zaterdag 10 juli 2010

Ga fietsen



De wensen van mijn man voor zijn verjaardag kennen weinig variatie, het is elk jaar ofwel de laatste CD van de Heideroosjes ofwel een van de laatst verschenen molenboeken. Vorig jaar was er weer een nieuwe CD uit dus dit jaar, ja hoor... Saaaaai!
Hij wilde graag een goede tweedehands fiets kopen en ik vond dat ie wel een groot cadeau had verdiend dit jaar. Via MP dus wat geregeld, ik had wel de fietsdrager, en de auto nodig (en chauffeur, autorijden gaat maar is niet leuk, au) dus toen moest ik maar vertellen wat de verassing was. Manlief mocht dus mee voor een proefritje en hij was meteen verkocht. Gister had ik er een fijne boodschappenjongen aan; hij wilde wel even dat ene kleine ditje of datje gaan halen op de fiets hoor. Hij is er zo blij mee, heel erg leuk!

Nu kunnen we lekker met z'n drietjes gaan fietsen als het weer ernaar is en we gaan onze "nieuwe" fietsen ook mee op vakantie nemen.
Hopelijk gaat er nu ook veel minder auto gereden worden in huize Penny!
(Met zo'n fijne fiets mag ik zijn auto misschien wel lenen als die van mij er niet meer is? Manlief dringt angstvallig aan op het aanhouden van de auto.
Ik vrees dat ie liever niet heeft dat ik in zijn auto rij omdat hij dan zelf even geen auto heeft. Enne... die vette kras van een paar jaar geleden kon daar ik, ook volgens de politie, helemaal niks doen. De veroorzaker, die was doorgereden was fout maar ja, hij zat/zit er wel op, die kras... )

De fietsenhandelaar gaf ons nog een goede onderhoudstip, hij zei ons dat je je fiets voor de winter moet inspuiten met vaseline-spray, dat voorkomt veel roest.


afbeelding van: http://www.treehugger.com/files/2008/03/dude_get_a_bike.php

1 opmerking:

  1. Breng je autosleutels eens een weekje uit logeren en kijk dan of je je auto mist op momenten dat je die echt nodig hebt?
    Ik rij meestal niet met warm weer of als er veel sneeuw en ijzel is. Dat zijn heel wat weken per jaar.

    Onze fietsen moeten opgeknapt en dat laat ik de komende week toch echt eens doen.

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.