donderdag 3 februari 2011

Hoera, ik ben een consuminderkind

Hoera ik ben een consuminderkind.
Vandaag draag ik een LVT-outfit (Leuk Voor Thuis), dat is een outfit van kleertjes die mama heeft gekregen voor mij die net een beetje te jongensachtig of net niet zo superduperleuk zijn, maar prima voor een dagje thuis.

Op andere (niet-thuis) dagen draag ik meer roze en paars en andere meisjeskleurtjes en krijg ik vaak complimentjes en oooh's en aaah's over mijn kleding, dat ik en mijn jurkje toch zo schattig zijn.
Dit is de favoriet in de familie, mijn roze/grijze jurk met pluche ballen, hij kostte ongeveer een euro bij de kringloopwinkel. Mama kocht er een Zebra*-legging bij en klaar. (*Zebra = Zeeman/ Wibra).

Mama vind het leuk om te winkelen voor kleertjes voor mij, bij Zebra en de kringloopwinkel, vooral in de uitverkoop, dan koopt ze het leukste in één of meerder maten vooruit, in haar agenda zit sinds kort zelfs een lijstje waarin ze kan zien wat ik nog nodig heb, dat riekt wel haast efficient. 
Mama schrikt soms een beetje van "normale" prijzen voor kinderkleding, (omdat ze die niet gewend is) maar ze raakt niet in paniek als ik m'n kleertjes vies of kapot maak (zou anders zijn als ik iets van 20/60 euro zo vies maak dat de vlek er misschien niet meer uit komt).

Ik heb ook super veel speelgoed, ik krijg zelfs elke drie weken nieuw speelgoed om mee te spelen, van de speel-o-theek. Als ik er mee uitgespeeld ben, wordt het opgeruimd, bij de speel-o-theek, niet op onze zolder en dat vind mama ook wel prettig ;-).
Die hele ton blokjes komt van de kringloop, daar speel ik heerlijk mee na één euro, een sopje en droogje. Verder heb ik veel speelgoed en spulletjes gekregen van andere kindjes, mensen weten dat mama daar haar neus niet voor optrekt en zo komt er geregeld wat aan. Ik heb nu genoeg speelgoed om een heel kinderdagverblijf te vermaken eigenlijk.
Papa en mama hebben voor mijn verjaardag na veel denken wat duurs gekocht, omdat ze toch gevoelig waren voor "dat dat zo hoorde", het was tenslotte mijn eerste verjaardag. Ze hebben hebben alweer spijt; die playmobile boerderij staat in twee andere varianten in hetzelfde thema bij de speel-o-theek.

Ik kijk graag naar "Hopla" (gratis op uitzending gemist) of een video'tje (met mate). Omdat iedereen z'n video's weg doet, is de keuze reuze bij de kringloop voor een habbekrats (videorecorders om af te spelen ook, die zijn 5 euro bij ons). Mama kan nu ook zonder schuldgevoel die vre-se-lijke Nijntje video wegdoen (na een paar keer dat irritante liedje gehoord te hebben, gezongen door zo'n irritant kinderstemmetje heb je het gevoel dat je kapot gaat van ellende, na nog een paar filmpjes wil je niets liever meer) en mama hoeft ook niet steeds hetzelfde flimpje te kijken met mij ;-). Op TV komt er ook gratis wel leuks hoor maar met uitzending gemist of video kan mama beter bepalen wanneer ik even iets kan/mag kijken.
Potjes kindervoeding en kindertoetjes krijg ik wel soms maar yeghh... bah, ik trek vaak een vies gezicht erbij. Geef mij maar mama's zelfgekookte eten en pure volle yoghurt. Oh ja, een een gewone rijstwafel of volkoren biscuitje zo af en toe.

Papa en mama sleuren mij nog wel eens mee naar een dierentuin of andere attraktie maar voor mij hoeft het niet per sé (nog niet). Mijn favoriete uitje is naar de kinderboerderij, als de kippen er maar zijn. Andere (gratis) uitjes zijn ook leuk, als er maar andere kindjes zijn om naar te kijken en zwaaien of als er maar iets interessant beweegt.

Ik ben dus eigenlijk een over-verwend kind, mijn kledingkast is bomvol, ik kom om in het speelgoed en leuke filmpjes en ik heb mijn eigen huistraiteur.
Maar vooral, omdat papa en mama niet zoveel tijd verspillen aan "snel een beetje hoger, haren langer mooier", hebben ze tijd om met mij te spelen en knuffelen en daar kun je al helemaal geen prijs op plakken...

7 opmerkingen:

  1. vind het zelf ook een sport om zo kinderen leuk te kleden, ik maak ook veel leuke dingen uit oude (kringloop)kleding, ook goed vr het milieu!
    heb jij toevallig een lijstje/idee hoeveel stuks een kind zo nodig heeft per seizoen? (broeken, truien, ...) ik koop precies toch nog te veel...

    grz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaahhhh leuk stukje ;) Ze is beeldig, je dochtertje. Maakt eigenlijk niet uit wat ze aan heeft!

    Ik ben laatst 'gevallen' voor twee spijkerbroeken voor 40 euro voor zoonlief... de winkel waar de broeken 7.50 kosten, was aan het verbouwen... gemakzucht gekozen ipv terug gaan.. Tja .. haast kost geld

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doe je echt goed, mijn zoontje van 3 heeft nu zoveel speelgoed, hele series van bepaalde merken. Aangezien hij niet met alles kan spelen staan ze maar te staan in zakken in zijn kamer en in de box.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lief blogje :-) en ze heeft helemaal gelijk hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geld maakt niet gelukkig he. Aandacht gelukkig wel. En met consuminderen heb je vaak meer aandacht dat spullen (dat is toch ook het idee, dacht ik) en voor kinderen is dat veel leuker.
    Hier puilen de bakken met lego uit, maar zoonlief kreeg dingen voor z'n verjaardag, sinterklaas, kerst en spaarde zelf een hoop bij elkaar.
    Veel kleding doe ik zelf weer in de verkoop en dure dingen koop ik niet. Het enige wat zoonlief echt 'duur' heeft, zijn de schoenen. Omdat er toch een afwijking zit in de genen die met voeten en rug te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daag lief consuminderkind! Je boft inderdaad met zulke consuminderouders. Laat je maar heel veel knuffelen door je paps en mams!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah, bedankt voor jullie lieve reacties, ik kan 't niet laten natuurlijk af en toe hè.... even pronken met ons mooiste werkstuk ooit.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.