donderdag 24 februari 2011

Kinderkleertjes naaien voor de luie naaister

Soms zit ik zonder onderwerpen en inspiratie voor m'n blog, het andere moment meer dingetjes te melden dan tijd en daarom heb ik nog niet geschreven over een leuk boek dat ik bij de bieb heb gevonden:




Ik wilde de kunst even afkijken en ik had wat maten nodig ivm plannen om van een heren- en damesblouse jurkjes voor de zomer te naaien en dit was precies wat ik zocht.

In het boek staat een patroontje voor verschillende rokjes, jurkjes, een (zonne)mutsje, broekjes, een jasje, wanten, een slaapzak maar ook slabbertjes en zelfs babyschoentjes. Allemaal simpele patronen die zelfs ik nog tot een goed eind kan brengen.
Helemaal leuk zijn de pagina's waarop uitgelegd staat wat je allemaal nog van gebruikte kleding kunt maken.
Met een beetje knip- en naaiwerk kun je voor een baby van ëén trui nog een broekje, een truitje, een rokje of muts en een haarband knippen en naaien. Op de pagina ernaast staat in een shirt met lange mouwen een overgooier met bijpassende legging (mouwen) en een haarband getekend. Je moet er maar even opkomen.

Van sokken en maillots kun je ook nog veel maken. De eerste tip; knip van een te korte maillot de voetjes af, even omzomen en je hebt een legging (Die tip had ik al eens gelezen ergens maar weer vergeten. Super idee voor die ene legging van Sarah die te kort is maar zoooh leuk is en past bij dat ene jurkje). De schrijfster legt ook uit hoe je van sokken en maillots knuffels kunt naaien (ook leuk om met wat oudere kinderen te doen als activiteit).

Ik kreeg een e-mail van de bieb dat ik het boekje alweer 3 weken in huis heb en dat het terug moest of verlengd moest worden (ik heb daarvoor een service ingesteld, daar betaal je wel voor maar het scheelt boete).
Verlengen dus! Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik heb nog wat naaiprojectjes liggen maar ik gun mezelf de tijd niet om lekker boven achter de machine te kruipen. Met Sarah een paar meter verder terwijl ze de laatste tijd zo kwakkelt ben je dan ook weer bang dat je je kleintje wakker maakt (al zitten er twee deuren tussen en vloek ik alleen binnensmonds als er iets fout gaat maar goed, wat in je kop zit...)

Bol.com reclameblok
Sinds gister staat er op mijn blog een lijstje van boeken die ik leuk (en nuttig) vindt, waaronder dit boek. Er komen er nog bij. Als een van jullie op deze boeken zou klikken en daarna binnen 5 dagen iets bij bol.com zou kopen zonder terug te gaan naar bol via een andere site, zoals google, dan krijg ik daar een commissie over. Ik heb alle andere reclame verwijderd omdat ik daarbij niet goed kon controleren wie er op mijn blog adverteerde, dit kan ik wel helemaal controleren. Ik verwacht niet dat het veel op gaat brengen maar ach...

"give away": Ter Stal kortingscoupon 15%, geldig tot 5 maart
Ik heb vorig weekend wat kleertjes voor Sarah gekocht bij Ter Stal (uitverkoop! vooruit gekocht, twee kledingstukken voor 5 euro) en meegedaan aan een actie. Nu heb ik een kortingsbon van 15% "gewonnen", geldig tot 5 maart. Ik heb even niks nodig, kan iemand die bon gebruiken?

1 opmerking:

  1. Die boekjes van deze mw. zijn erg leuk - ik heb Jurk en zo, en een ouder boekje, ooit tweedehands gekocht. Vooral dat "Luie naaister" sprak me erg aan! Maar goed - ik moet er dus nog mee aan de slag.....

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.