zondag 5 mei 2013

Consuminderkind

Eergister lekker buiten gewandeld in de buurt, even geboortekaartjes wegbrengen.
Wat een plaatje hè, net of ik het zo uitgezocht heb bij elkaar (er moet nu iemand al grinniken ;-) ). De wagen hebben we in een koop met de babykamer etc. etc. overgekocht van vrienden, het lakentje kwam van dezelfde vrienden, de plu ook maar het dekentje weer van m'n zus. Ik had een zwarte verzorgingtas die pas geleden door een super lieve blogvriendin werd vervangen door dit exemplaar omdat hij stuk was. Toen ik de nieuwe tas aan de wagen hing, dacht ik pas: heeeee.

Het enige wat aan dit plaatje niet klopt is het kleine flesje ijsthee, dat hoort niet aan de wagen van een consuminderkind te hangen uiteraard, consumindermamaas kopen een grote fles en vullen een bidon of klein flesje als ze weg gaan. Heb een keer gesmokkeld voor in de bevaltas.

Gister stond de pakjesbezorger voor de deur met een grote doos, ingepakt in cadeaupapier. Nog zo'n gekke meid die mijn blog leest, die ons allemaal super fijne cadeautjes heeft gestuurd. "Allemaal dingen die ik had liggen die op een nieuwe eigenaar wachtten", schreef ze op het kaartje.

Ze stuurde me ook een strik luieroverbroekje en precies dezelfde luiers als ik al heb (topkwaliteit, die van mij zijn meer dan 35 jaar oud en worden minstens voor het 7 kind gebruikt) handig voorgevouwen ook nog, met inlegvellen erbij.
Ik kan er nu dus niet meer onderuit, ik ga nu echt de wasbare luiers een kans geven, hihi.

Zo mooi vond ik dat pakket, niet omdat ik iets kreeg maar omdat jullie, mijn lezers, mijn consuminderende ik begrijpen en ongeveer hetzelfde denken als ik. Dat is fijn. Ook vindt ik het heel erg mooi omdat ik met mijn blog hoop mensen te inspireren of een laatste zetje te geven om ook iets te doen om geld, tijd en/of het milieu te besparen. Ik heb gemerkt dat ons dat zoveel goeds heeft gebracht, ik gun dat iedereen. Nu krijg ik zo'n laatste zetje van iemand anders, echt heel mooi.

Gister even gegoogled op "vouwluiers" en een artikel gevonden op Kiind, dat is een heel leuk online magazine dat ik al langer lees. Dat artikel geeft de burger ook weer moed, het lijkt toch best wel handig en eenvoudig allemaal. Yes, we can!

Nu Ieniminnie er is, kan ik ook haar kamertje laten zien waar ik even geheimzinnig over moest doen.
 Jullie snappen nu waarom :-).
Gekocht voor het kamertje: roze verf, een behangrandje, kabelgoten, 3 opbergbakken en een schilderijtje van Winnie de P (Zeeman). De rest hadden we al. Alleen het boekenkastje, bakkenrekje, de babyfoon en de blauwe stof van de hangzaken nieuw gekocht voor Minipenny destijds, de rest is allemaal tweedehands gekocht of gekregen, of hergebruikt. Behalve de kleine natuurlijk maar die is dan weer zelf gemaakt ;-) .

Deze kamer was onze werk- en strijkkamer, we hebben hem een beetje bewust wit en gebroken wit geschilderd. Ten eerste omdat het niet zo groot is maar ten tweede omdat we er zo makkelijk een andere bestemming aan konden geven... et voilà!


Nog even een kiekje van onze jongedame die verliefd naar papa kijkt:
(ja, inderdaad, kleertjes ook tweedehands gekregen, ik heb niets hoeven kopen)

2 opmerkingen:

  1. oh, Heerlijk lekker weer buiten lopen met je kleintje, en wat ziet ze er knap uit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terug van vakantie lees ik een mooi bericht! Een klein meisje is geboren.
    Van heel harte gefeliciteerd met haar en veel geluk samen!

    met een hartelijke groet Roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.