vrijdag 30 november 2012

Dierenverdriet

Er loopt momenteel een soort van wedstrijd over een alternatieve tekst voor het liedje "Flappie". Ik hoop dat ik er niet te veel over hoef te lezen of horen.
Onze lieverd is vandaag plotseling overleden en ik ben zwanger en emotioneler dan normaal.

We stonden vandaag in onze jassen om naar de verloskundige te gaan, MrPenny en Minipenny gingen de konijnen nog een blok hooi brengen. Even later komt lief wat bleek binnen en zegt tegen de kleine dat hij even met mama alleen moet praten. "Oh nee, welke?", zei ik meteen, vol ongeloof.
Norrie... vanmorgen was ie er nog, een paar uur later was hij er ineens niet meer. Hij was niet ziek, at gewoon, speelde gewoon. De dierenarts denkt dat het een hartstilstand of darmstilstand was.
Zijn kleine broertje leek al afscheid genomen te hebben, dachten wij, dat bleek toch anders te liggen toen we Nor uit de kooi hadden gehaald. Ik ga zo nog even kijken bij die arme schat.
Nor was de absolute favoriet van mijn man, zonder mijn man was Nor al jaren geleden aan zijn eind gekomen in Denemarken. Hij moest en zou weg daar, ja hoor, mijn man wilde hem wel meenemen, vanuit Denemarken.
We zijn er best wel stuk van, allebei al potjes moeten grienen. Een huisdier is toch altijd ook een gezinslid, we zullen hem missen.

De controle bij de verloskundige was overigens weer prima. Alles netjes zoals het hoort. Maandag ben ik in de 20e week, de maandag erop is de 20-weken echo. Ik ben erg benieuwd.... roze kleertjes of wordt het kleertjes in de blauwe verf zetten? (Tip van een vriendin die een jongetje kreeg na een meisje, wat slim!).

Nu even vlug de buit voor Sinterklaas uit de auto halen en waar nodig verstoppen voor MrPenny. Het is weer gelukt, voor een tientje 4 nuttige cadeautjes gekocht. Nu nog snode gedichtjes dichten en op naar een gezellige Sinterklaasavond (de enige avond in het jaar dat mijn man zonder morren een gezelschapsspel speelt met mij). MrPenny komt zo thuis, zoals het een man betaamd is hij net na 8 uur nog eens een keer gaan shoppen met mijn verlanglijstje. Die zal nog wel even napanikeren straks (hij haaat (drukke) winkels).

6 opmerkingen:

  1. Wat is de natuur wreed. Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig mag verlopen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleertjes van ons dochtertje waren niet alleen roze of licht van kleur en ook echt meisjesachtig. Dat zou ik mijn zoon nooit aan doen.
    Groetjes Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, er zijn natuurlijk grenzen! Maar de lichtroze broekjes, sokjes, shirtjes, rompertjes en truitjes zonder meisjesachtige opdruk of details kunnen wel in de blauwe verf.

      Verwijderen
  3. Hè getsie, wat verdrietig. Wel heel fijn dat alles bij de verloskundige goed was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verdrietig van Nor, hier horen dieren ook bij het gezin, dus kan me het verdriet goed voorstellen.

    Fijn dat de zwangerschap voorspoedig gaat. Je kan een jongetje toch ook rose sokjes aandoen? Tegenwoordig is dat toch geen probleem. Lijkt me wel leuk, een blauw broekje met rose sokjes eronder. Een rose broek of shirtje misschien niet, maar sokjes of een rompertje, zou daar geen probleem van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat sneu dat een van de konijnen nu dood is, altijd even incasseren!
    Wel fijn dat het bij de verloskundige goed was!
    Een fijne Sinterklaasavond!
    Veel plezier!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.