woensdag 2 oktober 2013

Elke dag een stapeltje en een bak

Ik nam het me steeds voor: ik ga elke dag een bak was vouwen maar het kwam er maar niet van.
Sinds een paar dagen lukt het wel. Ik vouw nu elke dag een bak was en ik ga elke dag een stapeltje paperassen opruimen. Dit stapeltje heb ik gister uit onze ordners gehaald (ouder dan 5 jaar) en ingescand.


Waarschijnlijk lag het ook aan mijn energie en hoe ik in m'n vel zat, dat het niet lukte om elke dag wat te doen.
Vorige week had ik nog een terugval (/ last van de post partum depressie) maar sinds die terugval over is, voel ik me beter dan daarvoor.
Thank god! Zo'n depressie is eigenlijk helemaal niks voor mij, omdat ik altijd overal het positieve van probeer te zien. Ik vind het dus behoorlijk moeilijk om te accepteren.
Twee weken geleden had ik ook voor het eerst weer een moment, dat ik me enorm gelukkig voelde en wist hoeveel ik van de meiden houd. Daar ben ik daarop weer een paar dagen behoorlijk verdrietig over geweest, ik heb zoveel van ze gemist door die stomme depressie, er is zoveel langs me heen gegaan. Inhalen kun je het niet, jammer genoeg.
Accepteren en genieten van wat ik nu wel weer heb en voel is het beste, al mag het verdriet er ook zijn.
Ik heb bijvoorbeeld vanmorgen zo lekker geknuffeld en gestoeid in bed met Minipenny en gister hebben we lekker gek gedanst op K3. Echt enorm genieten dat we dat weer doen.

Bovenop het stapeltje papier op de foto ligt mijn nieuwe kapseltje. Ik ga straks naar de kapper en laat meer dan 20 centimeter van m'n haar af knippen.
Al een hele tijd zat ik te twijfelen maar toen ik een foto van mijn haar zag, werd ik er steeds zekerder van dat een stuk eraf echt "the way to go" is. Mijn post partum haar is zo dun, het is zo'n zielig bosje en het hangt ook maar een beetje saai en slapjes.
Ik heb het vaker gehad zoals ongeveer op de onderste foto, achter kort en voor lang, en dat stond wel leuk. Straks wil ik alleen nog even overleggen hoe kort ik ga, ik zou het liefst net als de vorige keer wel nog net een staartje kunnen maken (heel handig voor de bad hair day).

Ik ga mezelf straks echt trakteren op een bezoekje naar een kapper. Normaal komt de thuiskapster maar ik heb nu een keertje zin in een echt uitje naar de kapper met haren wassen, beetje hoofdmassage en langer dan 4 minuten geknip en gefrunnik aan m'n haar. Dat heb ik al 4 jaar niet meer gedaan.
Ik wil mijn haar ook nog kleuren maar dat ga ik zelf doen, scheelt weer een boel geld. Waarschijnlijk doe ik dat vanavond, dan kan MrPenny nog even meekijken of er wel overal verf zit.
Misschien ga ik zelfs nog even bij Hema lunchen, even lekker een verwendagje.
Af en toe moet je jezelf eens lekker verwennen. Ik mag mezelf ook wel eens belonen, omdat ik nu zo goed bezig ben om de was/zolder bij te werken en de adminstratiemappen.
Op mijn werk had ik ook al zo'n hekel aan filen, daar had ik soms ook een hele stapel liggen en kreeg ik er wel eens, terecht, klachten over. Toch, als je er eenmaal mee bezig bent, voelt het lekker en daarna helemaal, als alles weer netjes in mappen zit en makkelijk terug te vinden is.
Nog even wat dagen doorwerken en dan is er weer meer orde in huis.

Update:
VOOR:
Toen ik deze foto vanmorgen zag, vlak voor ik weg ging, dacht ik:
a. ***** hoe lang zit al dat grijze haar er al??!
b. waarom heeft niemand me dat even gezegd (dat het tijd werd om m'n haren te gaan verven), zo bijvoorbeeld, mijn man??!
c. Ik denk dat ik toch maar de kapper het laat verven, dan is het zeker netjes (aangezien mijn man blijkbaar slecht ziet). Kan ik ook de kunst even afkijken en het de volgende keer zelf verven.

Nou, ik heb waar voor m'n geld gekregen hoor, ik heb een heeele tijd bij de kapper gezeten. Wel meer dan een uur. Theetjes gedronken, haarmaskertje gehad (er hangt nog een lichte cocoslucht aan m'n haar), haartjes geknipt (dag haartjes!) en geverfd, praatje erbij en lekker de haartjes ontspannend gewassen gehad.

NA
Paparapam:


Zo, nu nog vlug even een bakkie doen. (bak was dus).

3 opmerkingen:

  1. Hey Joke, het is ook mijn vak, waar ik heel goed in was maar ik notuleer nog liever dan dat ik file. De meeste secretaresses notuleren juist niet graag. Toch geeft het veel voldoening.
    En wat vind je van 't kapseltje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het kapseltje helemaal super. Lekker kort en vlot.

    En wat het werk betreft, ik archiveer nog liever dan dat ik notuleer. Of nee, ik pluis nog liever een 10 cm dik dossier uit om er een kwart van over te houden dan dat...
    Wat kunnen mensen lekker verschillen he ;-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is mooi geworden, maar nog belangrijker: Goed Gedaan!!!
    Complimenten dat je lekker een verwendagje / spijbeldagje voor je zelf hebt ingepland. Dat is één van de moeilijkste dingen van het moeder zijn! (hoewel ik ook moeders ken die er he-le-maal geen problemen mee hebben...)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.