maandag 1 oktober 2012

Gelukje

Afgelopen week stelde ik met spijt vast, dat mijn tas aan het verslijten was. Het is zo'n heerlijk handig exemplaar, te dragen als schouder- en rugzakje, niet te groot en ik deed er al lekker lang mee. Ik weet niet zeker hoe lang ik die tas al heb maar ik meen toch wel zeker 2 jaar, misschien zelfs 3. Aangezien veel betaalbare handtassen volgens het wegwerp principe zijn geproduceerd  is dat, erg genoeg, lang tegenwoordig. Zoooo jammer dus! Ik weet ook niet hoe dat bij jullie is, maar ik ben gewoon gehecht aan mijn handtas.
Zaterdag was ik op de markt en ik keek toch maar alvast even op het kraampje van de tassenman, tussen de 5 euro tassen, of er iets anders was. Niet te geloven maar bovenop zag ik hem al meteen liggen: MIJN tas! Baaaaaa, hihaaaa!
De tassenman zei, toen ik breed grijnzend weer 5 euro afrekende bij hem, dat hij er toevallig nog wat had gevonden ergens thuis. Wat een gelukje!
De tas die ik nu nog heb, ga ik eerst nog "afdragen". Ik denk dat ik een leernaald ga halen en dan een biesje over de kapotte rand ga zetten met de hand. Als het dan echt niet meer gaat, volgend jaar ergens, dan tadaaa! Nieuwe tas!

Toen ik een agenda en weekkalender 2012 kocht, kreeg ik een waardebon van 5 euro bij boekenvoordeel, als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je nog eens 2,50. Mooi! Gratis een leuk boek uitzoeken voor mijn man voor pakjesavond. Ben benieuwd hoeveel (nuttige) cadeautjes ik dit jaar weer in kan pakken (en voorzien van een gedichtje) voor een tientje.

Dan kwam er nog uit allerlei hoeken en gaten geld vandaan dat ik op de rekening vond, teruggave van dit waar ik niets meer van verwachtte, toeslag omdat ik chronisch ziek ben en teruggave van teveel betaald daar. Dat is ook wel mooi!

Zaterdag was ik bezig op het repaircafé toen er een mevrouw langs kwam die ik kende van een vorige keer. Ze vond dat ze te weinig in het geldpotje had gestopt de vorige keer (ze had niet meer kleingeld bij) en was zo blij met de reparatie en het repaircafé dat ze een cadeautje voor ons had gekocht. Bij een woonwinkel had ze twee couponnetjes mooie stof gekocht, ze hoopte, dat we er misschien mooie tasjes van konden maken ofzo.
Ongelooflijk, wat een lief mens. Maandenlang heeft ze er nog aan gedacht dat ze nog iets terug wilde doen. Daar wordt ik nou ook zo gelukkig van, niet van het cadeautje of dat extra geld voor het repaircafé maar dat wij iemand zo blij hebben kunnen maken.
Dat cadeautje is eigenlijk nog een klein molensteentje ook, ik voel me nu een beetje verplicht om er iets moois van te maken en ik heb al zo'n fijne tas...;-).
Misschien moet ik maar gaan kijken, of ik weer iemand anders blij kan maken met mooie stof of een leuke tas.

Heb je nou ook thuis nog iets liggen dat stuk is, gooi het niet weg! Ga een keertje langs bij een repaircafé en kijk of ze het daar nog kunnen repareren. http://repaircafe.nl/
Je hoeft echt geen geld of cadeautjes na te brengen, we doen het GRAAG.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi voordeeltje zeg, en je weet in ieder geval wat je ervan kunt verwachten, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat zijn van die heerlijke dingen! Alsof het er gewoon speciaal op jou lag te wachten, je kan je geluk niet op dan! En ja, ik raak ook enorm gehecht aan mijn handtas. Dat is de reden dat is er afgelopen keer één kocht, er achter kwam dat hij heerlijk was, en hem meteen nog twee keer kocht in twee verschillende kleuren. Ik weet namelijk zeker dat ik tegen de tijd dat deze handtas op is, dolblij ben dat ik niet op zoek hoef naar een andere.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan natuurlijk ook, slim. Zoeken naar de ideale tas of het ideale kledingstuk dat je in je hoofd hebt, lukt bijna nooit. Ik vond het toch een beetje afwachten of de tas het ook echt lang uit zou houden, voor 5 euro verwacht je toch niet alles.

      Verwijderen
  3. Wat een mazzeltje, dat je precies dezelfde tas tegenkwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn tas (leer) gaat echt al jaaaaaren mee, ik heb hem van mijn ouders gekregen toen ik nog thuis woonde. (tot mijn 21-ste) 2 jaar terug ging de aanhechting van de band aan de tas stuk. Die heb ik laten repareren en tot nu doet hij het nog prima! En ik gebruik hem een paar keer in de week! (ben nu 53- dus reken maar uit!)
    Ik lees net via je link dat we hier in de stad sinds kort ook een repaircafe hebben. Leuk, maar gelukkig zijn we zelf heel handig.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.