dinsdag 14 januari 2014

Kokos, smartphone en to do

Op de foto:
- kokospotgrond waar ik van in de war ben;
- smartphone waar ik van in de war ben;
- to do lijstje dat in de war loopt.

Gister bij Action kokospotgrond in handige samengeperste verpakking gevonden. Ecologisch, milieuvriendelijk, biologisch afbreekbaar staat erop. Ik heb gister e.e.a. gegoogled maar ik ben nog steeds in de war.
Waarom zijn (onder)tapijten, tuinschermen en andere producten van kokos milieuvriendelijk en is kokosolie en -vet dat niet??? Als voor de productie van kokosolie bossen gekapt worden, dan gaat dat toch ook op voor kokosvezel?
Weet iemand het?

Gisteravond arriveerde mijn nieuwe vriendje; m'n smartphone, we hebben nu al ruzie. Ik wil de Outlook agenda die op mijn laptop staat gelijk hebben met de agenda die op m'n mobiel staat en dat zou moeten kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Na anderhalf uur proberen begon ik de naam van mijn "computerhulpmannetje" jammerend aan te roepen ("Hèèènk, helup!). Henk heeft me vanmorgen terug gemaild dat hij wel verstand heeft van computers maar niet van mobiels -hmpf. Ga dus even verder zoeken.
Begon vanmorgen m'n mobiel naar me te fluiten (à la "Fikkiiiii, kom!"). Geen idee waarom. Wil ie aandacht? Heb ik per ongeluk een Tamagotchi-app erop gezet ofzo?
---
UPDATE: De vriendschap begint warmer te worden! Ik weet waarom mobiel naar me floot (melding/ nieuwe e-mail) en heb het ook al uitgezet. Ook het "waterdruppelgeluid" wat de hele tijd klonk bij aanraking heb ik uit kunnen zetten, ik kreeg er enorme plasneigingen van.
Dat mijn smartphone Outlook niet wil synchroniseren ligt niet aan mij of hem maar aan Samsung. Synchronisatie software van Samsung werkt niet omdat op de telefoon Android 4.3 draait (ook software). Volgens de helpdesk "komt er zo spoedig mogelijk een oplossing". Ondertussen zelf een oplossing bedacht. Ik heb voor alle afspraken in mijn Microsoft Office 2013 agenda een uitnodiging gestuurd naar mijn outlook.com e-mail adres. Op mijn mobiel de Outlook.com app gedownload en die synchroniseert wel met de agenda op m'n mobiel.
---

Vanmorgen maar weer even een to do-lijstje gemaakt, wat al wat in het honderd begint te lopen door een te late fysiotherapeut en een moe kindje (die boodschappen en stofzuigen maar even uitgesteld).

Dit weekend maakten we zondagochtend samen een lijstje van dingen die nog moesten gebeuren, Minipenny wilde ook wel meedoen. Dus ze kreeg haar eigen rijtje met taakjes, ze wilde met van alles meehelpen; ze wilde poezen uit de tuin jagen en de bijen honing geven ;-). Ze hielp mij bij de was en de kerstspullen opruimen. Die taakjes kregen net als onze taken een sterretje (betekent af).
Zo leerde ze spelenderwijs weer wat: dat het normaal is om ook een beetje mee te helpen in huis en dat planning handig is. Gaan we vaker zo doen!
Op het to do-lijstje van zondag staat nog een aantekening over een bedrag van € 32,42. Dat is het bedrag wat we bespaard hebben dit jaar door de premie voor de zorgverzekering ineens te betalen.
Op www.berekenhet.nl maakte ik een berekening van wat ik anders aan spaarrente ontvangen zou hebben, daar de korting af en toen bleef er dus nog een positief bedrag over. Toch de moeite en ook duurzamer, het scheelt 11 overboekingen en dus 11 x stroom ;-).



1 opmerking:

  1. Ik heb kies nu eigenlijk ook niet meer echt nodig, zeker als ik foto's en muziek nog ergens in een cloud stop.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.