vrijdag 21 september 2012

5 december

Voor de verjaardag van Minipenny in november en 5 december ben ik nu al bezig.
Vooral als je ook wat op Marktplaats zoekt; er is nu meer keus en het is nog voordeliger.
Maar eigenlijk kijk ik dus het hele jaar uit naar leuke en nuttige dingen en die leg ik dan apart. Dat scheelt geld, stress en verkeerde last-minute keuzes rond 5 december.

Ik vond een leuk educatief spel met Dora en een soort B-merk junior Electro. Thuis ging ik eens googlen wat de normale Electro kost en wat je daarvoor krijgt. Heb B-merk gaat nu terug. Het lijkt goedkoper maar er zit gewoon ook veel minder bij. Misschien snor ik ook nog wel een net tweedehands exemplaar op via Marktplaats, nog beter.
Ik twijfel ook nog een beetje tussen Bambino Loco en junior Electro. Het voordeel van Loco vind ik dat het iets steviger is, geen batterijen verbruikt en dat er veel verschillende boekjes los bij te kopen (of vragen) zijn. Het is allebei leuk maar moet ze het allebei hebben? Ik vind van niet, daarbij komt het kind al om in het speelgoed en moet ze ook nog 4, 5, 6 etc jaar oud worden.

De afgelopen jaren hebben we voor 5 december een budget gesteld van 5 tot 10 euro voor elkaar. Het mag nieuw gekocht zijn, het mag tweedehands zijn, het mag gekregen zijn, het mag zelf gemaakt zijn als er maar een gedicht bij zit. Erg creatief wordt je daarvan, ik heb meestal wel 3 tot 4 cadeautjes voor mijn man. Wij twee pakken onze cadeautjes uit onder een spelletje Triviant met chocomel en pepernoten en daarna wijn en borrelnoten en zo hebben we een knoergezellig avondvullend programma.

Op zolder staat een doos klaar voor dit jaar met een babypop, een poppenhuis en een leercomputer. Allemaal gekregen of tweedehands gekocht voor een prikkie.
Het poppenhuisje moet ik nog een beetje restaureren, het is een prachtig ding, met veel liefde ooit gemaakt door een opa of papa? Misschien ga ik van restjes stof nog kleertjes maken voor de babypop, dat moet 8 euro kosten in de winkel.
Voor mijn verjaardag heb ik gefatsoeneerde tuin en zolder gevraagd en daar is manlief al druk genoeg mee tot die tijd (en hem kennende; daarna). Dat is wel jammer, anders zou hij mooi samen met mij een poppenbedje kunnen maken, hij wat zagen en timmeren, ik het matrasje en dekentje. Maar ja, de zolder is ook belangrijk, in verband met de babykamer.

Ik moet nog even tellen hoeveel weken er zijn tussen de periode dat Sint aankomt en vertrekt en afspreken hoe vaak Mini haar schoentje mag zetten. Ik vind twee keer per week wel mooi genoeg eigenlijk (een keer een klein cadeautje, andere keer iets lekkers). Ze stempelt heel graag dus ik denk aan een stempelsetje, dat kan ik mooi verdelen.

Deze week had ik de babybuurjongen even op bezoek terwijl zijn mama naar de huisarts was. Heel gezellig met het buurjongetje gespeeld en voorgelezen op schoot, deels noodgedwongen omdat zijn fles er weer uit kwam als hij op z'n buik op de grond tijgerde.  Wat een leuk voorproefje was dat! Kan niet wachten tot ons kleintje er is.
Het gaat verder goed met de zwangerschap. Ik heb alleen veel stress door zorgen om een vriendin, vooral haar kinderen en dat is niet goed als je zwanger bent. Ik zal dat op een of andere manier een plekje moeten geven en moeten afsluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.