woensdag 21 juli 2010

e-mail adres gehacked en kledingplan gesneuveld

Vanmorgen zag ik een bericht in m'n inbox staan dat een mail die ik verstuurd had niet goed was aangekomen bij de ontvanger. Hè? Dacht ik nog, het is al wel even geleden dat ik die e-mail verstuurd heb! Even verder gescrolld en toen schrok ik wel even: het was niet de laatste e-mail die ik aan die persoon had verstuurd, er was een e-mail met spam verstuurd vanuit mijn inbox. Ze hebben gewoon ingebroken op m'n mailbox en het gebruikt!

Ik heb het misbruik van mijn account gemeld bij Hotmail en alle wachtwoorden aangepast, m'n virusprogramma een uitgebreide scan laten uitvoeren plus een gratis programma gedownload om het voortaan te voorkomen (Ad-aware). Maar balen is het wel. Ik had natuurlijk overal hetzelfde wachtwoord, wat moet je anders als je zo'n leeghoofd bent als ik? Blij werd ik er dus niet van dat ze misschien m'n wachtwoord gekraakt hebben en andere zaken hebben kunnen traceren, zoals het wachtwoord op m'n spaarrekening.
Het melden van misbruik van je account bij Hotmail blijkt geen overbodige luxe als je je account wilt behouden, op dit moment hebben zoveel mensen last van hetzelfde probleem als ik dat Hotmail alle accounts waar spam vanaf komt doodleuk zonder vragen opheft, ben je je e-mail en alle adressen kwijt!

Het kijke-kijke nie kope-kledingplan is dit weekend jammerlijk gesneuveld. Toen ik mezelf voornam een half jaar geen nieuwe kleding te kopen had ik er geen rekening mee gehouden dat ik ook nog aan zou kunnen komen. Wekenlang ben ik nog streng geweest voor mezelf, ik mocht geen nieuwe kleding kopen, ik moest maar afvallen. Ik heb vorige week de handdoek in de ring gegooid en ingezien dat afvallen even niet gaat gebeuren en dat het echt niet meer kon. Het zag er niet meer uit en ik liep er enorm mee voor schut. Vrijdag dus wezen winkelen, in de uitverkoop, dat gelukkig dan nog wel. Het was deels wel leuk, weer eens winkelen na zo'n lange tijd, anderzijds helemaal niet leuk. Met warm weer kleding passen; niet leuk, in veel leuke dingen niet passen; niet leuk. Als in de kleding die je wel past net zo goed met grote letters achterop kon staan "Officially FAT" wordt het nog minder leuk. Uit frustratie maar ff wat lekkers eten hoor ;-).

Na de vakantie ga ik weer sporten en fietsen, echt! (onder voorbehoud van blesserende brokkenpilotenacties op vakantie waarop de kans niet onderschat moet worden in mijn situatie).

1 opmerking:

  1. Good for you!
    Ik ben zelf heel blij met mijn drie nieuwe t-shirts / hemdjes van deze zomer, van in totaal € 25 ofzoiets... Die passen ook nog wel als ik afval! En ik ga nog een rokje maken (Lap heb ik al gekocht, nu nog "even" achter de naaimachine), en ik wil tóch nog een nieuwe jurk - wie weet hoe lang die zomer nog duurt...
    Ben de eerst 5 kg al kwijt - na de vakantie de rest...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.