woensdag 12 december 2012

Ff bijkletsen...

Maandag mochten we dan eindelijk naar Inieminipenny gaan kijken. De 20 weken echo was helemaal in orde. Lekker gegroeid, mooi buikje, het schijnt lang te zijn.
Het ging een beetje langs MrPenny heen, die had namelijk bijna niet geslapen van de zenuwen. Ik heb wel volop genoten.
Maandag alleen nog even terug, de kleine wilde namelijk niet goed gaan liggen om het hartje en de rug met zekerheid goed te kunnen beoordelen. Eigenwijs? Kandanou? De kleine reageert veel op de echo.
's Middags meteen Minipenny het winkelcentrum op gesleurd om leuke babyschoentjes en een broekje te kopen in de juiste kleur. Even shoppen. De schade viel reuze mee hoor, goed geslaagd bij Wibra.

Vandaag moest ik op controle bij de gynaecoloog en kreeg ik onverwachts weer een sneak preview. Hallo lieve schat, hier is mama weer, sorry! Inmiddels al een half fotomapje vol met echofoto's (en dan hebben we er eentje nog verstopt ;-) ).
In een dement moment vanmorgen nog mijn portemonnee vergeten; lekker handig als je nog moet betalen voor het parkeren. Minipenny was mee gegaan naar het werk van mijn man, waar ik haar weer zou ophalen. Gelukkig is dat niet al te ver van het ziekenhuis maar toch vond ik het wel erg vervelend om mijn man van zijn werk te houden. Mijn redder kwam dus de kleine en kleingeld brengen en toen kon ik weer verder met m'n dag. Nog even een boodschap gedaan, wat gegeten en toen doodmoe in bed getold met ons tweetjes.

Inmiddels ben ik ook aan de band gelegd ;-). Van de fysio kreeg ik een bekkenband te leen om het zaakje een beetje bij elkaar te houden. Lang staan bij het koken gaat daarmee een stuk fijner, ik kan er iets verder mee lopen of wat meer opruimen in huis e.d. Buiten deze activiteiten laat ik de band af, om de spieren niet lui te maken. Volgende week krijg ik een bredere te leen en dan kan ik na weer een week kiezen welke ik wil aanschaffen.

Het gedoe met het UWV is al iets verder gevorderd gelukkig. Mijn "claim" wordt toch in behandeling genomen en er is me iets verteld over een loonaanvullende uitkering maar de verzekeringsarts heeft nog het laatste woord. Nog even spannend dus maar er gloort dus hoop, toch geloof ik het pas als ik het zie.

Ook hoopgevend is het feit dat Minipenny plots weer belangstelling heeft voor het toilet. We gaan niet te vroeg juichen maar het zou wel fijn en budgetvriendelijk zijn als ze zindelijk was als de baby komt. Meteen weer het beloningssysteem opgehangen. Dat is een zelfgemaakt A4'tje met vakjes bij elke dag op de koelkast en magneetjes met lachebekjes als "beloning". Bij twee keer toilet gebruiken (twee lachebekjes) en goed eten krijgt ze een volkoren biscuitje. Vandaag was het eten minder en nou... vooruit, ze kreeg dan maar een pepernoot.

Met het kasboek en de budgetten gaat het tot nu toe super goed deze maand! Hoop dat het weer eens een keurige maandafrekening wordt.

Als laatste nog een nieuwtje: er een nieuwe blog in bloggersland:
http://1001tipsomtebesparen.blogspot.nl/
Iemand wil 1001 besparingstips gaan plaatsen op een blog. Ik ben benieuwd of dat lukt. Die mevrouw verveeld zich zeker ;-) ;-) ;-).


8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer wat mobieler bent! En ik hoop voor je dat minipenny snel echt zindelijk is! Zoontje is nu ook zindelijk, is wel ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te horen dat het idd ietsie beter gaat. Kijken naar Inieminipenny zal nooit gaan vervelen dus bewaar die foto's maar goed. Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de periode dat mijn dochter ín mijn buik zat. Gewoon om het knusse gevoel van altijd samen zijn weer te beleven. En je kind bij je hebben zónder autostoel, babytas en aanverwante artikelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, krijg visioenen van mini-volksverhuizingen (met baby en peuter op stap).

      Ik hoop dat de bekkenklachten snel na de bevalling weg mogen gaan, zodat ik mijn vrijheid weer terug krijg. Een dagje uit met ons viertjes zit er anders niet in.
      We gaan binnenkort naar de dierentuin maar dan zal ik wel in een rolstoel moeten (grrrr...baaaal). Zo lang het lukt ga ik dan wel erachter of naast lopen met bekkenband als de beentjes van de kleine moe zijn. Zo kunnen we toch een dagje weg. Moneypenny

      Verwijderen
  3. Fijn dat de 20 weken echo goed verliep. Ik zag laatst in de bibliotheek een heus boek liggen over de 20 weken echo en hoe je er mee om moet gaan als die niet goed uitpakt. Zo creëren ze een hele nieuwe markt door die 20 weken echo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hororboeken en -tijdschriften kun je het best gewoon in de open haard of kliko zetten, in my humble opinion. Wij zijn in de vorige zwangerschap al eens hevig bezorgd op vakantie in Duitsland daar in het ziekenhuis terecht gekomen, het boek zei, dat het niet goed was. Bleek dat ik gewoon de hele tijd een harde buik had gehad van de spanningen op het werk, na een paar dagen vakantie... Heb toen het advies van de gynaecoloog daar gekregen om de boeken weg te gooien "und vertrauen haben".
      Moneypenny

      Verwijderen
  4. dus je weet wat of het een meisje of jongetje wordt... Anders verstop je geen echo s..

    Leuk!

    Fijn weekend en groetjes , Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaah, we weten het. Nou hoorde ik van mijn schoonmoeder dat haar lieve (?) zusjes weer eens hebben lopen stoken. Ze hebben de vorige keer tegen haar gezegd dat zij WEL wisten wat het werd, terwijl wij het zelf niet aan mijn schoonouders hadden verteld. Ze hebben het alleen toevallig goed gegokt of ze hebben dat alleen maar achteraf gezegd.
      Ik wilde dus nog tegen mijn man zeggen dat ie maar moest liegen, dat we het niet wisten deze keer. Helaas had ie een tante aan de telefoon en was ik te laat... Ik vind het dus echt niet leuk wat er is gebeurd de vorige keer, ben er best boos over. Zoiets doe je toch niet, dat is toch hartstikke vervelend om te horen voor mijn schoonouders?
      Ik heb het momenteel even helemaal gehad met minstens de helft van de vrouwelijke afstammelingen van mijn mans opa en oma, grrrrr... geroddel en drama iedere keer, bah!

      Verwijderen
  5. oh gelukkig toch altijd weer een pak van je hart he als je 20 weken echo er goed uitziet :-)
    Hoewel moeilijk door oa zwangerschapshormomen trek je niks van al die anderen aan hoor en doe je eigen ding!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.