donderdag 26 september 2013

Minipenny voor het eerst naar school


 Vandaag was het dan zo ver, Minipenny mocht voor het eerst naar de basisschool. Ze had heel veel zin in haar eerste wenochtend.
Wij hadden het idee dat wij het een grotere stap vonden dan zij, ze zag er al lang naar uit.

Wij hebben echt het gevoel dat we haar nu voor een groot deel van haar tijd inleveren aan "het systeem". Anderzijds ben ik ook blij dat ze nu naar de basisschool mag, omdat ze er echt aan toe lijkt te zijn om lekker te leren.

Gelukkig hebben we het allemaal droog gehouden. Ik zag er al maanden tegenop dat ik wat tranen zou gaan laten maar er kwam niks.

Het voelde dan ook goed, ze zocht een tafeltje uit en ging lekker zitten kleuren. We hebben ook vertrouwen in de school die we hebben gekozen.
Deze week liep ik voorbij de basisschool die onze tweede keus was. Ik was erg blij dat het niet onze keus was geworden. Ik hoorde buiten een docent zo hard  schreeuwen tegen de kinderen, dat zijn stem oversloeg. Zoveel onmacht aan het begin van het schooljaar in het eerste uur, mwah... Dat doet je twijfelen aan de kwaliteiten van die docent. Gelukkig krijgt mijn kind die leraar dus niet.

Wij kregen vanmorgen wel per direct veel bewondering voor de juf. Wat een kippenhok, zo'n klaslokaal groep 1 en 2. De kinderen zijn aan verschillende tafels bezig met verschillende taakjes of spelen, of ze zitten aan een van de drie computers of zijn aan het spelen op een iPad
Daar stond ik even van te kijken, een iPad, die hebben wij zelf geen, ook geen tablet.
Ik ben pas kort geleden Minipenny gaan leren hoe je een muis gebruikt.
Volgens de juf was het goed om vaker te oefenen maar wel met mate.

Welkom in de grote wereld en in het computertijdperk kleine grote Minipenny. Ik zal je zo missen thuis.


7 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg, fijn dat ze er zoveel zin in heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn als je merkt dat ze er aan toe zijn. De grote meid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo aan de foto's te zien vind ze het hartstikke leuk dat ze naar school mag en dat is een goed teken en een fijn idee voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, dat ze graag naar school wil! Ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je dat je het droog hield - dat lukte mij niet, bij het lezen van je laatste zin...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat een enorm mens(je)! Wordt ze in november 4? Wat gaat het snel - veel te snel voor jullie, kan ik me zo voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend! Fijn dat ze het meteen zo fijn vond. Dat maakt het als moeder ook gemakkelijker. Een goed gevoel bij de school van je keuze helpt ook enorm.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.