heb alleen zo weinig geduld voor zoveel dingen ;-).

1 opmerking:

  1. Het kostte ons 3383,75 euro voor 1460 kWh per jaar, oftewel 7 panelen. Inclusief installatie, inclusief verkregen subsidie.

    Alleen de materialen zou ongeveer 2358,75 hebben gekost maar zelf installeren zagen we ons nog niet doen. Het zag er makkelijk uit, bij de omvormer zat ook een duidelijke handleiding.
    Maar... volgens mij moet je het wel alsnog laten goedkeuren door een electricien (en waarschijnlijk ook die extra groep door een erkent electricien laten aanleggen) als je het zelf doet.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.