maandag 7 oktober 2013

Het mooiste compliment

"Mama", zei Minipenny vanmorgen, toen we samen voor de spiegel stonden (ik stond aan m'n haar te rommelen en dus zij ook), "ik heb niet hetzelfde haar als jij hè?" "Ik vind jouw haar mooi".
"Ja maar schat", zei ik, "jij hebt ook heel mooi haar hoor". Terwijl ze nog wat door haar haren woelde zei ze "Ik wil ook haar net als jij, een keertje". Ik keek verrast in de spiegel en ze zei "en ook net zo'n bril als jij hebt".
Wat een compliment, mijn dochter vind me mooi en wil op mij lijken! Heu, kinderen spreken de waarheid hè... zeggen ze dan (uche-uche-uche!).
Soms komt iets zo op het juiste moment. Ik voelde met net een beetje down omdat ik op de weegschaal was geweest vanmorgen. Vorige week heb ik ook kleding bij moeten kopen omdat zoveel niet meer past en ik twijfel toch aan m'n nieuwe kapsel.

Wat betreft het kapsel heb ik inmiddels antwoorden op de vragen waar ik mee zat in mijn vorige bericht. a. Het grijs is nogal toegenomen en op gaan vallen sinds de geboorte van Ieniminni. b. Manlief heeft er niets van gezegd omdat ik al depressief was en hij niet wilde, dat ik er me druk over ging maken. Wel lief dus toch ;-).

Vorige week heb ik me aangemeld bij een sportschool en ben ik al een keertje gaan sporten. Het is hooognodig tijd. Ik had me een tijdje geleden al opgegeven voor "Start to run", ik wilde gaan hardlopen. Gezond, goed voor de geest en voordeliger (en leuker) dan fitnessen. Iedereen zou het moeten kunnen maar ik had steeds ergens last van of ik hield het niet vol. Omdat ik dus blijkbaar niet iedereen ben, heb ik me toen bedacht dat ik eerst maar eens wat conditie en spierkracht op moet gaan bouwen in de sportschool.

Vanmorgen zag ik, dat ik weer aangekomen was. Nou komt dat deels door m'n medicatie maar grotendeels heb ik het toch echt zelf gedaan. Stoppen met eten is nog moeilijker dan stoppen met roken lijkt het wel. Ik ben ook een beetje boos op mezelf, dat ik het maar niet volhoud en steeds maar juist verder aankom. De 100 kilo begint nu in de buurt te komen dus een goede reden, om een echte, serieuze "stoppoging" te doen.

Over mijn bril overigens ook goed nieuws, ik was vorige week brillen aan het passen. (Van mijn huidig montuur is de lak her en der af helaas.) Een aardige andere klant was mee aan het kijken en beoordelen en zei opeens "Ja!, deze is leuk, die staat je echt goed!". "Bedankt", zei ik, "dit is mijn eigen bril". Zouden ze m'n bril niet kunnen overspuiten?

6 opmerkingen:

  1. Ja dat zijn de echte complimenten. Kinderen spreken inderdaad sneller de waarheid.
    En wegen, oef ik zeg heel eerlijk dat ik het héél makkelijk heb. Ik weg maar 3 kilo zwaarder dan op mijn trouwdag en dat zelfs nadat ik 20 kilo was aangekomen in mijn zwangerschap.
    Ik heb ook start to run gedaan maar een steunkous en de erger wordende endometriose hebben me doen stoppen vlak voor de zomer. Nu moet ik straks geopereerd worden dus ik houd mezelf voor dat ik in de lente weer begin en verder maar wel oefeningen moet blijven doen (die ik dus niet doe) maar geld voor de sportschool is er gewoon niet :(
    Maar ik heb het dus heeeeeel makkelijk en zal ook niet klagen.

    Wel heel lief van manlief om inderdaad niks van je grijze haar te zeggen. Maar heb je het nou al geverfd? Dan heb je er gewoon geen last meer van (voor een tijdje).
    Wat bril betreft, ja als dat zou kunnen! dan liet ik de mijne ook overspuiten. Misschien de moeite waard om toch eens na te vragen bij de opticien, want ze doen toch ook aan reparaties en waarom dit dan niet he? Als je montuur verder nog goed is uiteraard. Want de mijne begint toch slapjes te worden in de scharnieren na 3 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel prettig ja, 3 kilo, maar je let vast wel beter op wat je eet of je hebt gewoon een gezond eetpatroon (aangeleerd). Ik zou zeggen; hou dat vol ;-). Jammer dat je moest stoppen met start to run, hopelijk kan je binnenkort weer verder!
      Ik ga toch inderdaad eens vragen bij de opticien, of ze kunnen bijkleuren. Misschien willen ze dat niet, ze hebben natuurlijk liever dat je een nieuwe bril koopt. Zat me net te bedenken hoeveel brillen er onnodig bij het vuilnis belanden op deze manier.
      Mijn haren zijn vorige week al door de kapper geverfd, misschien niet duidelijk te zien op de foto's bij het vorige bericht. Vind het nu iets te rood geworden, de kleur werd gedurende de dag nog een stukje roder, balen. Het zou met een paar keer wassen minder moeten worden.

      Verwijderen
    2. Oh P.S. wij sporten sinds vorige week voor 15,95 p.m. met z'n tweeën! Bij Basic fit. Dat kon bruin nog wel net trekken.

      Verwijderen
  2. Misschien moet ik met toch eens meer verdiepen in Paleo. Wij zijn er een beetje sceptisch over eerlijk gezegd a. zo oud werden de mensen vroeger niet ;-), b. ik heb al zo vaak gehoord dat dieeten waarbij je iets weg moet laten, niet goed zijn, c. volgens man de molenaar worden granen al heel lang gegeten dus dan zou het raar zijn als je granen weg gaat laten omdat het niet op het oerdieet gestaan zou hebben.
    Anderzijds heb ik al zo vaak gehoord van mensen die opknapten toen ze het brood lieten staan. Wij denken er overigens aan dat dit niet altijd door granen en gluten komt, maar door alles wat er tegenwoordig met en bij ons brood wordt gedaan (chemische broodverbeteraars, vullers, opblazers, aankleurders etc.) Echter... ik heb wel iets nodig om van die trek af te komen en radicaal omschakelen is dan een goede optie. Ik probeer al te minderen weer met de cola light, ik wordt er ook gewoon duizelig van de laatste tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lievvv van je dochter!
    Enne die bril kunnen ze vast wel overspuiten oid, vooral als je aangeeft dat een nieuwe beter nog niet kan ivm ontzwangeren, oogartsen adviseren tegenwoordig pas een nieuwe bril aan te schaffen, een jaar nadat je zwanger bent geweest.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks zo fijn als een compliment van je kind, he! Ik noem Junior dan ook vaak mijn rozenridder:):)

    Bij het voedingscentrum kun je je calorie-inname bijhouden (= graties) en ook zie je of je voldoende veodingsstoffen binnenkrijgt. Ik ga tevens naar een dietiste momenteel. Ik ben al 5 kilo kwijt door maximaal 1500 calorien te eten per dag. Ik wil er zeker nog 5 kwijt. Ik heb niet echt honger, moet ik zeggen. Ik houd ook niet van die alternatieve dieten. Het zijn gewoon weer nieuwe hypes. Koolhydraatarm is niet voor iedereen goed.
    Dietiste valt in het basispakket (3 uur per jaar).
    Ik kan wel minder eten als ik me dat voorneem, maar weer niet stoppen met roken. Ieder zijn makke:)
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.