donderdag 5 september 2013

Dingen van de laatste dagen

Na het gesprek met het UWV even nodig gehad om bij te komen maar toen mezelf een deuk in de derrière gegeven en lekker weer verder. Negatieve energie is verspilde energie, je kunt je beter richten op positieve dingen.
Best veel gedaan de afgelopen week, ik was vandaag dan ook super moe.  Komende week ga ik daar aan werken, ik ga er proberen achter te komen wat nu een goede balans is voor mij tussen rusten en bezig zijn. Ik vind dat heel erg lastig, ik ga steeds over m'n grenzen heen omdat ik vind dat ik anders te weinig doe/ lui ben etc.

Lactosevrije toetjes gemaakt, van sojamelk, custard, stevia en (veel minder) suiker.
Op dit blog zag ik de handige tip om toetjes in eenpersoons potjes klaar te maken.
De peultjes en tomaat komen uit eigen tuin.

Gister aten we zelfgemaakte pizza, toevallig had ik ananas stukjes dus ook een stuk pizza hawai. Ik vond m'n bodem iets te dik en het recept niet zo goed dus ik zal het maar niet geven ;-).

Ik maakte voor het eerst Sunsoda, een was- en schoonmaakmiddel dat je maakt van wat geraspte sunlight zeep en soda en verder alleen water. Het recept voor Sunsoda komt uit de mijmeringen van Annemiek van Deursen. Hier (binnenkort) meer informatie over Sunsoda en het recept.

Er waren helaas weer wat planten gesneuveld in de periode dat ik niet thuis was dus ik wilde graag wat nieuws. Buiten staat nog een klimop. Ik knipte er wat vanaf en heb het in een potje gezet. Even goed water geven zodat het goed gaat wortelen en ik heb en gratis weer een plant bij.
Op de achtergrond een zaaibakje met boerenkool en paksoy. Ik was er wat laat mee en we hebben veel last van onkruid in de moestuin. Het onkruid bevechten is MrPenny's taak hier en hij ziet nog wel eens alles aan voor onkruid. Als ik dus in de volle grond zou zaaien, wordt het binnenkort weer weg geschoffeld. Ik zaai daarom nu toch voor, ondanks dat het in de volle grond moest/mocht. Zo hoop ik er toch nog van te kunnen oogsten over een tijdje.

Aardappels geoogst uit een plantenbak en er meteen wat pluksla in gezaaid. Dat komt zo snel op, daar kunnen we binnenkort wel weer van oogsten.
In een andere bak zaaide ik nog wat spinazie.

Ik hoop dat mijn tomaten nog netjes gaan rijpen aan de plant.





4 opmerkingen:

  1. Hij was ook best wel lekker hoor maar er was ruimte voor verbetering. Ik heb het recept uit een boek dat is vertaald uit het Engels en ik vrees, dat er bij de vertaling iets mis is gegaan. Er moet volgens dat recept veel te veel vocht bij.
    Verder had ik toch minder deeg kunnen maken of gebruiken, dan was het dunner geworden en ook weer wat lekkerder. Volgende keer gewoon weer proberen. Het is wel lekkerder, gezonder en het vult veel beter, zelf gemaakte volkoren pizza.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, ik maak ook graag volkoren pizza. Pizza uit de winkel is zo ongezond! Dat kunnen wij zelf veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet die pizza er lekker uit zeg. En niet eens zo moeilijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou moet ik zeggen dat jij absoluut niet lui te noemen bent hoor!
    Je hebt meer gedaan dan ik!
    Komt helemaal goed meid!
    Maar het is zeker goed om voor jezelf een soort plan van aanpak te maken.
    Daarom heb ik voor mezelf een schoonmaakrooster. Als ik me daar aan houd kan ik de rest van de dag andere dingen doen zoals naaien, haken, opruimen, spullen op MP zetten etc! En dan gaat het meestal ook goed.
    Houd ik me niet aan het schema, dan valt de rest ook in duigen en komt het voor dat ik een hele dag achter de pc zit te niksen...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.