woensdag 7 juli 2010

babygebabbel

Hallo, hier weer een berichtje van bespaarbaby Minipenny!

Ik heb een nieuw spelletje met mama, ik ga in mijn stoeltje zitten stuiteren, wiebelen, slingeren, grijpen, lachen en gillen en dan moet mama proberen om het lepeltje met mijn eten nog in mijn mondje te krijgen, zoals je hier ziet, heb ik gewonnen gister.
Ik ben dol op geluidjes nu, mama hoort het toch niet meer, haar trommelvliezen zijn al dagen geleden in staking gegaan door de overbelasting.

Ik eet al heel goed en mama hoeft niet meer alles wat ze maakt zo fijn te pureren. Het was even wennen, dat kauwen, maar nu ik het door heb vind ik het wel leuk. Zo heel af en toe krijg ik 's avonds "fastfood" uit een potje, eigenlijk bijna alleen als we niet thuis zijn, dat vind mama veiliger dan eten voor mij meenemen in een koeltasje zegt ze.

Er is niets dat ik niet lust maar vooral van boontjes ga ik heel blij zingen aan tafel, daar wordt ik zo blij van! Ik ben nu al zo'n grote meid dat ik al kleine stukjes boon zelf mag kauwen van mama.

Wat ik ook heel lekker vind, en mama super makkelijk, is rijst met tomaat met soms een beetje kaas of een half ijsklontje gehakt. Mama pureert een blik gepelde tomaten een beetje en vriest dat in en ze kookt wat witte rijst voor mij en vriest dat ook in in ijsblokjesvormpjes. Da's ook wel een stukje voordeliger (circa 0,15) dan 0,75 (Bonbebe) of 1,29 (Olvarit buiten reclame) per maaltijd en mama weet precies wat erin zit.

Soms krijg ik er ook een blokje courgette erbij (meteen even gestoomd boven de rijst) vind ik helemaal lekker bij de tomaat. Ook lekker vind ik boontjes-tomaat-wortel en aardappel, een soort stoofschotel. Ook heel makkelijk voor mama en lekker voor mij is een beetje diepvrieserwtjes in de magnetron met wat water gaar maken, paar ijsblokjes rijst er meteen bij en wat kaas erover (risotto), hmmmm...

Mijn fruithap maakt mama ook nog steeds zelf, 2 tot 3 stuks fruit schilt, pelt en snijdt ze dan, dan gaat het in de blender en daar eet ik twee dagen van dus de andere dag hoeft ze niks te doen.

Weet je wat ik ook super lekker vind? Yoghurt! Gewoon puur, the real deal, gewoon uit een pak. Ik heb een keertje zo'n mug-toetje gehad op bezoek ergens, da's toch a. te weinig (75ml wordt aanbevolen), b.hartstikke duur, c. suikerig en d. zonde van al die verpakking?

Ik eet kortom veel gezonder dan papa en mama (eten geen fruit, geen ongezoete yoghurt, etc), mama wou dat zij ook beter had leren eten vroeger maar binnenkort ben ik oud genoeg om dingen op te merken en na nog een tijdje om vragen te stellen dus papa en mama moeten ook maar snel beter leren eten, anders is het wel heel hypocriet en een slecht voorbeeld.

Vanaf deze week eet ik 5 dagen per week zoveel mogelijk met de pot mee, hoeft mama ook niet meer zoveel in te vriezen en eet ik nog verser.
Mama houdt gewoon een beetje rekening met wat ze kookt en doet er later zout en kruiden bij enzo. Als papa werkt dan eet ik alleen met mama maar als ik van het kinderdagverblijf kom ben ik moe en mama is dan net uit haar werk, dan krijg ik snel iets uit de vriezer en ga ik daarna naar bed, papa en mama eten dan later samen. Zo heeft mama mooi haar tijd een beetje verdeeld tussen papa en mij met het avondeten, 2 avonden eet ik "alleen", 2 avonden eet papa alleen en de rest eten we samen.


Dit weekend is het feest, papa is jarig. Mama had zelf een hele mooie taart willen maken voor papa, ze heeft al van zoveel meiden gehoord dat het leuk is om te doen en dat het best meevalt maar ja, mama hinkepinkt zondag misschien nog steeds wel rond op 1 been of 4 (inclusief krukken) dus mama is al blij als ze de verjaardagsvisite goed kan verzorgen. Op mijn verjaardag gaat ze voor mij een taart van Dribbel maken heeft ze gezegd, heeft ze ook nog wat maandjes om te oefenen.
Afgelopen weekend waren onze konijntjes jarig en ze kregen van mama konijnentaart van sla, wortel, appel en witlof met een stukje brood. Silke werd 2 en kreeg dus twee wortelkaarsjes. Van Norman weten we niet wanneer hij jarig is dus we vieren het maar tegelijk.
Hopelijk kunnen we zondag ook vieren dat we wereldkampioen zijn geworden, het zou toch wel heeeeel gaaaaf zijn!!
Hoe dan ook, dan wordt ik eindelijk niet meer wakker gevuufd (vuvuzela) 's middags door de buurjongens of wakker van aso's die om half 12 's avonds ineens met voetbalmuziek voluit en luid toeterend nog even bij de buren op bezoek komen om te vieren dat we gewonnen hebben, daar moet ik zo van huilen. Mama was gister best wel een beetje pissig toen ze half bijgekomen was van de schrik maar van de buurvrouw mocht ze niet zeiken omdat papa en mama ook al over de katten zeikten (nou, dat doen we dus nooit tegen de buren maar papa zegt wel eens iets in de tuin of stuift naar buiten als ie er eentje ziet en mama had al het idee dat de buuf zich daarom zo nuffig en zuur tegen ons gedroeg tijdens het buurtfeestje en had papa al voor de tigste keer op z'n kop gegeven over dat kattengezeur om geen mot te krijgen met de buren (papa haat katten, mama vindt ze heel leuk en lief (en mist haar oude kater soms nog steeds), zo lang ze hun pootjes en poepjes maar thuis houden). Papa mag nu heerlijk zeiken en klagen wat ie wil dus, aangezien het de buren blijkbaar ontbreekt aan beschaafdheid en respect.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.