donderdag 1 juli 2010

Overstappen naar een andere aanbieder

Ik durf al jaren niet over te stappen van energieleverancier omdat ik zo op zie tegen dat overstap-proces en alles wat daar mogelijk bij fout kan gaan.
Toch heb ik zo'n aversie tegen KPN en Ziggo (Sick-o) dat ik een compleet pakket bij Tele2 wel aanlokkelijk vond. Ik had 't kunnen weten.... Eigenlijk er helemaal niet meer over nagedacht, alles leek goed geregeld, ik kreeg keurig berichten, zelfs sms'jes van elke scheet in het proces. Prima allemaal. Tot ik gisterochtend op m'n mobieltje keek en een serie van SMS'jes zag, direct na het bericht: "uw installatiepakket is opgestuurd, u ontvangt het binnen 1 week. Wanneer u geen gebruik maakt van onze monteur, kunt u het zelf aansluiten". Volgden deze twee berichten: "uw internetaansluiting zal vanavond om 19:00u worden opgeleverd" en "uw nummerbehoud zal om 10:00u worden gerealiseerd" Gaaaaaah, was het al ineens 1 juli, de datum van overstap. Maar nog geen pakket ontvangen dus.
De klantenservice van Tele2 kon ik niet bereiken, nou ja zeg...... nah, dat bleek dus te komen omdat de telefoon het niet meer deed. Aangezien ik nog wel kon internetten, had ik daar geen rekening mee gehouden.
Ik heb me nog vermaakt met de digitale klantenservice/ schrijvende computer van Tele 2, dat ging ongeveer zo:

Tele2: wilt u contact opnemen met de klantenservice?
MP: ja
Tele2: ik kan u ook helpen, waar gaat uw vraag over?
MP: pakket niet ontvangen, vandaag overstapdatum, geen telefoon meer
Tele2: ik begrijp uw vraag niet, kunt u een korte omschrijving geven, u kunt het later verder toelichten.
MP (grrrrr): overstappen
Tele2: U wilt overstappen naar tele2, gaat uw vraag over telefonie, telefonie en internet, internet of TV aansluiting
MP: totaal pakket
Tele2: Sorry, dat snap ik niet.
Tele2: U wilt overstappen.... etc, etc.
MP (grrrrrr....): telefonie
Tele2: Waar gaat uw vraag precies over?
MP: geen pakket ontvangen, vandaag overstappen
Tele2: ik zal uw vraag doorgeven aan mijn collega's van de klantenservice. Vanwege de enorme drukte kan het even duren voor u wordt gebeld. U wordt binnen 48 uur terug gebeld.
(MP: 48 uur???!!!!)
Tele2: kan ik u nog ergens mee helpen?
MP: ja, klantenservice is niet bereikbaar
Tele2: Ik begrijp uw vraag niet
etc, etc.

Uiteindelijk had ik via m'n mobiel iemand te pakken van de klantenservice. "U kunt inloggen op uw persoonlijke pagina om de status van uw bestelling te zien" Toen heb ik dus moeten uitleggen dat ik de status wel wist, het ging niet goed! Uiteindelijk krijg ik nu alle dagen dat ik niet heb kunnen bellen, internetten en TV kijken via Tele2 straks gecrediteerd en ik heb ook even aangekaard dat ik zo nu en dan eens moet bellen en dat dat nu via m'n mobiel moet, wat wel meer kosten met zich meebrengt! Ook dat krijg ik vergoed.
Foutje, bedankt! Het schijnt dat die pakketten weer door een leverancier worden opgestuurd dus 't is niet echt hun schuld maar ze zouden het wel beter moeten bewaken!

Internetten doe ik nu draadloos (met dank aan de buurman), de TV doet het nog maar we hebben ook super veel videobanden dus... ach, 't komt allemaal wel goed, er zijn ergere dingen.
Wel lekker voordelig zo, zouden we maar gewoon alles opzeggen en alleen een TV-abbonnmentje nemen? (hoewel ik dat ook gratis zou kunnen regelen, de TV-aansluiting van de buren komt in onze kruipruimte binnen, daar ben ik ooit achter gekomen toen ik ze per ongeluk had afgesloten van de kabel! maar goed, zo zit ik niet in elkaar)

4 opmerkingen:

  1. Overstappen naar een andere energieleverancier is zoveel gemakkelijker dan bij internet. Ik heb een paar jaar geleden zo zitten tobben met ALICE (echt weken zonder telefoon en internet gezeten en mobiele kosten werden ook niet vergoed)Bij energie zit je echt nooit zonder want die stuilten je niet af hiervoor. Ik zeg DOEN en gewoon de goedkoopste zoeken. Ik switch bijna ieder jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Durf dus niet meer te veranderen van internet al zou ik er graag weg willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden eens een dag geen internet en mijn pubers gingen uit hun dak! Toen ze eraan gewend waren, bleek het weer te werken maar ik heb niets gezegd. Ze waren zo leuk met iets anders bezig.

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drie jaar geleden hebben we vijf weken zonder telefoon en internet gezeten in de zomervakantie, met dank aan Tele2, die we dus ook niet konden doorgeven dat we geen telefoon verbinding hadden...

    Maar de afgelopen drie jaar gaat het weer prima!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.