vrijdag 19 september 2014

Budget BBQ en boodschappen budget

Deze week had MrPenny een uitdaging bedacht; hij wilde graag nog BBQ'en. Terwijl ik nog maar € 27,54 per week aan boodschappen budget over had. MrPenny wil graag veel vlees en een bak aardappelsalade bij de BBQ, ik ben dol op sausjes dippen met stukjes stokbrood en vlees.
Tijd om weer creatief te worden dus.
Nou hadden we laatst een keertje spontaan de BBQ in de hens gezet en bleek ik geen sausjes meer in huis te hebben. Toen heb ik samen met Minipenny de sausjes zelf gemaakt dus die kunde had ik alweer opgevijzeld.

Coctailsaus: 4 lepels mayo (of yogonaise), 2 lepels ketchup, scheutje koffieroom, peper
Sambasaus: 4 mayo, 2 ketchup, 1 chilisaus (loempiasaus)
BBQ saus: 5 lepels ketchup, 2-3 stukjes chilipepertje uit pot (Xenos, gebruik ik geregeld op de boterham, afgekeken van Subway)

Aardappelsalade: gekookte schijfjes aardappel, uitgelekte yoghurt (hangop), mayo en peper.

Kopen:
5,99 BBQ box Lidl
1,00 (?) yogonaise Lidl

Aanslag op reeds geslonken boodschappen budget: € 6,99.

Uit voorraad
0,65 twee afbakstokbroodjes bruin Lidl
0,40 gekookte schijfjes aardappel bio
0,30 tomatenketchup
0,05 scheutje koffiemelk
0,10 beetje loempiasaus
0,05 hete pepertjes uit pot
0,50 knoflooksaus
0,20 yoghurt

€ 9,24
gedeeld door 2,5 persoon is € 3,70 p.p.

Dus 's morgens de yoghurt in een trechtertje op een glas gedaan en de rest zou later komen.
Nou bleken de kiddies nogal moe en chagrijnig te zijn en ik nog meer dus ik vroeg me af, hoe laat MrPenny eigenlijk thuis dacht te zijn ivm bedtijd enzo. Kwamen we tot de conclusie dat het toch niet zo handig was om die dag te gaan BBQ'en. Nou ja, het plan ligt klaar.


Gister de weekboodschappen gedaan, voor € 17,63.

Weekmenu:
Vandaag: tussen de middag: preisoep (gister prei gemaakt, van het kooknat, aardappel, ui, wat prei en bouillonpoeder een soepje gemaakt) we eten vanavond op het feest van mijn paps (70 geworden gister, oei, hoe oud ben ik dan al?).

Zondag: boerenschotel
(voorraad: mix Duitse Lidl, aardappel, paprika blokjes uit de vriezer, ui en een gekochte wortel)

Maandag: Chicken Gangnam style van Jamie Oliver met rijst en roerbakgroenten (refried rice met ei voor de kiddies, met wat roerbakgroenten)
(voorraad: afgeprijsde kippevleugeltjes, ingredienten, rijst, paprika, gekocht: roerbakgroenten)

Dinsdag: Rode bietjes met zilveruitjes salade, aardappel, fishcakes voor Mr en Mini, vleesje voor mij
(alles voorraad)

Woensdag: Wortelstamp met rookworst
(Gekocht: wortel uit de aanbieding, rookworst)

Donderdag: afgeprijsd vlees (Porcspinners) uit de vriezer, aardappel, erwten
(alles voorraad)

Vrijdag: frites, rosti (restjes in diepvriezer) aangevuld met zelfgemaakte friet in de airfryer, frikandellen en portie zelfgemaakte mosselen voor Mr,, appelmoes.
(alles voorraad)

Toetjes: zelfgemaakte rijstepap en custardvla
(voorraad witte rijst en custardpoeder aanspreken)

MrPenny (en AFAS) wezen mij erop dat ik een foutje had gemaakt; ik had 9,99 aan een bloemetje voor mijn oma per ongeluk bij de boodschappen gerekend.
Mede daarom heb ik nu nog over voor de rest van de maand: € 48,00.
Dat moet ik kunnen redden aangezien er nog veel meer voorraad opgemaakt moet worden. Wat over is, ga ik aan dierenvoeding besteden, voor de dierenvoedselbank.


4 opmerkingen:

  1. :-) een bbq hoeft idd en niet vreselijk veel vlees te bevatten en niet vreselijk duur te zijn , dat doe je goed!
    Hier zijn bv zelfgemarineerde groente spiesjes op de bbq ook erg in trek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groentespiesjes, klinkt veel lekkerder en gezonder dan al dat vlees. Van mij hoeft vlees niet meer.

      Verwijderen
  2. Je bent weer lekker bezig geweest super toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap de weekboodschappen voor zo weinig! Zo red je het wel tot het einde van de maand!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.