dinsdag 9 februari 2010

Volksuniversiteit en boeken voor 1 euro


Vanavond tweede poging genomen om aan te komen bij mijn cursus Meditatie aan een lokale volksuniversiteit.

Vorige week was er een adres in een nieuwbouwwijk, Tom-Tom had blijkbaar geen verhuiskaartje gekregen, die raakte helemaal van de leg. Ik werd niet bestaande straten en wel degelijk bestaande fietspaden opgestuurd om vervolgens nog maar eens een rondje te rijden op een rotonde waarbij de afslag die Tommie wilde dat ik nam een doodlopende straat was. Het gutste ook nog eens dus ik zag geen bal (autootje komt nog uit het tijdperk dat regenbuien niet zo heftig waren? m'n ruitewissers kunnen niet snel genoeg als het echt goed regent). Na zo'n 45 minuten zoeken en vloeken heb ik het opgegeven en ben ik de weg naar huis weer gaan zoeken. Ik kwam dus thuis met een grijs donderwolkje boven m'n hoofd dus er lag er eentje helemaal dubbel van het lachen, die dacht dat ik die cursus zo verschrikkelijk had gevonden dat ik er bij weggelopen was. Niet echt ontspannend dus.

Deze week kwam er een mailtje; de locatie was gewijzigd. Weer een andere nieuwbouwwijk maar gelukkig minder nieuw, dacht ik. Vandaag dus maar even de route voorbereid... Tom-tom kende dit adres niet eens! Via google maps en streetview heb ik het dichtsbijzijnde adres gevonden en vanuit daar de route opgeschreven, was niet meer zo moeilijk. In praktijk werd ik weer een straat ingestuurd waar ik weer niet in mocht en was een andere straat ook veel korter maar goed, een keertje de straat rechtsom afgereden, een keertje linksom en toen kwam ik tot de conclusie dat het misschien toch dat ene grote gebouw was waar licht aan was maar geen naam op stond. Gebouw bleek tig tachtig ingangen te hebben en ik stond natuurlijk bij de verkeerde. Wederom lekker ontspannend. Uiteindelijk ben ik iemand gevolgd die ook met een matje onder de arm liep en zo vond ik mijn cursusleider dan toch nog.

Vervolgens wilde m'n Palesteinse matrasje (blaast zichzelf op) niet meewerken en zat ik dus niet echt comfortabel de rest van het uur. Toen kon het ontspannen eindelijk beginnen.
De cursus is wel goed bevallen, alleen al luisteren naar de docent maakt je rustig en kalm en de oefeningen lijken me wel goed voor je. Het was geen dure cursus, 50 euro voor 10 lessen.

Ik heb ook ooit eens een workshop visagie gevolgd (make-up cursus) bij een andere volksunief, daar ben ik wel bijna bij weggelopen toen de docente aankwam met inkleursjablonen in wenkbrauwvorm met wenkbrauwpoeder. Moest je dat sjabloon tegen je hoofd houden en kleuren maar. Toch blij dat ik ben blijven zitten, m'n buuf had het sjabloon verkeerd om tegen d'r wenkbrauw gehouden en merkte op "hmmm... ik weet niet of ik dit wat vind, het ziet er een beetje raar uit, vind jij ook niet?" Toen ze haar hoofd naar me toe gedraaid had dacht ik "nou, op deze manier, niet een beetje". Ik ben heel vlug naar het toilet gemoeten, ten eerste omdat ik het anders echt misschien in m'n broek had gedaan van het lachen en ten tweede omdat ik het arme kind niet recht in haar gezicht wilde uitlachen. Ach ja, haar blik erbij, die omgedraaide wenkbrauwen, ik had toch waar voor m'n geld gehad, entertainment ten top!


Ik heb ook eens een cursus fietsmaken gevolgd, dat heeft ertoe geresulteerd dat ik nu de theorie beheers maar er in praktijk nog steeds twee fietsen ongebruikt in de schuur staan zonder binnenband (raakten steeds lek, gebruikt om sierraden van te maken).


Nou ja, je kunt dus leuke en nuttige dingen leren op een volksunief, dat was de tip.


Ik heb vandaag een interessant boek gevonden dat ik graag wil lezen. Het moest toch nog 22 euro kosten. Dat moet goedkoper kunnen dacht ik, even in de catalogus van de bibliotheek duiken en ja hoor, hij stond erin bij een andere vestiging in de provincie. Nu komt het boek naar mijn filliaal van de bieb en lees ik het boek voor maar 1 euro. Na lezen kan ie weer mooi terug naar de bieb (heftig interessante pagina's ingescand), mogen ze 'em daar afstoffen, hoef ik dat niet meer te doen elke week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.