donderdag 8 juli 2010

Water bij de ....

Afgelopen week was de schoonmaak-sprayfles met azijn, water en een beetje geurolie beneden op en de laatste azijn stond natuurlijk boven op zolder (geen zin om twee trappen te nemen met die zere knie). In de keuken moest er echt even wat gepoetst worden dus toen heb ik wat afwasmiddel in de sprayflacon gedaan met water erbij. Het blijkt super handig te zijn en goed te werken!
Met een paar druppeltjes afwasmiddel kan ik dus wekenlang schoonmaken op deze manier.

Ik doe wel vaker water bij de douchegel, handzeep en het afwasmiddel zodat het langer mee gaat. Dat spul is vaak nog erg geconcentreerd en bestaat toch al grotendeels uit water, een beetje extra water erbij maakt niet zoveel uit.
Daar hoef je huisgenoten overigens niets over te vertellen, zolang je er niet net te veel bij doet, merken ze er waarschijnlijk niets van (ik bestrijd mijn mans afwasmiddelverkwisting zo al jaren, het is af en toe wel spannend of het schuim van het schudden weer op tijd uit de fles wegtrekt zodat hij het niet ziet ;-) )

Gister zat er een kaartje onder mijn ruitenwisser; of mijn auto te koop was. Ik heb nog gebeld uit nieuwsgierigheid en kreeg een bod van 400 euro. Op internet zag ik precies dezelfde auto, met bijna hetzelfde kenteken, bijna zelfde aantal km's voor 1450 bij een garagebedrijf.
Dit jaar nog eens honderden euro's in de auto steken om 'em door de APK te krijgen is misschien niet zo heel wijs dus misschien is ie dan voor mij op. Eigenlijk wil ik al jaren de tweede auto weg doen, om mezelf te dwingen te gaan fietsen of OV'en omdat dat beter is voor het milieu en die 30 euro die de auto per maand kost, da's toch ook weer een week boodschappen...

Lastig hoor. Ik hou echt van die auto omdat ik zo van mijn oma en opa hield/hou en ze heel veel voor mij betekend hebben. De eerste jaren rook ik nog de typische geurtjes van opa en oma (en de hond op de achterbank) als het geregend had heel goed, dat was zo fijn.
Lastige keuze; milieu en wat besparen versus zoveel sentiment.

3 opmerkingen:

  1. Hier doen we ook wel eens wat water bij de.....
    Je komt er overheen hoor als je de auto weg doet. Zelf had ik toen ik nog werkte een 2e auto gekocht van een deel v.d erfenis van mijn moeder. Toen ik niet meer werkte kon hij best weg maar ja het was toch een deel van mijn erfenis, maar nu hij verkocht is slijt het ook alweer snel en je hebt een zorg minder. Hij gaat steeds meer kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je aan de auto gehecht bent en je het geld kan missen dan zou ik 'm houden. Bovendien is het handig om een auto te hebben als je met een ziek kind onderweg moet en de andere auto er niet is. Ik heb eens met mijn zoon in de bus gezeten toen hij zijn arm gebroken had, dat was zo zielig! Nu kost mijn auto zo'n 40 euro de maand incl. alles en dat is het me wel waard.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben een paar maanden geleden onze twee auto's ingeruild voor een bijna nieuwe. Voor deze nieuwe hoeven we niet eens wegenbelasting te betalen en de auto is heel erg zuinig. Wij besparen nu alleen al op de vaste lasten ruim 165 euro per maand.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.