zaterdag 3 november 2012

Trotse mama van een meisje van 3!

Drie jaar geleden was ik net in het ziekenhuis aangekomen, om 21:06 werd ons lieve meisje geboren.
Wat ben ik toch trots op haar!
Drie wordt ze alweer, wat gaat het toch snel. Zo nu en dan wil ze even "baby-tje zijn", dan mag ik haar nog even in mijn armen wiegen maar dat gaat niet lang meer duren. Gelukkig kruipt ze wel lekker tegen mij aan op de bank, dan gaan we gezellig samen onder een dekentje. Met een arm om haar heen lezen we dan samen een boek of kijken we TV. Momenten van puur geluk voor mij.
Ik hoop dat ik nog steeds een arm om haar heen mag slaan over 10 jaar en daarna en dat ze tegen me blijft praten over alles wat ze meemaakt en vragen wil.

Vorige week kwamen opa, oma en tante alvast voor haar verjaardag omdat tante dit weekend zakelijk op reis moest. Een verkleedkist met 3 prinsessenjurken kreeg ze, dat was wel in de roos. Het is eigenlijk ideaal, ik was die dingen even op de hand en hang ze kletsnat boven het bad, de volgende ochtend zijn ze droog.

Van ons kreeg ze als eerste cadeau alvast een Dora computer, die ik van de vuilnis had gered na een rommelmarkt, met wat repaircafé ervaring had ik 'em zo gerepareerd. Het was zoals vaak alleen maar een probleempje in het batterijcontact. Denk dat de batterijen snel opgeladen moeten worden, zo intensief als er mee gespeeld wordt.

Donderdag mocht ze trakteren op de peuterspeelzaal. Ze trakteerde doosjes rozijntjes met een ballon, om de doosjes heen zaten plaatjes van prinsessen. Voor de juffen had ik de koets van Assepoester geknutseld; die hier thuis alleen als zodanig werd herkent toen ik er twee Playmobile paardjes voor gezet had. Er zaten chocolaatjes voor de juffen in. Het verjaardagsliedjes-repertoire van een peuterjuf is ook oneindig lijkt het wel. Tijdens het zingen mocht ze op een trommel slaan, terwijl haar klasgenootjes ook heerlijk a-ritmisch meededen op sambaballen, geweldig! Het was heel erg leuk en gezellig allemaal.

Eigenlijk zouden we vandaag, op haar verjaardag zelf, naar de Efteling gaan (kaartjes in de zomer al met korting gekocht bij AH, spaarkaarten gekregen van AH-gangers) maar door de weersverwachtingen besloten we gister al te gaan. Ik had haar 's morgens gezegd dat er heel veel te zien was. De hele ochtend hoorden we: "Ik wil nog meer zien!".  Ze vond het prachtig allemaal, ze kon ook niet zeggen wat het leukst of mooist was "alles was goed", zei ze.
Na de vreselijk mooie waterfontijn voorstelling in de stromende regen strompelden we vermoeid naar de auto. Op de parkeerplaats aangekomen hoorden we Calimero piepen vanuit de buggy. "Wat zeg je, schatje?" Met een dikke grijns en een -kijk eens hoe schattig ik ben-look: "Mama, ik wil nog meer zien!"
In de auto kreeg ze twee krentenbollen en nog wat drinken en toen dat op was, viel ze als een blok in slaap.

Afgelopen nacht werd ik wakker omdat ze zo moest hoesten, ik heb mijn man wakker moeten maken om beneden een lepeltje te halen voor de hoestdrank. Het lukte me zelf niet meer om van de trap af te komen. Sinds vanmorgen 10 uur schiet ik elk uur een centimeter op, net als bij een bevalling. Ieder uur kan ik mijn knieën weer net een centimeter verder uit elkaar houden bij het lopen zonder door de grond te gaan van de bekkenpijn.
Ik heb daarom verplichte rust voorgeschreven gekregen van mijn man, die nu de boodschappen is doen. Straks ga ik nog wel even wat cadeautjes inpakken (eigenlijk alles tweedehands gekregen bedenk ik me nu), als papa en Mini thuis komen, mag ze kaarsjes blazen en cadeautjes uitpakken.
Morgen komt het bezoek en dan is het feestgedruis afgelopen, het is heel leuk allemaal maar wel erg vermoeiend. En waar ik al dat nieuwe speelgoed weer ga laten???

11 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met dit grote minimens! Wat gaat dat ontzettend hard - 't is nog maar zó kort geleden dat ze geboren werd!

    Pas je een beetje op met je bekkenpijn? Zo'n hele dag Efteling lijkt me wat veel ;-0 ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ehm... tja, het was echt veel te veel ja maar ja... we waren al maanden van plan om te gaan, we hadden de kaartjes al gekocht en boven alles: voor mijn kind doe ik alles. Gister de hele dag eigenlijk niks gekund maar vanmorgen heb ik Mini wel zelf al uit bed kunnen halen. Ze wilde om half 9 vanmorgen met haar nieuwe trommel spelen. Even moeten uitleggen wat zondagochtend inhield en dat papa nog lag te slapen. We zijn ook nog eens allemaal flink verkouden dus ik laat mijn lief maar even lekker uitslapen, iemand zal straks nog meubels moeten verzetten en stofzuigen voor het feestje ;-).

      Verwijderen
  2. Van harte! En wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Jammer dat je het moet bekopen met de pijn. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd. Krentenbolleninde auto. Jullie zijn diehards consuminderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee, we hebben tussen de middag frietjes gegeten en 's middags ook twee keer pauze gehad in de horeca van de Efteling hoor.
      We hadden eigenlijk gewoon geen zin in weer friet of zoiets. Daarnaast was Mini helemaal op, al deed ze van niet, anderhalve krentenbol is dan lekker snel en dan mooi slapen. MrPenny heeft voor ons bij een supermarkt in de buurt pistoletjes en ham gekocht, met veel moeite een pistoletje met m'n nagel en vinger open gemaakt en belegd :-). We moeten echt eens een mes in de auto leggen.
      Op de heenweg hadden we wel koffie en thee meegenomen voor in de auto. Ik speel dan koffiejuffrouw vanaf de passagiersstoel.

      Verwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met je grote kleine meid. Zo te lezen hebben jullie een hele fijne dag gehad, perfect zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter. Balen van die bekkenpijn. Heb je therapie hiervoor? Ik wel bij de laatste 3 zwangerschappen. Sterkte.

    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog gefeliciteerd! Vervelend van je bekkenpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd nog (dacht dat ik je dat al gezegd had, want had je verhaaltje al wel gelezen).

    In elk geval, ik zat nog even te twijfelen of ik je ermee zou lastig vallen, maar ik heb besloten om het maar wel te doen, of je nu denkt die is gek / ongezond / wat dan ook.

    Maar ik had ook echt vet veel pijn in mijn bekken, ik zag echt op tegen fietsen en sowieso alles waarbij ik mijn voeten op moest tillen. Heb toen (weer) brood en suiker compleet uit mijn menu gegooid en in drie weken tijd is het helemaal verdwenen! Lopen deed echt zeer en zaterdag heb ik gewoon twee uur door de stad geslenterd zonder pijn, ook daarna niet. All thanx to paleo - eten, want bij wie verdwijnen zulke klachten spontaan bij het ingaan van het derde trimester....

    Op mijn random-blablablog heb ik er een stukje over geschreven:
    http://zwartmetgroen.blogspot.nl/

    Nogmaals, grote kans dat je het niet eten van tarwe/gluten/zooi vreselijke onzin vindt, maar aangezien je nog zo lang moet en zo veel pijn al hebt, wou ik het je toch even vertellen.

    Hoop dat je je beter voelt en dat je meisje een mooie verjaardag gehad heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte met het kleine meisje!
    En ja al dat speelgoed, ik had de gewoonte om 3/4 weg te leggen!
    En dan bij slecht weer et voila!

    En dat wat ze niet goed heeft gezien in alle haast pak je toch weer in voor de St ;) .


    Sterkte met je bekkenpijn!

    met groet Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.