woensdag 28 juli 2010

All you need is...

Op dit moment zit ik met m'n laptopje op het draadloos internet van een camping te bloggen.
Toen ik vroeger met mijn ouders ging kamperen zouden we daar raar van opgekeken hebben, we wisten nog niet eens dat internet bestond!
Inmiddels zie ik hier mensen aankomen die de caravan met een afstandsbediening zichzelf laten parkeren, voor de lol en de buren mag de caravan dan zelfs nog een rondje draaien.
Caravans met douches en ovens, luxe campers met een scooter achterin, we zien hier wat voorbij komen. Ook zijn er mensen die op de fiets komen met alles wat ze nodig hebben in een klein fietstasje, ze kamperen in kleine tentjes. Voor die mensen schaam ik me haast nog voor onze overvolle auto terwijl wij nog in een trekkershut zitten.
De ene avond komt er een luxe en grote caravan met vergelijkbare auto voor ons staan en komen er maar liefst 4 kinderen uit de auto gerold, de andere avond komen er twee volwassenen uit zo'n zelfde contraptie met de achterbank nog helemaal vol. Wat ik ook erg knap vond was het piepkleine caravannetje (model hondenhok aan stok) dat aan een Golfje VW was gehangen waar nog eens vier volwassenen uit kwamen.

Het is grappig om al die verschillen te zien, hoe veel en hoe weinig de een of de ander nodig heeft. Iedereen heeft het goed, iedereen eet goed, slaapt goed en vermaakt zich goed, onafhankelijk van hoe en waarmee men hier aankomt.

Gisteravond hebben we "een toertje gemaakt", een flinke omweg naar "huis" zodat de kleine even lekker kon slapen en manlief houdt wel van toertjes maken. Ik ben er niet zo dol op, met de auto benzine slurpend rondrijden om een beetje rond te kijken maar ach... hoe lang kan het nog? Ik voorzie wel dat wij het nog gaan meemaken dat het niet meer te betalen is om zomaar een toertje te maken omdat de benzine niet meer te betalen is. Dan vertellen we Sarah over zoveel jaar "Toen jij klein was hebben we op vakantie nog een heel eind omgereden zodat jij lekker kon slapen, wel anderhalf uur" en dan kijkt ze met grote ogen...??
Waarom ik dit denk? (Peakoil)

3 opmerkingen:

  1. Wij zeggen altijd als je onderdak hebt en kunt eten hou je het lang vol.
    Wat dat toeren betreft moest ik wel even lachen want dat deden we in onze verkeringstijd ook en wij zeggen nu al het kan niet meer veel te duur.
    Snappen niet dat mensen dat nog doen, ook voor het milieu, Grapje, het zou verboden moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, ik miste je al! Ik hoop dat jullie het heel goed hebben op de camping.

    (Ik wacht toch maar even tot het niet meer regent- ik word nat als ik toertjesmaak, en kan in mijn tentje alleen maar liggen ;-()

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi moneypenny.

    Hoe herkenbaar het verhaal met je kind rondrijden,Deden wij ruim 18 jr geleden ook met onze oudste en als hij nu in de auto zit slaapt ie na 5min!
    Zo herkenbaar maar hij heeft inmiddels zijn rijbewijs ....
    Hij komt zondag naar onze stek in zuid Fr. Maar gelukkig niet met de auto!

    Wens jullie fijne vakantie
    Met groet Roos!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.