maandag 27 mei 2013

De broekriem aanhalen 3

Blijkbaar haalt mijn blog toch nog wel eens zijn doel; ik inspireer andere mensen zoals ik geïnspireerd wordt door anderen. Op het forum zijn we gestart met samen gezonder gaan eten en daarbij misschien wat kilo's of centimeters kwijt raken.
Vanmorgen heb ik me gewogen voor het nulpunt. Nou is me iets heel raars gebeurd, ik ben beslopen of aangevallen. Door 5 kilo's maar liefst. Een of twee kon ik zien aankomen, door mijn eetgedrag maar 5?!! Hmm.. weer wat meer te doen dus! Werk aan de winkel.

Toen ik mijn spaardoel van 5000 euro bedacht (van mijn extra filmsterrensalaris (zwangerschapsuitkering)  plus vakantiegeld) was ik vergeten rekening te houden met de kosten van het aanleggen van het gras en de grote beurt van de auto. Ook oeps.
Dit weekend kwam er nog een dikke rekening van mijn ziektekostenverzekeraar bij en gister gaf de CV geen warm water meer, nog meer oeps.
Ik moet dus echt de hand op de knip gaan houden om toch zoveel mogelijk op de spaarrekening te laten staan.

Onze nieuwe grasmat is wel echt ge-wel-dig, we zijn er zo blij mee. Het is heel netjes aangelegd en heel mooi geworden, we blijven maar kijken.
 MrPenny zei gister dat ie zich schuldig voelde, toen hij zag hoe ze het deden dacht hij "dat had ik ook zelf gekund". Errr... nou... (MrPenny zat gister mijn blog te lezen dus ik moet oppassen, ik wist niet dat hij nog wel eens mee las ;-) Schat, je hebt echt heel erg je best gedaan op "de wei" maar je kunt niet in alles goed zijn. Ik ben wel super blij met al je werk in de tuin, vooral de moestuin.)

Gisteren kochten we een paar sierplanten voor de tuin van een vereniging die op een tuindag stond. Een leuke en voordelige manier om de borders weer wat meer te vullen. Ze moeten even wachten tot ze hun plekje in de tuin krijgen (we mogen twee weken niet op het gras staan). In de grote pot doen de aardappels het erg goed, de rucola en etage-ui moeten nog wat groeien. Achter de appelboompjes heb ik nog mais gezaaid, ik ben benieuwd of het iets wordt.

Het gaat goed met de uien en aardappel in de moestuin. Links mijn "tomatenwigwam" en rechts onze houtgestookte buitenoven, waar we laatst onze eerste broodjes uit gegeten hebben.

Toen ik foto's aan het nemen was op het terrasje aan het water, hoorde ik een meerkoet geregeld een hoger geluid maken dan we gewend zijn. Het bleken een mannetje en vrouwtje te zijn die ook gezinsuitbreiding hadden gekregen. Meerkoetenkuikens zijn niet de mooiste maar ik vond ze wel schattig.






3 opmerkingen:

  1. Dat gras ziet er schitterend uit! En het is zo dat een mat leggen heel eenvoudig lijkt, maar je moet wel een goede ondergrond hebben en dat is nog best een toer. En ach, nu ben je er maar vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meerkoetjes zijn super!:) Geweldig zo in je achtertuin:)

    Je gazonnetje staat er ook mooi bij. Even je vorige logje lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die grasmat ziet er inderdaad super uit! Wij hadden het geluk dat die van ons er al in lag toen we het huis kochten. Maar nu moet ie toch wel wat onderhoud hebben ondertussen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.