zondag 23 december 2012

Hatsjoe! Merry Christmas 2 you!

Wat een tijdstip om te bloggen en op te zijn? Yup, I know. We zijn bezig geweest met stap een van de kinderkamertjesklus en daar is blijkbaar wat stof vrijgekomen en daar kan moeders niet tegen. Moeders zit nu dus maar beneden te niezen, snuffen en snuiven zodat paps nog wel kan slapen. Hatsjoe!

Was ik ook nog vroeg wakker geworden door onze kinders. Ik weet niet wie van de twee het nou precies gedaan heeft. De jongste lag op mijn blaas te drukken waardoor enige aandrang mij waarschijnlijk wat wakker maakte.
Grote zus lag tevreden, zoet en schijnbaar onschuldig te slapen.
Papa en ik hoorden allebei steeds een geluidje in ons hoofd. Je weet wel, soms heb je een stukje van een liedje in je hoofd of een deuntje, irritàààànt....! Nou had grote zuslief die dag met haar Dribbel geluidenboek gespeeld en daar zit precies zo'n irritant belletje in dus wij vonden het wel logisch dat we dat in ons hoofd hadden.
Na een tijdje meer wakker worden en luisteren en later een klein onderzoekje, kwam ik erachter dat het boek van Dribbel gewoon echt stond te bellen in de boekenkast.
Grote zus lag er diep en tevreden recht onder te slapen. Okee, dat boek mag dus nooooit meer mee naar boven.
Achteraf bezien nog een geluk dat er niet iets drukte tegen het knopje van een giechelende Dribbel, dan hadden wij bijkans nog gedacht dat we echt gek aan het worden waren (als je gegiechel hoort in het donker moet je die kans natuurlijk niet uitsluiten ;-) )
Toen begon het grote niezen en snuffen en gezucht van papalief waardoor ik wel begreep dat ik persona non grata was geworden in bed.

Net nog een lichte hartverzakking gekregen van de broodbakmachine die achter me vanwege de timer ineens begon te piepen en kneden. Gelukkig zitten m'n oren waarschijnlijk binnen 12 uur wel dicht*, heb ik geen last meer van geluidjes. Elk nadeel heb z'n voordeel denken wij hier maar altijd. En straks lekker vers brood :-).
Bij Lidl was "ons" brood er niet meer dus we bakken nu lekker even zelf wat. Wij hebben eens boodschappen gedaan op zondag. Het kwam beter uit en je kreeg een gratis ijsstammetje bij besteding van 25 euro, waardoor ik nu ook geen werk meer heb aan het toetje vanavond.

Dat waren de laatste boodschappen van dit jaar, het boodschappenbudget met maar 20 euro overschreden deze maand. Dat is een licht vergrijp in vergelijking met vorige maanden, het gaat wel weer lukken.

Ons kerstmenu:
* zelfgemaakte champignonsoep met zelfgefröbelde "crouton" (brood uitgestoken in kerstkransjes vorm, gebakken in de pan met en iets van knoflook en misschien ui)
* vleespastei (biogehakt, broodkruim (zie voorgerecht), paprika en kruidjes in een jasje)
daarbij
een timbaaltje van rode kool (rode kool in een rond vormpje geplet en aldus als sierlijk rondje op het bord vormend)
zelfgemaakte appelmoes
en een rode saus met ui en port (vervolg in de pan met knoflook en ui nadat de croutons gebakken zijn)
*ijs op decoratief geraspte chocolade, met slagroom en warme chocoladesaus (hagelslag met een beetje water gesmolten in de magnetron)

Tafel uitgebreid en netjes dekken, het "goei servies" erbij, beetje leuk aankleden, beetje leuk en sjiek op het bord presenteren, licht dimmen, kaarsjes aan en we zitten weer aan een mooi en fijn kerstdiner.

Zie ook al uit naar de brunch op eerste en tweede kerstdag, dan mag de kerststol open (yam-yam) en de pasteitjes (Mr lust niet, des te meer voor mij twee dagen (oeh, zei ik dat hardop?)) en plakjes vleespastei die overgebleven zijn en lekkere broodjes en jus etc. Oh ja, en de cranberry paté natuurlijk, waar ik voor betaald ben (10 cent, geld terug actie). Nou ja, gewoon veel teveel eten dus.

Maar.... wat ik ook nog wilde zeggen:

Iedereen een hele fijne en gezellig Kerst en een fantastisch 2013.

* er zitten al snotjes voor m'n ogen waardoor het uitzicht enigszins belemmert wordt door dichte mist. Ik weet niet of de spellingscheck alles heeft kunnen corrigeren wat ik verkeerd heb gezien, sorry!

5 opmerkingen:

  1. OHHH,IK LEEF HELEMAAL MET JE MEE - AFSCHUWELIJK, ZO'N ALLERGISCHE AANVAL! (IK SCHRIJF MAAR EEN BEETJE GROOT, KUN JE HET NOG LEZEN MET DICHTE OGEN!
    ZALIG KERSTFEEST!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. woehahahaha! Vanmorgen met z'n drieën heerlijk door de wekker heen geslapen en iets bijgekomen. Een oor zit inderdaad al dicht ;-), zicht is iets verbeterd.

      Verwijderen
  2. Het is zuiniger aan maar we genieten of hebben er zeker niet minder om!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is het niet iedere nacht zo lastig allemaal..
    Mijn kerstdiner, daar heb ik nog geen idee van. Wordt vast iets Spaans :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele fijne dagen! enne beterschap met de snotterijen

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.