zaterdag 18 mei 2013

De broekriem weer aanhalen 2

Leuk kassabonnetje deze week:
- Arla lactose vrije melk; gratis (geld terug actie)
- Bolletje peperkoek; gratis met gele sticker "probeer nu GRATIS" (geld terug actie)
- Slavinken:  met 35% korting vanwege datum daardoor 1,94 voor 3 stuks (thuis meteen in de vriezer). Ik loop altijd even een rondje bij het vlees in de supermarkt , bij AH ook bij de koeling van groenten, zoekend naar afprijs-stickers.

De meeste gratis dingetjes en geld terug acties vind ik hier.

In plaats van pedaalemmerzakken kun je natuurlijk ook plastic tasjes hergebruiken maar veel passen  niet in dit geval.
Blijft nog over het maandverband, dat is een oepsje, ik ben al tijden m'n mooncup kwijt en ik ben dus bang, dat ie per ongeluk is weg gegooid. Ik heb net een nieuwe mooncup besteld omdat ik dat veel fijner vind. Ik zag een vakje "kortingscode" dus even gegoogled en toen bleek, dat ik de verzendkosten gratis had via de duurzame waardekaart, 2,75 bespaart. Een mooncup is eenmalig een investering van 28,50 een voor jarenlang een tamponvrij en maandverbandvrij leven en ik vind het fijner, handiger, schoner en het is ook nog eens veel milieuvriendelijker.
Voor Minipenny had ik nog een zomerjasje online besteld, meteen ook gezocht naar korting en jawel, als je je inschreef op de nieuwsbrief...
Ook de zwarte, tijdloze pumps voor onder mijn "sollicitatiejurk" had ik met 10 euro korting.

Waar ik ook op bespaar is babyvoeding door hier de prijzen en samenstelling te vergelijken. Op luiers bespaar ik door hier te vergelijken (en binnenkort ga ik de wasbare luiers proberen). De billendoekjes haal ik tegenwoordig bij Action, de goedkoopste daar zijn nog voordeliger dan die bij Hema door een grotere inhoud. Voor thuis heb ik ook wasbare hydrofieldoekjes (hydrofielluier in vieren geknipt en afgezigzagd) om de billetjes te poetsen.

Maar om even terug te komen op mijn vorige bericht....
Nieuw dieptepunt bereikt! Gister kwam ik een kennis tegen. "Nou, jij hoeft zeker niet lang meer", zei ze, terwijl ze mijn buikje aaide. Hmpfhm?! Autch! Toch lichtelijk beledigd heb ik moeten vertellen dat de baby al 3 weken oud was.
Om even voor mezelf te pleiten en het minder erg te maken; ik heb met die kennis samengewerkt en niet om onaardig te zijn maar die komt wel vaker minder intelligent over met opmerkingen.

Maar toch, hoe duidelijk kun je een signaal krijgen dat het echt tijd wordt om wat af te vallen?
Ik kreeg veel reacties dat mijn vorige berichtje wel herkenbaar was en dat veel mensen ook dezelfde plannen hadden, om de broekriem weer wat aan te halen.
Misschien wel een goed idee, om het samen te doen! Maar hoe?

Financieel heb ik inmiddels al 900 euro naar de spaarrekening overgeboekt. De nabetalingen zijn eindelijk binnen en de belastingdienst had ook de maandelijkse donatie weer volbracht dus ik ging meteen afromen.
Ik wil inclusief die 900 euro, 5000 euro gespaard hebben de eerste week van juli.
Dat is extra uitkering (ik krijg nu twee uitkeringen, een valt weg na de eerste week van juli), plus vakantiegeld minus kosten aan de tuin en grote beurt aan de auto.
Ja, dat is veel maar de uitkering die straks wegvalt is gebaseerd op mijn hoge inkomen B.C. (Before Crisis) en elke week ook meteen inclusief  vakantiegeld dus dat schiet lekker op zeg maar.

Welk doel ik moet stellen wat betreft mijn gewicht, dat vind ik lastig. Ik ben natuurlijk net bevallen en ik weet niet hoeveel er nog van nature af gaat. Plus, ik kan nu beter niet streng gaan lijnen. Ik woog op het laatst meer dan 100 kg toen ik zwanger was. Voor ik zwanger werd, woog ik 97 à 98 kg, ik zit nu rond de 95 kg. Laat ik maar eens rustig me instellen op 90 kilo op 31-12-2013. Ik zal eens zo'n bijhouddingetje gaan zoeken voor op deze blog...

1 opmerking:

  1. Dat is wel nog een stuk snuggerder; iemand vragen wanneer ze uitgerekend is als ze achter de wagen loopt!
    Ik ga niet hard lijnen hoor, gewoon weer gezonder eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.