vrijdag 12 november 2010

D-day

Het is vandaag D-day voor ons, om 12 uur 30 start operatie "Lose it & get fitt".
Om 12:30u staat de eerste gezamelijke afspraak bij de dietiste. Een paar weken geleden heb ik mijn man een gewaagd voorstel gedaan; "zullen we samen naar een dietiste gaan en samen nu eens echt gaan afvallen?". Tot mijn verbazing vond hij het meteen een heel goed idee. Ik had verwacht enige overredingskracht nodig te hebben (en als hij dan bij zijn standpunt gebleven was, was ik ook weer mooi "off the hook", ahem..)

Nou moeten we dus straks, nou ja, we mogen... Van de ene kant hoop ik dat het ons gaat veranderen, van de andere kant vrees ik het. Ik zie nou niet bepaald uit naar een dieet volgen. Zo gauw ik me ook maar voorneem om te gaan afvallen, krijg ik honger en trek. Maar mijn grootste vrees is nog wel dat ik beter in m'n vel kom te zitten maar dan wel overal vel over heb zeg maar.
Ik heb het al bij twee mensen gezien, ook na een buikwandcorrectie, hiiiiiii.
Maar ja, het is m'n eigen schuld, had ik maar niet zo dik moeten worden en kwabjes en lapjes zijn een kleine prijs voor de gezondheid en verlengde levensduur die we ervoor terug krijgen en dat is veel belangrijker, zeker nu we papa en mama zijn. Als we dus een dag niet voor onszelf dit willen, dan maar een dag het alleen voor Sarah doen zodat ze een gezond eetpatroon ziet en leert, lekker kan spelen, rennen en ravotten met ons en ons langer mee mag maken.

Het is het echt waard maar ik zie er zo tegenop....
Dag tijgernoten, lekkere broodjes, snackbar, McDonalds, pizza met kaas, mayonaise, chips en chocolade(mouse); ik zal jullie nog maar af en toe zien. Hallo sportschool (kennen jullie me nog?), salades, fruit (getver), wortels en komkommers bij de TV en honger.

7 opmerkingen:

  1. Als je zo denkt vraag ik me af ben je er wel aan toe? Begrijp me goed niet kwaad bedoeld. Ik wens jullie veel sterkte en met z'n tweeen gaat het lukken. Al is het voor jullie kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet het wel erg donker in. Als je nou gewoon al dat lekkers niet koopt maar wel vanillepudding, fruit ed dan heb je toch iets zoets 's avonds en wat je niet in huis hebt, eet je niet en kom je niet van bij.

    Je kan ook 1 x de week jezelf belonen met iets van dat alles. Sporten is samen heel gezellig alhoewel ik er ook geen fan van ben. Maar ben ik er dan is het wel leuk en krijg ik er energie van. Hou je niet van de sportschool dan kunnen jullie ook samen op dansles of op salsa, dan beweeg je ook veel meer.

    Groetjes en heel veel succes.

    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moneypenny... ik wens jullie heel veel succes! Het gaat vast lukken. Zie het maar als een uitdaging en inderdaad jezelf belonen met iets.

    groetjes Margreet

    p.s. die dingen die je noemt wil je dan toch niet meer eten als je er niet van afvalt.............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe WAS het?

    Ik moet - MOET - M O E T ook tig kilo afvallen, niet voor een kind, maar wel om nog een beetje gezond oud te worden..... Maar mmmm.... te veel weerstand tegen iemand die zich ertegenaan bemoeit.

    En acht: overtollig vel valt volgens mij veel beter te verstoppen dan een hele overtollige buik, toch?

    Maar dan moet ik het dus zelf doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knippen - plakken gaat niet helemaal goed - wissel voor een béetje logisch verhaal de laatste 2 alinea's om...............................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte toegewenst, lijkt me niet makkelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even praktisch: kan je niet 8 bijeenkomsten declareren, als je samen gaat? Of heb je vier dubbele afspraken? (Ik heb meteen toen gisteren mijn ziektekostenpakketje binnenkwam gekeken hoe een dietiste werd vergoed.....)...
    En ja, je moet je wel op je gemak voelen bij zo iemand - maar in 4 keer heb je nauwelijks gelegenheid om op je gemak te raken, of om iemand uit te zoeken bij wie je je op je gemak voelt. Gewwon maar doorzetten, dus! (Geven jullie mij het goede voorbeeld ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.