donderdag 8 november 2012

Zorgpremie, HRA e.a. bezuinigingen

Een explosie van zorgen, verwijten, geklaag, gevit en gezeur is losgebarsten over Nederland sinds de nieuwe plannen bekend zijn gemaakt. De mensen die niet werken worden flink aangevallen, die hebben het maar makkelijk.
Ik heb me ook afgevraagd welke gevolgen het voor ons zal hebben en ja, wij gaan ook inleveren. Dat terwijl ons inkomen al flink gaat dalen. Maak ik me zorgen om onze financien, zeker omdat we straks 2 kinderen hebben? Ja, tuurlijk.

Maar nou kan ik, mijn inziens redelijkerwijs twee dingen doen:
- op het binnenhof gaan staan en daar gaan roepen tegen de mensen die het WEL hebben gedaan; keihard strijden om de plannen tegen te gaan, of;
- afwachten hoe het nou echt gaat lopen en uitpakken, het accepteren en in de tussentijd bedenken hoe ik dit zelf thuis ga oplossen en hoe dit samen gaan aanpakken.

Er gaat sowieso iets veranderen, dat gaan wij met z'n allen samen met de eerste kamer niet meer tegenhouden. Hoe ver het gaat, is nog afwachten.
We zitten met heel veel in hetzelfde schuitje dus laten we alsjeblieft al die negatieve energie omzetten in positieve dingen.
We kunnen nu kiezen: we worden hier sociaal sterker van of en sociaal zwakker.

Ik denk ook, dat er altijd mensen zijn die harder getroffen worden dan wij.
Ik kan mijn tijd beter besteden aan plannen maken hoe we het wel gaan redden met minder inkomen dan klagen en wanhopen dat we het niet gaan redden. Met zo'n instelling gaan we het zeker niet redden maar wij gaan het wel redden.. een slimme meid is op bezuinigingen voorbereid. Desnoods, bijvoorbeeld, gooi ik de vaste telefoon, TV/radio en het internet eruit en ga ik af en toe internetten in de bieb maar we gaan het redden.

Tot zover mijn no-bullshit bui van vandaag.

1 opmerking:

  1. Goed zo Moneypenny: thats the spirit!!! Hier ook maar eens weer gaan bekijken wat we nog beter kunnen doen!
    Succes!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.